belépés∆

The Show Must Go On (2007)

The Show Must Go On (2007)

IMDb 

A főnökéhez végtelenül lojális, ám az események szerencsétlen alakulása miatt vele, és saját bandájával mégis szembeforduló gengszter figuráját már jól ismerjük mindannyian. Kevés olyan recept van a filmiparban, mely az esetek döntő többségében ilyen jól működne. Bár ezt a karaktert leginkább a japán yakuza filmekben érhetjük tetten, az utóbbi néhány évben a koreaiak is felfedezték maguknak, s le is gyártottak egy-két alteregót, akikkel olyan jól sikerült filmekben találkozhatunk, mint az A Bittersweet Life , vagy az A Dirty Carnival . Persze amíg valami sikeres, addig a filmkészítők nem állnak le a témáról, úgyhogy ismét megkapjuk a napi betevőnket melodramatikus gengesztertörténetből, ezúttal Song Kang-Ho főszereplésével.

The Show Must Go On (2007)

A némileg egysíkú, ipari jellegű, homogén koreai filmipar lassan kezdi kitermelni saját sztárjait, ami némileg segít színt vinni a futószalagon készülő, jól kivitelezett, de vegytiszta alkotások sorába. Song Kang-ho egyértelműen az egyik legkarizmatikusabb, legkarakteresebb színész hazájában. Nehézkes, csetlő-botló mozgásával, macis termetével, kétbalkezességével, s gézengúz tekintetével könnyen megszeretteti magát a nézővel, tehetségéről pedig annyit, hogy könnyedén formált meg bosszúálló apát Park Chan-wook Sympathy for Mr. Vengeance-ben, falusi detektívet a Memories of Murderben , vagy egy nem-túl-intelligens fiút/apát a The Host ban.

The Show Must Go On (2007)

Ezek között a szerepek között sok a közös vonás, karaktere mégsem válik unalmassá. Ez a helyzet a The Show Must Go On esetében is, ahol szintén egy némileg ügyefogyott apát alakít, aki főállásban gengszterkedik. A családfői szerep azonban most azt a célt szolgálja, hogy a fentebb említett filmekkel ellentétben a kemény, céljától eltántoríthatatlan alvilági végrehajtó helyett egy esendő, valójában inkább kényszerpályán mozgó karaktert kapjunk. Megismerkedhetünk azzal a dilemmával, hogy mit kezdhet az az apa, aki családja fenntartásáért illegalitásba vonul, de pont emiatt el is üldözi maga mellől szeretteit.

The Show Must Go On (2007)

Szintén érdekes az is, hogy a másik oldalról, a család szemszögéből is bemutatják ezt a viszonyt, ami véleményem szerint a film egyik legjobban sikerült része. Az anya és a lánya menekülne ebből a helyzetből, de képtelenek, egyrészt az apa iránt érzett szeretetből, másrészt nem másodlagos az általa hazahozott pénz sem. A jó színészeknek és rendezésnek köszönhetően érzékletesen sikerült bemutatni ezt a faramuci helyzetet, a melegség és elhidegülés folyamatos váltakozását. A film végére választ kapunk minden feltett kérdésre, a családon belüli kapcsolatok megoldódnak, de ez a megoldás közel sem az, amit egy átlagos gengszterfilmtől vagy családi drámától várnánk.

The Show Must Go On (2007)

A The Show Must Go On kiemelkedik a tucatfilmek sorából, s bár a történet sablonos, Song Kang-ho játéka, illetve a szereplők közti sajátos, de mégis nagyon emberi viszonyok bemutatása miatt mégis egy kicsit más, mint társai. Ha lehetnek, én inkább ennek a filmnek adtam volna a Keserédes élet címet, sokkal jobban ráillik, mint eredeti viselőjére.

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Aankhen (2002)

Aankhen (2002)

  A film címe magyarul annyit tesz, hogy szemek és cselekményében az emberi szem, illetve annak funkcionális hiánya dominál. Az 1990-es évek közepétől Indiában is megjelentek a külföldi bankok és ezzel együtt nőtt a bankrablások száma.

Warring Clans (Sengoku Yaro) (1963)

Warring Clans (Sengoku Yaro) (1963)

  iMDB   Rendező: Okamoto Kihachi Főszereplők: Kayama Yuzo; Hoshi Yuriko; Sato Makamoto (1963, fekete-fehér, 98 perc) Javában tart a Takeda klán és az Oda klán küzdelme. Oichi Kittan, a Takedák egyik nindzsája megelégeli szívtelen urának módszereit és elszökik. Volt társai...

Red Cliff (Chi bi) (2008)

Red Cliff (Chi bi) (2008)

Az, hogy Kína egyre inkább világhatalommá válik, mára már jóformán elcsépelt szöveggé vált, hiszen az utóbbi években számtalan jelét láthattuk mindennek az élet szinte valamennyi területén. Embert küldtek a világűrbe, óriási valutatartalékot halmoztak fel, a...

Once Upon a Time (Wonseu-eopon-eo-taim) (2008)

Once Upon a Time (Wonseu-eopon-eo-taim) (2008)

 Amint jelentősebb költségvetéssel gazdálkodhat egy koreai stáb, biztosak lehetünk benne, hogy a végeredmény egy kommersz, középszerű és gyorsan felejthető film lesz. A tisztes iparosmunka ugyan anyagilag kifizetődő, a Once Upon a Time vetítésének első hónapjában...