belépés∆
2024. március 29. péntek 15:42, Auguszta napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

The Banquet (Ye yan) (2006)

 

The Banquet

 

iMDB 

 

Aki szereti a kínai, nagy költségvetésű történelmi filmeket, az mind várta már a Xiaogang Feng (A World Without Thieves) által rendezett új opuszt. Bár a fesztiválokon nem szerepelt túl nagy sikerrel, úgy tűnik, az emberek mégis kedvelik.

A filmbe hatalmas pénzeket fektettek, elkészítése mintegy 150 millió yuanba került. Ennek eredményeként megépítették az eddigi kínai filmgyártás legnagyobb belső terét, a császár palotája mintegy 180 méter hosszú és 60 méter széles. Emellett olyan színészeket szerződtettek a szerepekre, mint a ma már világhírű, igazi szupersztár Zhang Ziyi, vagy mint a hazájában szintén nagy névnek számító Daniel Wu. A teljes képhez az is hozzá tartozik, hogy a császárné szerepére először Gong Li-t szánták, majd Maggie Cheung neve is szóba került, de bizonyos személyes ellentétek miatt, Ziyi mellett döntöttek. Ennek okán át kellett írni az egész forgatókönyvet, ugyanis a két színésznő között van némi korkülönbség, így lett a császárnő fia a nála négy évvel idősebb Daniel Wu. Hogy biztosra menjenek, a színészeken túl filmhez megkaparintották a Tigris és Sárkány egész kreatív csapatát is, az akciók koreográfusától a zeneszerzőig mindenkit. Az eredmény ennek megfelelően alakult.

 

The Banquet (Ye yan) (2006)

 

A történetről annyit, hogy a nem teljesen híven követi a nyugati példát, pár apróságban eltér attól, de ezeket itt nem részletezném. A császár fia és örököse (Daniel Wu) beleszeret egy szolgálóba (Zhang Ziyi), ám mielőtt elvenné feleségül, megelőzi apja, és a lányt császárnévá teszi. Az öreg öröme azonban nem lehet hosszú életű, hiszen testvére ellene fordul, megmérgezi, és átveszi trónját és persze gyönyörű nejét is. Az új uralkodó, hogy biztosítsa a trónt, gyorsan el akarja takarítani azokat, akik esetleg a régi császár hívei, illetve akik megkeseríthetik sorsát. Ezek között van az ex-császár fia is, aki szerelmi bánatában elzarándokolt, hogy csak a művészetnek éljen. A fentebb felsorolt szereplőkön túl még megjelenik az első miniszter is, aki a császárnéval szövetkezve akarja eltenni az új uralkodót láb alól, persze saját és fia javát keresve. A sok-sok intrika és érdekellentét egy banketten találkozik és kerül felszínre…

 

The Banquet (Ye yan) (2006)

 

Hogy mit vártam ettől a filmtől? Intrikákkal átszőtt történetet, szép akciókat, szép fényképezést és látványelemeket, jó színészi játékot, drámát, és jól megkomponált zenét, szóval mindent, ami egy jó történelmi filmhez illik. Ez alapján nem is csalódtam, e kritériumokban mind remekelt a The Banquet. Bár néhol deja vu érzésem volt, mégsem voltak nyílt lopások a nagy elődökből, mint a Tigris és Sárkány, Repülő Tőrök Háza vagy a Hős. A wuxia jelenetek ugyan a Tigris és Sárkány balettos repkedéseihez hasonlítottak, egy kicsit túljátszva azokat, de egyáltalán nem volt zavaró, meg egyébként is, itt egy stílusról van szó. A zene gyönyörű és a téma, illetve annak variációi, ami egy kínai népdal és annak feldolgozásai, szépen építkezik a film előre haladtával, az ember fülébe mászik és a katarzisnál a már ismerős dallam gyönyörűen festi alá a szereplők drámáját.

 

The Banquet (Ye yan) (2006)

 

Tehát mindent megkaptam, amire vágytam, mégsem éreztem, hogy kielégített volna a film. Hiába volt odafigyelve mindenre, hiába volt a sok pénz benne egy dolog mégis hiányzott, mégpedig az a plussz, ami kiemeli a hasonló filmek tucatjai közül. (egy hozzám hasonlóan gondolkozó iMDB-s kommentárban X-faktornak nevezik ezt) Nem volt benne semmi eredetiség, egy receptet készítettek el tökéletesen, ami ugyan finom, de mégsem az igazi. A filmnek egyszerűen hiányzott a veleje és bár nem mondanám, hogy felszínes, mégis némileg üres maradt.

Mindezek ellenére mégis bátran ajánlom, hisz egyáltalán nem rossz film, a The Promise-nál pedig nagyságrendekkel jobb.

Kína ezzel a filmjével nevezett be a 79. Oscar-díj átadásra.

 

The Banquet (Ye yan) (2006)

 

 

 

Hozzászólások   

#11 Z 2009-06-11 03:06
…hát nem meri kimondani senki: ez a film dög unalom! A díszleten és jelmezeken kívüli egyetlen értékelhető momentum Zhang Ziyi meztelen feneke a császári udvar medencéjében. A színeszek játéka túl teátrális, épp ezért az ember úgy érzi, mintha csak egy színházi előadást nézne, ehhez pedig kár volt felépíteni a Kínai filmgyártás legnagyobb belső terét. A vontatott tempót még az akciójelenetek balett táncosai sem tudják felpörgetni, és végig mindenki csak szenved, és csak szenved… ami egy drámában nem is lenne probléma, de ez inkább TRAGÉDIA!
Szerintem a mi hiányzik belőle, az maga a jó film.
#10 Guest 2008-05-31 19:05
Kurosawa The Bad Sleep Well c. filmje alapul a Hamleten, annak egy modern japán környezetbe való átültetése, de Kurosawa ezt nem mondta soha. De nyíltan adaptáció a Véres trón (Macbeth) és a Ran-Káosz (Lear király)
#9 Guest 2007-04-25 15:06
háát mivel en az akciójeleneteke t szeretem ezért nekem nem tetszett:sad:(
#8 Guest 2006-11-12 01:52
Megnéztem. Nem rossz, de valóban hiányzik belőle valami, illetőleg nem is ez rá a helyes kifejezés. Ugyanazt éreztem benne, mint Kurosawa Hakuchi című alkotásánál. Nem távol-keleti a forrása és ez érződik az egész filmen. Kicsit túl művies, rideg, ugyanúgy, mint a Hakuchi volt több, mint 50 évvel ezelőtt.
#7 Guest 2006-10-18 23:16
Akutagawa egy zseniális író. Mindenkinek melegen ajánlom.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Butterfly Lovers (Mo hup leung juk) (2008)

Butterfly Lovers (Mo hup leung juk) (2008)

Minden kétséget kizáróan kijelenthető, hogy 2008 a nagyköltségvetésű, látványos kosztümös filmek éve volt mind Hongkongban, mind úgy általában a kínai nyelvterületen. Rengeteg, többségében már a mandarin nyelvű piacra szánt blockbuster készült, amik árnyékában egyre jobban...

A Pang testvérek (Danny Pang és Oxide Pang)

A Pang testvérek (Danny Pang és Oxide Pang)

Az 1965-ben született ikerpár, azaz Danny Pang Fat (彭發) és Oxide Pang Chun (彭順) mára a hongkongi horrorfilmek valódi ikonjává vált, elsősorban a világszerte sikert aratott A szem című munkájuknak, valamint az amerikaiak által mostanában...

Papa loves you (Che goh ang ang chan baau cha) (2004)

Papa loves you (Che goh ang ang chan baau cha) (2004)

Papa loves you (Che goh ang ang chan baau cha) (2004)  IMDb 

Közeli idegenek - A Stranger of Mine (Unmei janai hito) (2005)

Közeli idegenek - A Stranger of Mine (Unmei janai hito) (2005)

  A Közeli idegenek egy igen ígéretes elsőfilmes rendező munkája. Uchida Kenji vélhetően Sabu nagy rajongója lehet, ugyanis a filmje meglehetőst hasonlóságot mutat felépítését és szerkezetét tekintve Sabu munkáival, különösen a D.A.N.G.A.N. Runner-rel. A történet főhőse...