belépés∆

The Customer is Always Right (Sonimeun wangida) (2006)


The Customer is Always Right (Sonimeun wangida) (2006)
 


Aranyos kis kamaradarab, kevés szereplővel, ötletes sztorival és a mostanság eszelős tempóban készülő koreai filmek jellegzetességeivel.

Adva van egy, a férfiasság alsó határát éppen megütő, tutyi-mutyi borbély, aki inkább festőművész szeretett volna lenni, de a más három generáció óta élő családi hagyományt és foglalkozást kellett választania. Van a felesége, aki rettentő dögös, de csak azért ment hozzá férjéhez, mert az öngyilkossággal fenyegetőzött elutasítás esetén. És van egy mindenre elszánt, hidegvérű, de még a  60-as évei elején is roppant karizmatikus zsaroló, aki birtokában van borbélyunk legféltettebb titkának, és persze egyre több és több pénzt szeretne kicsikarni magának. A felállás egyszerű, a végkifejlet azonban jóval bonyolultabb.

Kezdem a rosszal. A forgatókönyvön nem ártott volna dolgozni, de legalábbis elgondolkodni. Amit a végén csináltak, az teljesen nonszensz és értelmetlen, de meggyőződésem, hogy sokaknak tetszeni fog. Nem akarom lelőni a poént, de annyit elárulhatok, hogy a manapság divatos végkifejletet követi, legalábbis amit a koreaiak pakolnak minden komédiájuk végére. Na, de ne a végén kezdjem. A film egyik nagy erénye a látvány, ami viszont a mai koreai filmek erőssége. Pengeéles képek, gyönyörűen megkomponált színek, és jól használt filterek. Emellé kapcsolódik egy jól kitalált stílus, gyakorlatilag a borbélyüzlet belső terének kialakítása, ami az egész filmre rányomja bélyegét, hiszen a jelenetek nagytöbbsége ott játszódik. Nagyon jó az a művészi kifinomultság, az a letisztult, minimalista sznobizmus, ahogy hősünk berendezte kis szalonját. Pepita, sakktábla mintás padló, fekete bőrkanapé, króm szemetes és a hatalmas tükrök. Szintén fekete-fehér feszület a falon, felette a felirat: „The customer is always right”. Ja, és hi-fi torony, amin csak klasszikusok mennek – mert abba nincs szöveg. Ebbe a környezetbe helyezkednek a nem túl eredeti, de nem is nagyon elcsépelt karakterek, akiket a színészek nagyon jól alakítanak. Szóval minden klappolna, nagyon kellemes atmoszféra, könnyed, nem megerőltető dramaturgia, csak az a forgatókönyv, azon tényleg dolgozhattak volna még. Talán a film mellett szól és csökkenti e hibát, hogy a rendezőnek ez volt az első filmje. Később mindenképpen érdemes lesz rá odafigyelni.

Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!
 
Nem akarok senkit elriasztani, meggyőződésem, hogy a filmet lehet szeretni, és biztos vagyok benne, hogy sokaknak jobban fog tetszeni, mint nekem, de engem mindig nagyon bosszant az, ha valamiben sokkal több van, mint amit végül kihoznak belőle.

The Customer is Always Right (Sonimeun wangida) (2006)

Hozzászólások   

#1 kisho 2007-05-14 02:22
Nem volt ez rossz, bár egy kicsit befejezetlennek érzem, annak ellenére, hogy a végét igencsak elnyújtották. Meg szerintem a feleséggel kapcsolatban több kérdés is tisztázatlan maradt.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Sword of the Stranger (2007)

Sword of the Stranger (2007)

  Előre is elnézést kérek a továbbiakban következő, pár bevezető, személyes bosszankodást tükröző mondatért. Az anime műfaj minden változatának kedvelője nyugodtan maradjon meg a kedvence mellett. Nem tartozom a rajzolt filmek rajongói közé, nagyon ritkán nézek ilyet....

Hong Kong Godfather (Jian dong xiao xiong) (1985)

Hong Kong Godfather (Jian dong xiao xiong) (1985)

Amikor a Shaw Brothers stúdió számára nyilvánvaló vált, hogy a hagyományos kosztümös, küzdősportos vagy "heroic bloodshed" stílusú filmek aranykora leáldozóban van, elkezdték keresni a kivezető utat.

Driving With My Wife's Lover (2006)

Driving With My Wife's Lover (2006)

IMDb Az idei Titanic Filmfesztivál bővelkedett koreai filmekben. Sajnos képtelenség volt mindegyikre elmenni, de így utólag, önszorgalomból végignézve az ott vetített filmeket, meg kell mondanom, hogy okos válogatás volt, tisztelet a szervezőknek. Láthattunk igazi...