belépés∆

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)


Nem hittem volna, hogy a Painted Skin két nagy riválisa, Vicki Zhao és Zhou Xun „szabadidejében” egyaránt szükre Volkswagen taxik volánja mögött tengeti életét, ám úgy látszik, mindketten jól választottak ezzel. Igaz, amíg Vicki Shanghai-ban egy tündérmesébe illő sztoriban brillírozik, addig Zhou-nak Yunnan-ban egy jóval keményebb kaland adatott meg. Úgy voltam vele, hogy Vicki-t ugyanúgy nem tudja majd felülmúlni, mint a fentebb már említett félresikerült wuxia románcban. Az első 5 percben. Aztán Zhou elkezdett játszani és szép lassan kiderült, hogy itt bizony 2008 legjobb színészi alakításának lehetünk tanúi.

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

Tehát a már korábban is tehetségesnek tartott, ám a szerepeket tekintve bizony időnként mellényúló színésznő ezúttal Li Mi bőrébe bújt és taxisofőrként keresi kenyerét [vagy a rizsrevalót] valahol a messzi Yunnan városában. Barátja 4 éve nyomtalanul eltűnt és a lány azóta is őt keresi, az összes utasát faggatván, hogy vajon látták-e a fickót. Egy napon 2 vidékről érkezett férfi ül be a kocsiba, akikről hamarosan az is kiderül, hogy nem teljesen jószándékúak, majd egy nem akármilyen cselekménysorozat veszi kezdetét.

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

Az elsőfilmes Baoping Cao a kortárs kínai rendezők többségéhez hasonlóan egy igazi, a kisemberek mindig érdekes történeteire fókuszáló, vérbeli realista drámával lépett be a köztudatba, amit egyébként bőven feltuningolt thriller elemekkel. A San Sebastian Nemzetközi Filmfesztivál legjobb fiatal rendezője címét el is nyerte vele. Sajnos arról nincs információ, hogy van-e valóságalapja az egésznek, de könnyen elképzelhető, ráadásul az elmaradhatatlan, igaz, itt szinte csak sugallatként érzékelhető propagandisztikus elemek sem maradhattak ki belőle [valahogy úgy, mint a remek A World Without Thieves-ben].

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

A főbb szereplők között ugyanis megtalálhatóak a fentebb már említett egyszerű vidéki emberek, akiket természetesen megvezetnek, átvernek az alvilági figurák. Az ő száluk egyfajta tanmese része a történetnek, mindenki okulására. Egyúttal az is igaz és a kezdő rendező tapasztalatlanságát mutatja, hogy amint ők kikerülnek a képből, az addig korrekt és érdekfeszítő történet egyik pillanatról a másikra „leül” és már csak egy tisztes, jól összerakott, ám kicsit hosszú és meglepetésektől mentes lezárás marad hátra.

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

A sztori tehát nem váltja meg a világot, ráadásul egyik másik szál lezáratlanul marad, illetve kissé logikátlanul ér véget, azonban ahogy a nemzetközi kritikákban is olvasható, mindez nem érdekes. Ez a film ugyanis egyértelműen csak és kizárólag Zhou Xun-ról szól. A fiatal színésznő elképesztő erejű alakítást mutat be, ezúttal ráadásul még az eye candy szerep sem hárul rá, így kedvére fókuszálhatott a karakterének bemutatására. Minden pillanatban hiteles, mindegy, hogy idegesnek, bepánikoltnak, vidámnak, vagy éppen sírósnak kell mutatkoznia. Talán a legérzékletesebb példa minderre a legutolsó, záró jelenet, ahol arról beszél, hogyan ismerkedett meg az eltűnt fickóval.

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

Ugyan a 2009-es HKFA jelölések még nem kerültek kihirdetésre, azonban ha ez a kínai-hongkongi koprodukcióban készült film is helyet kap a listán, akkor egy díjra feltétlenül esélyes. Maga a sztori beleesik a könnyen felejthető kategóriába, a technikai kivitelezése sem emelkedik ki a hasonló kínai produkciók közül, azonban Zhou Xun-nak köszönhetően mindenképpen érdemes rászánni az időt.


iMDB

 


Előzetes


Zhou Xun betétdala (窗外)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 3. rész

1940-ben a rendezőnek sikerült bekerülnie a kormány filmbizottságába, amire már régóta vágyott, ám sajnos ez csak egy olyan korban sikerülhetett neki, melynek eszmerendszere nem protezsálta a szabad gondolkodást, hanem inkább egy merev szabályrendszert szeretett volna...

Tales from the Earthsea (2007)

Tales from the Earthsea (2007)

IMDb  Ursula K. Le Guine Szigetvilág ciklusát legkedvesebb fiatalkori könyvélményeim között tartom számon. Az írónőnek olyan világot sikerült megteremtenie, mely egyszerre volt mesés, gyermeki és mégis komoly, kifejezetten filozófikus kérdéseket felvető fantasy birodalom. Épp...

Gameboy Kids (Gei Boy siu ji ji jan fung wai lung) (1992)

Gameboy Kids (Gei Boy siu ji ji jan fung wai lung) (1992)

 Gordon Chan ezen korai filmje egy tipikus, helyzetkomikumokra épülő akcióvígjáték, ami sokkal inkább a címével és a szereposztásával kelti fel az érdeklődést, mintsem a sztorijával. Chan, aki ekkoriban még elsősorban vígjátékokban utazott, hozta a...

Gong Li

Gong Li

    Gong Li 1965 december 31-én született Kína Liaoning tartományában, Shenyang-ban egy közgazdászprofesszor ötödik gyermekeként. Később a család átköltözött Shandong tartomány fővárosába, Jinan-ba, Li itt töltötte gyermekéveit. Nagyon szerette a zenét, így gyerekkorától kezdve arról álmodott,...