belépés∆

Tetsujin 28 (Gigantor) (2005)

 

Tetsujin 28 (Gigantor) (2005)

 


 

Tetsujin 28 igazi japán agyszülemény. Aki kicsit is közel áll a japán filmhez, annak első látásra ismerős lehet ez a teremtmény, mégha név szerint nem is ismeri, és soha nem is látta.

Tetsujin 28 sajátos átmenet, egy elveszett láncszem a kaiju színház evolúciós létráján. Sokan ismerik Godzillát, az ősi korokból itt maradt órisgyíkot, akit egy atomkísérlet ébreszt fel. Még többen láthattak a TV-ben gyerekkorukban japán óriásrobotokat, világpusztításra alkalmas feygverekkel küzdeni  különböző, nyugatról sugárzott rajzfilmműsorokban. Tetsujin 28 valahol a kettő között áll. Bár nem szerves anyag, hanem fém és elektromosság, mégsem használ mást, mint a puszta öklét, hogy biztosítsa a világbékét.

  Tetsujin 28 (Gigantor) (2005)

E képességét a II. világháborúben persze nem voltak restek bevetni a japán erők, ám az egésznek az lett a vége, hogy szegény robotot visszabombázták nyersanyag állapotába. Követve azonban e stílusú filmek törvényszerűségeit ez nem maradhatott sokáig így, hiszen egy végletekig elvetemült, önös és embertelen főgonosz, aki persze mindezek mellett zseni, megépíti saját csúcstechnológiájú gépét., ami rögvest elkezdi Tokyo belvárosát legyalulni, kezdve a Tokyo torony spirál formájúvá való alakításával. Nincs más választás, Tetsujint elő kell kaparni a szeméttelepről és életre kell kelteni. Persze van egy bőkkenő és itt ismét egy szokványos törvényszerűséggel találkozhatunk: a robotot természetesen csak egy alig 10 éves fiú tudja irányítani. Erre persze kézenfekvő a válasz, hiszen csak benne van meg az ehhez szükséges intuíció.

 

A film egy nagy sikert befutott manga/anime  alapján készült. Ellentétben sok hasonló munkával ez kizárólag gyermekeknek készült, még a Walt Disneytől megszokott felnőtteknek szóló betétek is hiányoznak belőle. Matinénak kitűnő, és van egy sajátos romantikája az ódivatú robotokkal, amelyek természetesen - közepes minőségű - CG-vel készültek. Nem is annyira természetesen, mert lehettek volna élőszereplők is, gumiruhában. Tele van nem csak dramaturgiai, hanem alapvető logikai hibákkal (pl: miért puszta kézzel küzdenek a robotok?), de mégis szerethető, megtekintése azonban csak szombat, illetve vasárnap délelőtt, félálomban ajánlott.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Lone Wolf and Child: Assassin On The Road To Hell (1989)

Lone Wolf and Child: Assassin On The Road To Hell (1989)

  Léteznek valódi ikonikus karakterek, amelyek már a színrelépésüktől kezdve predesztináltak a legendává válásra. A fölöttébb különös, "Magányos Farkas és kölyke" néven ismert bérgyilkossá lett szamuráj ilyenné lett az évek során. Nézzük, honnan indult a története.

Perfect Education 2: 40 Days of Love (Kanzennaru shiiku: Ai no 40…

Perfect Education 2: 40 Days of Love (Kanzennaru shiiku: Ai no 40 nichi) (2001)

Perfect Education 2: 40 Days of Love (完全なる飼育:愛の40日) (2001)iMDBValószínűleg nem én voltam az egyetlen, aki hiteltelennek tartotta a sorozat első részét. A folytatás, ami egyben Matsuda Michiko leghíresebb regényének a filmváltozata, úgy készült, hogy az...

Sure Death! (Hissatsu!) (1984)

Sure Death! (Hissatsu!) (1984)

A közismert szamuráj, nindzsa és jakuza történetek mellett vannak a japán kalandfilm világnak mifelénk kevésbé frekventált részterületei is. A nagyvárosok "dzsungele" nem csak a modern korban számít veszélyes területnek, már a Sógunátus korában sem ártott...

Hellish Love (Seidan botan-dourou) (1972)

Hellish Love (Seidan botan-dourou) (1972)

 Itamochi Takashi, Japán legrégebbi nagy filmstúdiójának, a Nikkatsu-nak az igazgatója 1971-ben jutott arra az elhatározásra, hogy cége tapasztalt filmeseinek érdeklődését ráirányítsa az egyre nagyobb (és szinte az egyetlen) profitot termelő pinku „műfajra”....