belépés∆

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

iMDB

Egy Shanghaiban élő család történetét követhetjük nyomon 3 generáción keresztül ebben a filmben. A család szó kicsit túlzó ugyan, mert férfiak nem nagyon maradnak meg a két hölgy körül, de sebaj. A három generáció történetét három rövidebb részben mutatják be, kezdve a nagymama történetével a ’30-as évekből, akit 20 éves kora körül egy filmes producer szemel ki magának és filmsztárt „gyárt” belőle, azonban nem sokkal később megjelennek a japán katonák és az élet megváltozik. A producer Hongkongba menekül, a lány pedig marad Shanghaiban és hamarosan megszületik a második történet főszereplője. A második harmad már az 50-es és 60-as évek fordulóján játszódik, egy teljesen más világban, a kommunista Kínában. Az időközben felserdült lány egy munkáscsalád fiával esik szerelembe, amit a mama, a 30-as évek arisztokratikus sztárja nem néz túl jó szemmel, de végül kénytelen elfogadni a lánya döntését. Természetesen ez a rész is kicsit hirtelen és drámaian ér véget. A harmadik részben a 80-as évek közepére már felnőtt unoka történetét ismerhetjük meg, akinek szintén nem sok szerencséje van a férfiakkal.

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Ez a film Su Tong Women’s life című könyvének filmes adaptációja. Az alapötlete szvsz remek, a kidolgozás azonban nem sikerült tökéletesen. Mindhárom történetben a két főszerepet ugyanaz a két színésznő, Joan Chen és Zhang Ziyi alakítja. Ez egyszerre hálás és hálátlan feladat, hiszen több szerepben is megmutathatják képességeiket, viszont ott van az ellenpont is, hogy vajon képesek-e eljátszani a különböző szerepeket úgy, hogy az élesen látszódjon is. Joan Chen esetében ez tökéletesen sikerült, igaz, ő tulajdonképpen csak 2 szerepet játszik el (hiszen a 2. részben az anyát, a harmadikban pedig a nagymamát, aki ugye egy és ugyanaz a személy), Zhang Ziyi ugyan szintén nagyon jól játszik, de az ő alakításai között nehezebb a határvonalat meghúzni a három nagyon is hasonló karakter miatt. Ennek megkönnyítésére néhány jellegzetességet tettek az arcára (a második részben a homlokán van egy vörös folt, a harmadik részben pedig szemüveget hord). A három korszak bemutatásából nekem a második, a kommunista Kína bemutatása tetszett leginkább. A jellegzetes szövegek, Lenin és Mao poszterek mindenhol, Magyarországon is ismert úttörődalok kínai előadásai színesítik a filmet ebben a részben, továbbá a két teljesen eltérő életstílust folytató család életének bemutatását is jól eltalálták. A 30-as évekbeli filmes világot már a hongkongi Center Stage című filmben láthattuk és ott szvsz szebben, jobban, részletesebben volt bemutatva, igaz, ebben a filmben nem annyira a filmvilágon van a hangsúly, sokkal inkább azon, hogy hogyan ronthatja el egy fiatal lány az életét.

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Ami viszont kevésbé jól lett eltalálva, az egyrészt a film tempója és hangulata, ez úgy látszik az általában cinematográfusként dolgozó Yong Hou rendezőnek túl nagy falat volt. A tempó túl lassú, néhol elkalandozik a néző figyelme, bár lehet, hogy ez csak rám volt igaz, hiszen a rendező a 2004-es Shanghai Filmfesztiválon díjat kapott ezért a rendezéséért. Továbbá magával a témával kapcsolatban is lehetnek fenntartásai a nézőnek, ugyanis nehéz azonosulni a szereplőkkel, mert néha finoman szólva is furán viselkednek, sokszor teljesen „kattantnak” tűnnek. Nem egy átlagos familia, az biztos! Persze lehet, hogy csak európai szemmel nézve fura a szereplők viselkedése, valószínűleg pont ez kellett ahhoz, hogy bemutassák, hogyan éltek a nők a három teljesen különböző korban, hogyan viszonyultak a világhoz, a világ hozzájuk, hogyan viszonyultak a férfiakhoz, illetőleg hogyan működött az anya-gyerek viszony az adott korban. A férfi nézőben persze az is felmerül, hogy valószínűleg női szemmel nézve jobban átélhető lehet a történet.

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Összességében tehát a film nem rossz, érdekes témát boncolgat, ritkán látható korokban játszódik, remek színészekkel van telezsúfolva (a férjek szerepében feltűnik Ye Liu, akit a Postmen in the mountains-ben és a The Promise-ben láthattunk már, valamint Yi Lu, aki a Seven Swords-ben és az A time to love-ban is játszott) azonban minden valószínűség szerint erősen hangulatfüggő, hogy milyen tetszést arat a nézőnél, mert kissé nehezen emészthető darab. Akinek viszont tetszett az egy évvel e film után forgatott, hasonló alapötletű Three Times, az ezt a filmet is értékelni fogja.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Drift Racers (Initial D [HK]; F & F: Tokyo Drift [USA]; Drift…

Manapság igen nagy divat lett a driftelésről filmet forgatni. Egy biztos: ez a Japánból eredő illegális utcai sport igen látványos és nem kevés dög van benne, tehát kiváló filmes alapanyag. Másfelől viszont az is érdekes,...

My Lucky Star (Hung wun chiu yun) (2003)

My Lucky Star (Hung wun chiu yun) (2003)

My Lucky Star (Hung wun chiu yun) (2003)iMDBAz elsősorban karakterszínészként, valamint forgatókönyvíróként ismert Vincent Kok (jópár Stephen Chow film forgatókönyve mellett például a Crazy Love is az ő nevéhez fűződik), rendezőként elsősorban a romantikus...

Battle Royale (Batoru rowaiaru) (2000)

Battle Royale (Batoru rowaiaru) (2000)

iMDB A közeli jövőben járunk. Egy busznyi gyerek osztálykiránduláson van. Az utastérbe altatógáz áramlik be. Amikor a gyerekek felébrednek, egy szigeten vannak, ahonnan csak az egyikük távozhat el, ha egyáltalán túléli ezt a néhány napot...

Duel to the Death (Sin sei kuet) (1983)

Duel to the Death (Sin sei kuet) (1983)

 IMDb A Duel to the Death a hongkongi filmgyártás mára egyik legfelkapottabb harcművészeti- és akciókoreográfusának, a pekingi operában képzett Tony Ching Siu-Tungnak az első rendezése volt. Ezzel a filmmel Siu-Tung rögtön helyet is követelt magának olyan...