belépés∆

My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)


My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)

iMDB

Az elmúlt hetekben jópár példával illusztráltam, hogy miről ismerhetőek fel könnyedén a „hongkongi gagyi” kategóriába sorolható filmek és a nemrég újranézett koreai romantikus kasszasiker, a My Tutor Friend megtekintése közben egyfolytában olyan érzésem volt, hogyha ezt a filmet Hongkongban forgatják le, valószínűleg elveszett volna az onnan kikerülő „gagyik” tengerében.

My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)

A film azonban koreai és szinte mindenütt a stílus alapművei között emlegetik, sőt, előszeretettel ajánlják azoknak, akiknek nagyon tetszett a My Sassy Girl. Nos, ha nagyon akarjuk, lehet némi párhuzamot vonni a két film között, de véleményem szerint sokkal inkább Kim Ha-neul egy évvel későbbi, Too Beautiful To Lie című munkája veheti fel a versenyt Jun Ji-hyun filmjével.

My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)

A sztori a szokásos kiindulóponttal kezdődik, azaz összeszedtek két teljesen különböző karaktert, akik eleinte ki nem állhatják egymást és a film végéig szép lassan szövődik közöttük a szerelmi szál. Adott a nagyon gazdag családból származó Ji-hoon, akinek apja valószínűleg nem teljesen tiszta eszközökkel szedte össze a vagyonát, a fiát azonban mindenáron taníttatni akarja, amit Ji-hoon minden létező módon igyekszik kijátszani. A fiú anyja és a fiatal egyetemista lány, Su-wan anyja réges régről ismerik egymást, ennek köszönhetően a rebellis természetű fiú következő „házitanítója” a lány lesz. A tisztelet kivívása azonban óriási bonyodalmakba ütközik...

My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)

Akár a kiindulópontot, akár a kissé erőltetett sztorit, akár a nagyon kisarkított karaktereket és az eltúlzott színészi játékot vesszük, ez mind-mind megfelel a „hongkongi gagyinak”. Amiben többet nyújt azoknál, az egyrészt az igényesebb kivitelezés, ami az utóbbi időben amúgy is a koreai film egyik legnagyobb erőssége, valamint a verekedős jelenetek. Ez utóbbiak igen érdekes módon lettek lefilmezve, a már klisévé „lefokozódott” belassítós technika intenzív használata mellett a rendező némi számítógépes effektek használatával is igyekezett látványosabbá tenni őket, arról nem is beszélve, hogy a férfi főszereplő, a szintén jó sok bunyót felvonultató Whasango-ban feltűnt Kwon Sang-woo leginkább ezekben a jelenetekben élhette ki magát.

My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)

Igen, a bunyókban, mert egyébként nagyon is életszerűtlen a karaktere, gyakorlatilag a végletek embereként alkották meg a forgatókönyvírók. Amikor „menő”, akkor már-már földöntúlian  ellenállhatatlan, a verekedések során szinte megütni se tudják, a lányok pedig egyemberként olvadoznak utána, ellenben amikor „elesett”, akkor olyan, mint egy kisgyerek. Az apja azt tesz meg vele, amit akar, de a házitanító segítségére is rászorul az egyik bunyó után. Mindkét irányban túlságosan is kisarkították.
A tanító szerepében Kim Ha-neul látható, aki ebben a filmben csillogtatta meg komikusi képességeit először. A karaktert ő is túljátsza, ám már ezúttal is átjön, hogy az arckifejezéseivel milyen jól tud bánni. Ezt a következő filmjében, a Too Beautiful To Lie-ban fejlesztette tökélyre. Szintén jó ötlet volt a készítőktől, hogy nem próbáltak belőle „szupernőt” faragni, ez a „lány a szomszédból” külső sokkal jobban áll neki.

My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)

Összességében azonban a film véleményem szerint nem kiemelkedő, hatalmas sikereit a koreai mozikban elsősorban annak köszönhette, hogy Kim Ha-neul arcát a nézők már ismerték a tévéből. Ettől függetlenül egyáltalán nem rossz film, aki képes magát túltenni a habkönnyű romantikus vígjátékok bakijain, illetve aki szerette a „hongkongi gagyi” filmeket, az ezen is nagyszerűen fog szórakozni. Aki pedig a két főszereplőt szeretné ezen a filmen kívül is együtt látni, annak nagyon is ajánlott az Almost Love megtekintése.
 

Hozzászólások   

#5 arnold 2007-12-10 23:37
a My Sassy Girl mellett egy egyik legjobb koreai rom. kom. már rengetegszer láttam, de minden alkalommal ugyanúgy tetszett, mint amikor először láttam! a "második" részeől viszont kár szót ejteni!
#4 kisho 2007-12-10 22:01
halas: Azért nem működik még, mert ugyan a cikk kész van már, de publikálva nincs. Többnyire szoktunk a cikkeknek adni némi időt mielőtt közzétesszük a következőt. De ha láttad a filmet, nyugodtan osztályozd az értékelésnél. ;-)
#3 YEZy 2007-12-10 21:59
Hamarosan menni fog az a link is, csak még nincs publikálva. :-)
#2 halas 2007-12-10 21:45
sziasztok a too beautiful to lie link csak nekem nem megy?
amugy hasonlóan vélekedem erről a filmről, de azért a too beautiful.. az jobban tetszik azért is mert az vidéken játszodik ami szerintem tök rita a koreai filmeknél hirtelen nem is tudok mondani többet
#1 Simon Ágnes 2007-12-10 21:45
Látni nem láttam még a filmet, de szerintem meg fogom, ugyanis semmi sem tud jobban kikapcsolni az egyetemi fejtágítás után, mint egy ilyen gagyi film :D ! Nem kell sokat agyalni a storyn, amúgy is már a páfrány állapotában leledzem estére ...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Yamato (Otokotachi no Yamato) (2005)

Yamato (Otokotachi no Yamato) (2005)

Kure-ben tett látogatásom során, egészen pontosan a város 2005-ben megnyitott Yamato múzeumában fogalmazódott meg bennem, hogy ideje lenne megnézni a közelmúlt egyik legtöbbet díjazott japán filmjét, a valaha épített legnagyobb (japán) hadihajó, a címbeli Yamato...

The Kung Fu Instructor (Jiao tou) (1979)

The Kung Fu Instructor (Jiao tou) (1979)

Az 1970-es évektől különösen népszerűek lettek a kung fu mozik, virágzottak a különböző Shaolin témák.

The Devil's Temple (Oni no sumu yakata) (1969)

The Devil's Temple  (Oni no sumu yakata) (1969)

    Egy újabb mozi a Daei archívumból, amely nem a szokványfilmek útját választotta. A rendezője az a Misumi Kenji, akit a kalandfilmjei tettek ismertté a világban. Már próbáltam néhányszor írni arról más ismertetők „ürügyén”, hogy azért...

Okamoto Kihachi (1923-2005)

Okamoto Kihachi (1923-2005)

 iMDB Okamoto Kihachi a háború utáni nagy japán rendező generáció meghatározó személyisége volt. 1943-ban, 19 évesen vonult be a japán hadseregbe. Az egyik interjújában így nyilatkozott: „Egyáltalán, kész csoda, hogy túléltem a háborút, mert a statisztika...