belépés∆

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

iMDB

Ez egy minden szempontból ígéretesnek tűnő film volt számomra. A magas költségvetésnek köszönhetően egzotikus helyszíneken játszódó, látszólag egzotikus történet, nagynevű színészek, gyönyörű kivitelezés, stb. Az Ice Rain azonban a koreai mozikban megbukott és a megtekintése után már világos, hogy miért. Az elsőfilmes rendező ugyanis nem tudott, vagy nem mert elszakadni a történethez túlságosan is könnyen felhasználható, már sokszor elpuffogtatott kliséktől.

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

A sztori úgy indul, mint egy igazi, látványos kalandfilm, bár azoknak, akik látták az Antarctic Journalt, már a kezdő képsoroknál egy kicsit deja vu érzése lesz (igaz, ez utóbbi film később készült). Egy öttagú hegymászócsoport ugyanis Alaszkába látogat, ahol egy híres hegycsúcs, az Asiaq megmászására készülnek. Ahogy az lenni szokott, a dolog egyáltalán nem megy zökkenőmentesen, a csoportból egymásra utaltan együtt maradó két mászó pedig beszélgetésük során szép lassan ráébred, hogy mennyi közös emlékük van a múltból.

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

A sztori tehát kalandfilmnek indul, azonban hamarosan kiderül, hogy sokkal inkább melodráma, mint igazi kaland. Ez persze egyáltalán nem baj, mert pont a melodráma rész a legerősebb eleme a történetnek, mégpedig az, ahogyan az eleinte sima sztorizgatásnak induló emlékezések egyre több meglepetéssel szolgál a két férfi számára, ahogyan szépen rakosgatják össze az emlékek darabkáit. A kalandfilm jelleg tehát csak egy keret és talán a keret jelleg miatt lett túlságosan is sablonos, jobban fogalmazva idegesítően klisészerű. Vajon miért van az, hogy ha hegymászókról forgatnak filmet, akkor abból mindig az jön ki, hogy valaki leesik? Miért van az, hogy az, hogy ha nagy munkával meghódítják a csúcsot, az nem izgalmas és nem érdemel filmet? Ebben a filmben ráadásul szinte sorozatban a leesésekre korlátozódik a hegymászás „izgalmainak” bemutatása, a szereplők pedig emiatt leginkább öngyilkosjelölteknek tűntek a számomra. El nem hiszem, hogy profi hegymászók olyan bénák, hogy nem képesek a segédeszközöket normálisan használni és a különféle kampók és kötelek egyre másra mondanak csődöt. Elsősorban ez tette egy idő után élvezhetetlenné a filmet.

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

Kár érte, mert a melodráma rész jól sikerült, csak a rendező nem merte még jobban előtérbe tolni, ráadásul a „lezárása” ennek is bántóan sablonos lett. Így aztán hiába a lenyűgözően szép környezet (a hegymászós részek zömét a kanadai Sziklás-hegységben forgatták), a gyönyörű operatőri munka, amit némi számítógépes trükkökel is igyekeztek „feltuningolni” (a CG színvonala egyébként hullámzó, a melodráma rész „végkifejleténél” pedig kifejezetten gyenge) és a remek színészi játék, a végeredmény csak közepes.

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

Így aztán elsősorban a főszereplő színészek miatt érdemes megnézni a filmet, akik valamennyien elsőosztályú produkciót nyújtanak. A két magára maradt férfi közül a fiatal baseballőrült egyetemistát Song Seung-hun játszotta, akit a Virtuális Hajnal, a Make it Big és a He was Cool című filmekből ismerhetünk, az idősebbiket pedig az egyik legismertebb koreai színész, Lee Sung-jae alakította (Attack the Gas Station, Barking Dogs Never Bite, Public Enemy, Daisy, stb.), míg a közös emlékekért elsősorban a Kim Ha-neul alakította fiatal lány a felelős.

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

A színészek játéka mellett még a melodrámák rajongói számára nyújthat kellemes perceket a film, azonban a gyengécske hegymászós részek túlzottan is előtérbe vannak tolva ahhoz, hogy egy korrektül összerakott drámát kapjon a néző. Kár érte, mert ebből az alapszituációból sokkal többet is ki lehetett volna hozni.
 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

36 China Town (2006)

36 China Town (2006)

iMDB A talán kissé lehúzó ismertetőm ellenére ez egy nagyszerű film azoknak, akik nem ijednek meg az indiai mozitól és túl tudják magukat tenni az ilyen filmek hiányosságain.Bár elsőre a film csalódás is volt,...

The Housemaid (Hanyo) (2010)

The Housemaid (Hanyo) (2010)

A kortárs dél-koreai film legambiciózusabb szerzői előszeretettel vegyítik a melodráma különböző alakzatait sajátos visszatérő motívumokkal, és az arányok tökéletesítése során akkor érik el a nemzetközi áttörést, amikor a személyes érdeklődésük középpontjában álló lényegi elemek megtartása...

Eye in the Sky (Gun chung) (2007)

Eye in the Sky (Gun chung) (2007)

iMDBA hongkongi filmstúdiókból végeláthatatlan tömegben kikerülő rendőrös filmek között az Eye in the Sky egy (nem véletlenül) nem túl látványos rendőri munka bemutatásával próbál kitűnni. A film az úgynevezett Surveillance Team, azaz a bűnözőket lehetőleg...

Sugimoto Miki

Sugimoto Miki

Sugimoto Miki (eredeti nevén, ha minden igaz, Abe Michiko, bár a nevének többféle olvasata is lehet) 1953 január 28-án született Japán Kanagawa prefektúrájának Chigasaki városában, ami Tokyo-tól nagyjából 60 kilométerre található. Pályáját a szórakoztatóiparban modellként...