belépés∆

Go (2001)

 

Go (2001)

iMDB

A Go nagy meglepetéssel szolgált nekem. Bár egy szokványos romantikus filmre számítottam, teljesen mást kaptam. Szerelmi történet ugyan, de gyakran a főszereplőnek kell erre külön figyelmeztetnie a nézőt.

Sugihara első látásra sem szokványos fiatal, ahogy azt már a bevezető képsorok is mutatják. Eredetileg észak-koreai, de volt már egy kicsit japán, majd dél-koreai is. Mindenestre egy észak-koreaiak által fenntartott iskolába jár és haverjaival mindenféle rebellis és nem is kicsit ön- és közveszélyes dolgot művel. Apja azért mondott le koreai állampolgárságáról, hogy elutazhasson Hawaiira, és feltett szándéka, hogy fiából bokszolót nevel. Bár Sugihara nem igazán osztozik apjával e célon, megszerzett tudását azért kamatoztatja, nem is keveset. De ez egy romantikus történet.

Sokrétű, és nagyon élvezetes film, ami több kérdést is felvet, illetve több fontos témával is foglalkozik. Képet kapunk belőle a Japánban élő más nációk helyzetérő, de általában a teenagerek világáról is. A főszereplő srác és a családja hihetetlenül rokonszenves, még az apa néha elég véresre sikerülő gyereknevelési módszerei ellenére is. Az apa egyébként az a Tsutomu Yamazaki, aki igen népszerű  színész már a ’60-as évek óta Japánban és a Funeralból, a Kagemushából vagy a 13 Kaidanból lehet ismerős. A filmnek egyébként igen sajátos humora van, amit leginkább a mangák túlzott véres brutalitásához tudnék hasonlítani, mikor egy-két igen komoly és súlyos sérülést gyakorlatilag lábon kihordanak az emberek. Ettől függetlenül nem ez áll a központban és nincs is túlzásba vive. A romantikus szál erőssége, hogy nem igazán csöpögős. Bár tini drámáról van szó, mégsem valami felületes románcnak lehetünk tanúi rózsaszínben, hanem egy igen életszagú, de kedves kapcsolatnak. Éjszaka az iskola udvara, vagy egy buli az osztálytársakkal, a fiú és a lány botladozó lépései nagyon könnyen felidézik a néző hasonló élményeit.

A rendező, Isao Yukisada jegyzi egyébként a Jam Films Justice című epizódját, illetve Crying Out Love, in the Center of the World című filmeket, s ezután mindenképpen érdemes lesz rá jobban odafigyelni. E filmje pedig a stílus kedvelőinek kötelező darab.

Hozzászólások   

#1 arnold 2007-05-07 10:50
a hétköznapi emberek (jelen esetben a fiatalok) életéről szóló filmek kedvelőinek ajánlott megnézni. ha nagyon beleakarnék kötni valamibe, akkor azt mondanám, hogy úgy még hatásosabb lett volna, ha a koreai szereplőket japánul is beszélő koreai színészek játszották volna el, de igazából nem rossz így sem. :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

A Million (2009)

A Million (2009)

Amióta beépültek a tévécsatornák műsorai közé a legelső reality show-k, szűnni nem akaró vitákat gerjesztenek. Amíg a köznép zabálja őket, a finnyás értelmiség azon polemizál, hogy meddig mernek elmenni a producerek az emberek megalázásában, illetőleg...

The Devil's Temple (Oni no sumu yakata) (1969)

The Devil's Temple  (Oni no sumu yakata) (1969)

    Egy újabb mozi a Daei archívumból, amely nem a szokványfilmek útját választotta. A rendezője az a Misumi Kenji, akit a kalandfilmjei tettek ismertté a világban. Már próbáltam néhányszor írni arról más ismertetők „ürügyén”, hogy azért...

Hot War (Waan ying dak gung) (1998)

Hot War (Waan ying dak gung) (1998)

Aki járatos a hongkongi film világában, az egy idő után óhatatlanul is felfedezi, hogy bizony a sziget filmiparában is érvényesültek a különféle divatirányzatok. Elég csak a 80-as évek vége felé kitört ugráló vámpíros sztorik hullámára,...

Gamera the Brave (Chiisai yuusha-tachi) (2006)

Gamera the Brave (Chiisai yuusha-tachi) (2006)

Gamera the Brave (小さい勇者達) (2006)iMDBAmikor a Toho filmstúdió bejelentette, hogy a drasztikus nézőszámcsökkenés miatt a Godzilla Final Wars után hosszú időre felhagy a további szörnyes filmek készítésével, úgy tűnt, hogy egy jellegzetesen japán műfaj,...