belépés∆

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)


Nem hittem volna, hogy a Painted Skin két nagy riválisa, Vicki Zhao és Zhou Xun „szabadidejében” egyaránt szükre Volkswagen taxik volánja mögött tengeti életét, ám úgy látszik, mindketten jól választottak ezzel. Igaz, amíg Vicki Shanghai-ban egy tündérmesébe illő sztoriban brillírozik, addig Zhou-nak Yunnan-ban egy jóval keményebb kaland adatott meg. Úgy voltam vele, hogy Vicki-t ugyanúgy nem tudja majd felülmúlni, mint a fentebb már említett félresikerült wuxia románcban. Az első 5 percben. Aztán Zhou elkezdett játszani és szép lassan kiderült, hogy itt bizony 2008 legjobb színészi alakításának lehetünk tanúi.

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

Tehát a már korábban is tehetségesnek tartott, ám a szerepeket tekintve bizony időnként mellényúló színésznő ezúttal Li Mi bőrébe bújt és taxisofőrként keresi kenyerét [vagy a rizsrevalót] valahol a messzi Yunnan városában. Barátja 4 éve nyomtalanul eltűnt és a lány azóta is őt keresi, az összes utasát faggatván, hogy vajon látták-e a fickót. Egy napon 2 vidékről érkezett férfi ül be a kocsiba, akikről hamarosan az is kiderül, hogy nem teljesen jószándékúak, majd egy nem akármilyen cselekménysorozat veszi kezdetét.

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

Az elsőfilmes Baoping Cao a kortárs kínai rendezők többségéhez hasonlóan egy igazi, a kisemberek mindig érdekes történeteire fókuszáló, vérbeli realista drámával lépett be a köztudatba, amit egyébként bőven feltuningolt thriller elemekkel. A San Sebastian Nemzetközi Filmfesztivál legjobb fiatal rendezője címét el is nyerte vele. Sajnos arról nincs információ, hogy van-e valóságalapja az egésznek, de könnyen elképzelhető, ráadásul az elmaradhatatlan, igaz, itt szinte csak sugallatként érzékelhető propagandisztikus elemek sem maradhattak ki belőle [valahogy úgy, mint a remek A World Without Thieves-ben].

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

A főbb szereplők között ugyanis megtalálhatóak a fentebb már említett egyszerű vidéki emberek, akiket természetesen megvezetnek, átvernek az alvilági figurák. Az ő száluk egyfajta tanmese része a történetnek, mindenki okulására. Egyúttal az is igaz és a kezdő rendező tapasztalatlanságát mutatja, hogy amint ők kikerülnek a képből, az addig korrekt és érdekfeszítő történet egyik pillanatról a másikra „leül” és már csak egy tisztes, jól összerakott, ám kicsit hosszú és meglepetésektől mentes lezárás marad hátra.

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

A sztori tehát nem váltja meg a világot, ráadásul egyik másik szál lezáratlanul marad, illetve kissé logikátlanul ér véget, azonban ahogy a nemzetközi kritikákban is olvasható, mindez nem érdekes. Ez a film ugyanis egyértelműen csak és kizárólag Zhou Xun-ról szól. A fiatal színésznő elképesztő erejű alakítást mutat be, ezúttal ráadásul még az eye candy szerep sem hárul rá, így kedvére fókuszálhatott a karakterének bemutatására. Minden pillanatban hiteles, mindegy, hogy idegesnek, bepánikoltnak, vidámnak, vagy éppen sírósnak kell mutatkoznia. Talán a legérzékletesebb példa minderre a legutolsó, záró jelenet, ahol arról beszél, hogyan ismerkedett meg az eltűnt fickóval.

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

Ugyan a 2009-es HKFA jelölések még nem kerültek kihirdetésre, azonban ha ez a kínai-hongkongi koprodukcióban készült film is helyet kap a listán, akkor egy díjra feltétlenül esélyes. Maga a sztori beleesik a könnyen felejthető kategóriába, a technikai kivitelezése sem emelkedik ki a hasonló kínai produkciók közül, azonban Zhou Xun-nak köszönhetően mindenképpen érdemes rászánni az időt.


iMDB

 


Előzetes


Zhou Xun betétdala (窗外)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Postmodern Life of my Aunt (Yi ma de hou xian dai sheng huo) …

The Postmodern Life of my Aunt (Yi ma de hou xian dai sheng huo) (2006)

The Postmodern Life of my Aunt (Yi ma de hou xian dai sheng huo) (2006)iMDBEz a film sok szempont miatt is ígéretesnek tűnt számomra. Hongkongi produkció, de mandarin nyelvű és Kínában forgatták, az ilyen filmek...

Kim Ha-neul

Kim Ha-neul

Kim Ha-Neul (김하늘)Kim Ha-Neul 1978 február 21-én született Szöulban egy négytagú család idősebbik gyermekeként, az akkor még háromtagú familia a későbbiek során egy öccsel is gazdagodott. Ha-Neul (nevének jelentése magyarul „ég”) a koreai diákok szokásos...

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő,...

Persona (Perusona) (2008)

Persona (Perusona) (2008)

Amíg a 70-es években valósággal ellepték a japán mozikat a hazai készítésű akciófilmek, addig az utóbbi 20 év termését nézve nagyítóval kell keresgélni, hogy egyáltalán találjunk egyet kettőt belőlük. A Sonny Chiba, Sugawara Bunta, {ln:Kurata...