belépés∆

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)


iMDB

Wilson Yip-nek ez a Shanghaiban forgatott filmje leginkább a külsőségeivel akar hódítani. Hogy miért is? Amint elkezdi nézni az ember, az első dolog, ami feltűnik neki, az a zseniális operatőri munka. Az első pár perc egy rövid Shanghai utazásként is felfogható, megmutatják a város látványosságait, olyasmi technikával, mint amit a Szigorúan Piszkos Ügyekben lehetett látni, továbbá gyönyörűen játszanak a természetes fénnyel, ahogy a fokozatosan lemenő nap változó fényében kezdi másik arcát bemutatni a város. Lenyűgöző! A következő dolog, ami feltűnik és a film során végig meg is marad, az a nagyszerű zene.

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)

A női főszerepet is alakító Faye Wong számai mellett többek között Sammi Cheng dala is felcsendül, nem beszélve a forgatókönyvet író és nem utolsósorban a férfi főszerepet játszó Leon Lai szerzeményeiről. Minderre persze szükség is van, ugyanis a harmadik dolog, ami szintén elég hamar feltűnik a nézőnek, hogy ez a film valami rettenetesen unalmas. A sztori nagyjából annyi, hogy Xin Xiaoyue (Faye Wong) és Zhou Qian (Leon Lai) szakítanak, és a nő elköltözik a környékről. Két hónappal később azonban a munkájuk ugyanarra a helyre szólítja őket, kénytelenek együtt dolgozni és a férfi megpróbálja újra elnyerni a nő kegyeit. Ennyi. Mindez több, mint 90 percben. A rendezőnek így rengeteg ideje volt a fentebb említett gyönyörű képek filmbe illesztésére, néha olyan érzése van az embernek, hogy egy videoklipet néz, amit néha megszakít valami sztoriszerűség. A film cselekményéhez köthető legjobb részek egyébként egy igazi kínai biciklis rendőrhöz fűződnek, aki még vörös karszalagot is visel, valamint egy öregúrhoz, akinek köszönhetően ismét találkozik az egykori pár. Az öregúr szenzációs figura, egy az egyben olyan, mint amilyennek az ember egy tisztességben megőszült, bölcs kínai polgárt elképzel. A két főhősről már nem tudom ugyanezt elmondani, ugyanolyan jellegtelenek, mint a sztori is.

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)

Ennek következtében a filmet leginkább leendő operatőröknek ajánlanám, mert valahogy így kell filmet fényképezni, mint ebben a filmben, továbbá azoknak, akik tudják értékelni egy film külsőségeit. Aki viszont szimplán csak szórakozna, egy jó kis történetet nézne meg, az ne ezt válassza.

Hozzászólások   

#3 Guest 2006-12-11 14:58
Nemcsak Hong-kongban vannak jó operatőrök. :D Egyébként a japán művészfilmek is mindig erre játszanak: nulla cselekmény, karakteres színészek, akik nem játszanak semmit és gyönyörűen megtervezett beállítások hozzájuk illő zenével. És mégis egész sok köztük a nézhető. :-)
#2 Guest 2006-12-10 19:58
Lehet, de nekem ez a hangulat vagy nem jött át, vagy nem jött be... :-)
#1 Guest 2006-12-10 19:25
Mostanában vettem észre, hogy HK-ban milyen jó kis operatőrök vannak. Nem lehet, hogy azért olyan kevés a cselekmény a filmben, mert a hangulatra apellálnak?

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Pistol Opera (Pisutoru opera) (2001)

Pistol Opera (Pisutoru opera) (2001)

   Seijun Suzuki mindig is szokatlan, meglepő módon tudott egyszerű történeteket és témákat használva is emlékezetes és formabontó filmeket készíteni. A Branded To Kill és a Tokyo Drifter, talán a legismertebb és leghíresebb filmjei, régóta...

PTU (2003)

PTU (2003)

PTU (2003)  IMDb  Johnnie To akciófilmjei általában arról nevezetesek, hogy a néző úgy áll fel utánuk a székről, hogy hát ebből többet is ki lehetett volna hozni, pedig az alapötlet jó volt… Nos, a PTU is...

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojin…

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez...

Death Row Girls (Kuuga no shiro: Joshuu 1316) (2004)

Death Row Girls (Kuuga no shiro: Joshuu 1316) (2004)

Ezt a tipikus pink mozit úgy lenne illdomos bereklámozni, hogy hosszasan ecseteljük, kicsoda és miért érdekes a főszereplője, bizonyos Hoshino Aki. A már 30-as éveiben járó leányzó mind a mai napig Ogura Yuuko mellett a...