belépés∆

Zatoichi meets Yojimbo (1970)

Zatoichi meets Yojimbo (1970)

 

Zatoichi meets Yojimbo (1970)

 

Nagy várakozással estem neki ennek a filmnek. Miután megnéztem a Zatiochi 1-2-t, valamint Yojimbot és a Tsubaki Sanjûrô, egy igazán jó szamurájos filmre számítottam.... Amit kaptam egy igazán jó szamurájos film! Bár nem teljesen erre számítottam, főleg az elején, de összességébe nagyon tetszett. Maradt bennem egy kis hiányérzet, mert úgy képzeltem, hogy valami nagy gonosz ellen fog majd össze a két ász (Shintarô Katsu és Toshirô Mifune), de nem így történt, s ha utólag visszagondolok jobb is.

A történet rövid összefoglalója: Adva van egy falu, ahol az események zajlanak. A történet központi motívuma, hogy a faluban a két ellenségeskedő fél apa és az egyik fia. Egyik oldalnak Zatoichi segít, a másiknak Yojimbo és amiért az egész kitör, az nem más, mint természetesen az arany. Bár csekély mértékben össze is fog a két sztár az arany előkerítésének ügyében, de azért végig megy egymás zrikálása, ami kifejezetten jót tesz a filmnek és már ezért is érdemes megnézni.   

Yojimbo hozza a formáját: csak pénz és lezserség. Ichi is a tőle megszokott poénokkal örvendezteti meg a nézőt. Már az első találkozásuk is érdekesre sikeredett. Yojimbo jól berúgva akarja párbajra hívni Ichit, persze Ichi nagyobb „úriember”, hogy ezt kihasználja, így nem öli meg. Miután lezajlik a „harc”, elmennek együtt beinni. A végén persze a kapzsiság veszít és az egész kis család, akiké az arany volt szépen elhalálozik és az aranynak is annyi.

A harci jelenetek különösen jól kidolgozottak voltak, nekem egyértelműen Ichi harcmodora tetszett, érdekes módon a tőle megszokott stílustól eltérően tette a dolgát. Maga a történet is jól kitalált, igényes munkára vall. Egy kifogásolni való rész mégis akadt számomra. Valahogy nem tudtam megfejteni, miért kellett a végén Ichi fejére tenni azt az igencsak nem vérnek nevezhető rászáradt vér valamit. Volt még pár kisebb hiba, de azok lényegtelenek, sőt ez a vér dolog is a film egészét nem befolyásolja. Minden Zatoichi és Yojimbo rajongónak kötelező munka, tetszeni fog.

Hozzászólások   

#2 Papinóth Viktor 2009-03-30 16:55
Egyértelműen kiemelkedő alkotás. A legjobb Zato rész! Nehéz lenne eldönteni, hogy melyik színész nyújtott kiemelkedőbb alakítást. A legnagyobb mondanivalóval számomra ez a rész szolgált. A rendező zseniálisan mutatja be, hogy még a legnemesebb embert is kifordítja saját kapzsisága. Még szerencse, hogy vak hősünk rendet tesz a világban:)
#1 oldfan 2007-04-17 17:21
A sorozat egyik rendhagyó darabja, de Okamoto Kihachi nem az a rendező aki a szokvány megoldásokat választaná. Több humor,nagyobb körítés ,nagyon szép képek és mese az emberi kapzsiságról. Ilyen jellegű felfogásban több nem készült a Zatoichi filmekből.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)iMDBEgy Shanghaiban élő család történetét követhetjük nyomon 3 generáción keresztül ebben a filmben. A család szó kicsit túlzó ugyan, mert férfiak nem nagyon maradnak meg a két hölgy körül,...

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

Matsuo Suzuki egy a sok japán filmszakmában tevékenykedő „mindenes” közül. Az egykori irodai alkalmazott, aki hamar megcsömörlött munkatársai céltalanságának légkörétől, a 80-as évek vége felé otthagyta állását és egy színjátszó kört alapított, aminek egyik darabjával...

Om Shanti Om (2007)

Om Shanti Om (2007)

2007 legnagyobb bollywoodi blockbustere, mégsem egyszerű tárgyilagos ismertetőt írni róla, mivel az igényes kivitelezés ellenére néhol zavaróan keverednek a csapnivalóan rossz és a fantasztikusan megkapó elemek. Ami a látványt illeti, a készítők magasra tették a...

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)iMDBValószínűleg nem sokan szállnának vitába egy olyan megállapítással szemben, hogy a hongkongi film „mindenese”, Wong Jing hosszú és igencsak termékeny pályafutása során leginkább az...