belépés∆

The Knot (Yun shui yao) (2006)

The Knot (Yun shui yao) (2006)

The Knot (Yun shui yao) (2006)

iMDB

A XX. század 40-es éveinek második felében egy jómódú fogorvos családja felfogad egy diákot angolt tanítani a fiuk mellé. Az anya szerint az újdonsült tanítónak, Chen Qiushui-nek nehéz dolga lesz, mert a kisfiú finoman szólva is nehéz eset. A “tanár” azonban nyíltságával, humorával és sokrétű ismereteivel hamar megkedvelteti magát, nemcsak a kisfiúval, hanem annak nővérével, Wang Biyun-nal is, aki halálosan bele is szeret. Persze túl szép lenne a történet, ha nem derülne ki Qiushui-ról egy és más, konkértan az, hogy ő egy igazi baloldali (szélsőbalos?) aktivista, jókora küldetéstudattal megáldva. Mikor ezeket az embereket a karhatalom elkezdi “begyűjteni”, neki is menekülnie kell, de még előtte egy hiperromantikus helyzetben megígéri a lánynak, hogy hamarosan visszajön érte/hozzá. A lány pedig elkezd várni rá, kerül, amibe kerül.

The Knot (Yun shui yao) (2006)

A film elején az az érzése a nézőnek, hogy valakik igen erősen elkezdték koppintani a ’99-es Road Home című filmet. Ez úgy az első fél órában egyre hatványozódik, aztán hirtelen ennek az érzetnek nyoma is veszik. Persze a déjà vu érzés megmarad, csak már egy másik film, a japán The milkwoman ugrik be az ember memóriájába. Ez utóbbi valószínűleg csak véletlen egybeesés, de nagyon hasonlít a mondanivaló. A The knot tehát az eredetiség terén megbukik, de ugye ettől egy film még lehet jó és emlékezetes, például a hangulatnak köszönhetően. Az első fél óra hangulata egész kellemes, a “szokásos” romantikus filmek atmoszféráját hozza, szerethető karakterekkel, helyenként az egyik “balfék” figurának köszönhetően némi humorral fűszerezve. Aztán amikor kiderül, hogy Qiushui egy szélsőbalos aktivista, onnantól a romantika helyét átveszi a kalandfilm jelleg, érdekes helyszínekkel (Koreai Háború, Tibet), gyönyörűen fényképezett (és gazdagon CG-zett) tájképekkel. A fényképezéssel kapcsolatban egyébként érdemes megjegyezni azt is, hogy sűrűn vannak hosszú, vágás nélkül felvett jelenetek benne, amik közül még a film legeslegelején, a fontosabb közreműködők nevének felsorolása közben látható a leglátványosabb (bár látszik, hogy ebben is segítségére volt az operatőrnek a számítógép). A korszak és a különleges helyszínek sokat dobnak a filmen, de sajnos ahogy halad a történet előre, úgy lesz egyre több benne a csöpögősen érzelgős jelenet, rengeteg síró emberrel, ami viszont rontja az összképet. Qiushui karakterével egyre nehezebben tud azonosulni a néző (persze lehet, hogy velem van a baj, belém nem szorult küldetéstudat, így nem tudom átélni a kínjait), de ugyanez elmondható Wang Biyun szenvedéseiről is. Amilyen jól indul a film, olyannyira ellaposodik a második felére.

The Knot (Yun shui yao) (2006)

Mint említettem feljebb, már a film legelején feltűnik, hogy igencsak hasonlóan van felépítve, mint anno a Road Home volt. Itt is két idősíkban zajlik a történet, ugyanis a “mában” Wang Biyun egyik rokona, egy fiatal hölgy, Xiao-rui elkezdi kinyomozni, hogy mi is történt pontosan Qiushui-vel a távolléte alatt. Ez a rész egy érdekes kontrasztot ad a filmnek, a hölgyet alakító hongkongi Isabella Leong ugyanis igencsak kilóg a többiek közül. Nem, nem a játékával, azzal ugyanis nincs semmi gond (igaz, nem is egy túl nehéz szerep), hanem a küllemével, a modern ruházatával, technikai eszközeivel, ahogy a tibeti népek között sétálgat. Talán ez az éles kontraszt a legérdekesebb rész az egész filmben. A többi pedig igencsak ígéretesen indul, aztán sajnos ellaposodik. A fiatal Wang Biyun-t alakító Vivian Hsu 30 évesen is hitelesen néz ki kábé 16 éves diáklányként is, valamint a későbbiek folyamán immáron “érett” festőként is, Kun Chen viszont csak egy ideig képes megbírkózni Qiushui szerepével, tibeti orvosként valahogy nem volt az igazi.

The Knot (Yun shui yao) (2006)

Összefoglalva ez a film szvsz némileg erőltetett és túlzottan is romantikus akart lenni. Az alkotók az igaz szerelmet akarták bemutatni, de hogy ez mennyire sikerült, azt majd mindenki eldönti maga. Nekem mind a két film, amire emlékeztetett, jobban tetszett ennél, így némi jóindulattal is csak a közepes alkotások közé sorolnám.

Hozzászólások   

#1 Guest 2007-02-19 18:10
Igen, elég nagyot bukott szegény :roll:

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

    iMDB   Főszereplők: Ichikawa Raizo; Hongo Kojiro; Nakamura Tamao Rendezte: Kenji Misumi (1960, színes, 106 perc) A híres "The Great Buddha Pass" című regény sorozat alapján készült trilógia első része, mely jobban közelít a mű eredeti világához, mint a közismert...

Man of Iron (Chou lian huan) (1972)

Man of Iron (Chou lian huan) (1972)

A sikert nem szokás parlagon hevertetni. A Shaw Brothers-nél ez különösen igaz volt. Ha egy rókáról értékes bőr került le, igyekeztek még néhányszor megnyúzni. 1972 elején szépen termelt a konyhára a The Boxer From Shantung...

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)iMDBEgy Shanghaiban élő család történetét követhetjük nyomon 3 generáción keresztül ebben a filmben. A család szó kicsit túlzó ugyan, mert férfiak nem nagyon maradnak meg a két hölgy körül,...

At River's Edge (Ogawa no hotori) (2011)

At River's Edge (Ogawa no hotori) (2011)

    Az új szellemiségű szamuráj történetek egyik legjobb íróját Shuhei Fujisawa személyében tisztelhettük, aki sajnos 1997-ben mindörökre letette a tollat, vagy a hagyományos festőecsetet, amit a japánok a kandzsik (írásjelek) kivitelezésére használtak.