belépés∆

Waiting Alone (Du zi deng dai) (2004)

Waiting Alone (Du zi deng dai) (2004)

A bonyolult származású, kínai, skót és perzsa felmenőkkel rendelkező, ám amerikai állampolgárságú Dayyan Eng filmje egy érdekes, egyben zseniális próbálkozás. Külföldiként a helyieknél talán nagyobb bátorsággal nyúlt a tipikus „csajozós” film műfajához, ám az elkészült alkotás nem is elsősorban a téma, hanem a modern kínai fiatalok életének bemutatása miatt érdekes igazán.

Waiting Alone (Du zi deng dai) (2004)

Főhősünk Chen Wen, egy jókedélyű, romantikus lelkületű fiatal srác, aki egyrészt íróként próbál befutni (arc nélküli figurákkal telezsúfolt horror regényt írogat), másrészt barátjával együtt egy antik cuccokat áruló boltot vezet. Egy este aztán (némi segítséggel) találkozik álmai nőjével, Liu Rong-gal, akit aztán egyrészt saját ötletei alapján, másrészt barátai hol jó, hol kevéssé eltalált tanácsai alapján próbál meghódítani. De vajon sikerrel jár-e?

Waiting Alone (Du zi deng dai) (2004)

Ez az a kérdés, aminek megválaszolása hatalmas spoiler lenne, hiszen Dayyan Eng egyáltalán nem törekedett arra, hogy egy újabb klisés romantikus vígjátékot forgasson, hanem minden igyekezetével azon volt, hogy egy igazi, életszagú és tökéletesen hihető sztori kerekedjen ki a történetből. Ez a Waiting Alone talán legnagyobb erénye, de természetesen még sok minden másban is érdemes a dicséretre. Nagyon tetszett a film hangvétele, ami egyszerre menő és fiatalos, humoros és elgondolkodtató, minden megvan benne, ami egy szórakoztató alkotáshoz szükséges. Külön kiemelném a felhasznált zenéket, amik között jópár ismert és népszerű kínai előadó slágerei is megtalálhatóak (többek között a S.H.E. lánytrió talán legjobb, egyben pont akkoriban hatalmas slágernek számító száma, a Superstar is) és remekül visszaadják a pekingi fiatalok hangulatát.

Waiting Alone (Du zi deng dai) (2004)

Nagyon jól el lettek találva a szereplők is. Nincsen közöttük egyetlen, a HK filmekben megszokott idealizált, földöntúli menőséggel „megáldott” figura sem, mindegyikük emberi karakter a maga hibáival és gyarlóságaival együtt. Eng ügyesen nyúlt hozzá az Ázsiában szinte tabuként kezelt meleg figurához is, akit szintén sikerrel épített be a történetbe úgy, hogy a karakter egyáltalán nem válik nevetségessé még úgy sem, hogy a barátai előszeretettel poénkodnak rajta. Ugyanez igaz egyébként szinte az összes szereplőre, hiszen a rendező ügyesen játszik azzal, ahogy szóban szinte mindegyikük saját magát menőnek tartja, azonban amikor gond van, egyből előjön belőlük a kisember. Ugyan a fentiekben is sokszor éltem már a hasonló HK filmekkel való összehasonlítással, még egy utolsót meg kell említenem most is, ugyanis a sziget romantikus vígjátékaiban sokszor fordul elő, hogy a két főhős abszolút sablonos figura és a mellékszereplők viszik a hátukon a történetet, itt erről szó sincs, mindkét (illetve hát mind a három) főszereplő karaktere remek.

Waiting Alone (Du zi deng dai) (2004)

Jó filmhez jó színészek is kellenek és nincs is belőlük hiány. Vagy tegyük inkább úgy meg a megállapítást, hogy egy jó rendező szárnyai alatt önmagukhoz képest is túlteljesítenek az aktorok? A végeredmény tekintetében mindegy, azonban tény és való, hogy mindenki remekül játszott. Az álomnő szerepében tetszelegni valószínűleg nem volt nehéz Li Bingbing számára, ráadásul a karaktere egy kezdő színésznő, így a saját tapasztalatait is lazán belevehette a megformálásába. Ahogyan a másik női főszereplő, Gong Beibi is, jópár mellékszereplő a rendező korábbi filmjeiben is játszott, feltételezésem szerint a baráti köréből kerülhettek ki (lásd Gao Qi, aki főállásban az Overload nevű metal zenekar énekese, Wu Chao, Gao Yalin és Tu Songyan), valamint maga a rendező is feltűnik egy kisebb szerepben, mondani sem kell, hogy „külföldit” alakít, ezzel is szemléltetve a helyi fiatalok vélekedését velük kapcsolatban. Mégsem ők viszik a hátukon a filmet, hanem a zseniális Xia Yu, akit legutóbb a Dangerous Games-ben láthattunk bohóckodni, itt azonban végig látványos bemutatót tart abból, hogy hogyan is kell egy minden szempontból természetesnek látszó figurát eljátszani. Hatalmas színész!

Waiting Alone (Du zi deng dai) (2004)

A fentieken kívül nem is érdemes nagyon mást hozzátenni az ajánlóhoz. Akit érdekel a mai kínai fiatalok világa, az szerezze be és nézze meg a Waiting Alone-t minél hamarabb, nem fogja megbánni!

iMDB

Előzetes

a főcímdal Gong Beibi előadásában

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

A címből és a poszterből is világosan kivehetően ez bizony egy igazi, hamisítatlan szerencsejáték film, frappánsabb kifejezéssel élve „gambling movie”. Természetesen, mint szinte az összes ebbe a műfajba tartozó darab, ez is Wong Jing nevéhez...

Dragon Fight (Lung joi tin aai) (1989)

Dragon Fight (Lung joi tin aai) (1989)

Dragon Fight (Lung joi tin aai) (1989)iMDBEgy tradícionális kínai harcművészetet bemutató csoport érkezik San Franciscoba, hogy egy látványos műsor keretében mutasson be egy kicsit a tudásából, valamint a kínai kultúrából. A műsor fénypontját két gyerekkori...

Bedevilled (Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal) (2010)

Bedevilled (Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal) (2010)

A kortárs horrorfilm peremvidékén kirajzolódik egy olyan csapásirány, ami a műfajra jellemző sokkeffektusokat a társadalmi problémafelvetések és az erkölcsöt próbára tevő drámák keresetlen nyomatékosító elemeiként használja fel1.  Az elsőfilmes dél-koreai Chul-soo Jang ritka erős darabbal...

Female Prisoner Jailhouse 41 (Joshuu sasori: Dai-41 zakkyo bou) (…

Female Prisoner Jailhouse 41 (Joshuu sasori: Dai-41 zakkyo bou) (1972)

Female Prisoner Jailhouse 41 (女囚 さそり: 第-41 雑居房) (1972)iMDBA nagyszerűen sikerült első rész cselekménye után 1 évvel játszódik a folytatás. Az első részben történtek következtében félszemű Goda felügyelő nyugdíjazás előtt áll és még azelőtt be akarja...