belépés∆

Monday (2000)

 

Monday (2000)

Képzeld el, hogy elébredsz egy hétfő reggelen, elnyűtten és másnaposan, úgy, hogy semmire sem emlékszel a tegnapból. Képzeld el, hogy elkezded átkutatni a zsebeidet, és a különféle tárgyakról, amik a kezedbe akadnak, újabb és újabb mozaikdarabkáit találod meg a tegnapi emlékeidről. Képzeld el, hogy olyan szörnyűségekre kezdesz emlékezni, amit el sem hinnél, ha nem látnád a tévében is, a hírekben, ahogy gyakorlatilag ámokfutásba kezdesz egy shotgunnal. Képzeld el, hogy egy nagy piálás és néhány szerencsétlen véletlen miatt zsákutcába futott az életed, és a tovább vezető úton már csak két katasztrófa közül választhatsz...
És képzeld el, hogy a film, ami mindezt bemutatja, nem krimi és nem thriller és nem is akció, hanem gyilkos humorú fekete komédia és egy kicsit dráma is.
 
Sabu, a stílusok keverésének mestere, legalább olyan feledhetetlen, könnyesre nevettetően vicces és elgondolkoztatóan drámai filmet készített, mint a Drive és a Postman Blues (amik a kedvenc japán filmjeim között vannak). A főszereplő itt is ugyanaz, mint a fenti két filmben, és Susumu Terajama-nak itt is ugyanúgy jut egy mellékszerep, mint azokban. A film humoros részei egy csöppnyit feketébbek, mint a Postman Blues-ban (a Drive talán egy kicsit kevésbé komikus darab), a komolyabb részek témája pedig az alkohol(izmus) és a kisember nyűglődése, tehetetlenség-érzése, korlátok közül való kitörése (ld. még: Kiyoshi Kurosawa interjú). A főhősünk mészárlással szegélyezett odüsszeiája a klasszikus "egyedül állok, de van egy fegyverem és nem félek használni" jakuzafilmekkel és a Született gyilkosok-féle "gyilkolok, tehát vagyok - vegyetek észre!!!" filmekkel is mutat hasonlóságokat. Az erőszak, mint a főszereplő társa, egyre elvontabb képekben jelenik meg, míg a végén meztelen, fehérre meszelt bőrű, kopasz, majomszerű mozgású démonok csapataként teljesen szimbolikusan jelenik meg.

A történet végén, a sarokba szorított férfi sorsának beteljesedésekor újra egy érdekes kettős befejezés vár minket, hasonlóan a Postman Blues-hoz, itt azonban egyáltalán nincsen lezárva.
Akit érdekel Sabu egyéni stílusa, az ne hagyja ki. Akit érdekelnek a japán filmek, annak erősen ajánlott. Aki szokott filmeket nézni, annak érdemes megnézni. A Sabu-fanok pedig már úgyis látták...


(imdb)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

A Snake of June (Rokugatsu no hebi) (2002)

A Snake of June (Rokugatsu no hebi) (2002)

IMDbRinko Tatsumi (Asuka Kurosawa) egy telefonos lelkisegély központban dolgozik, más embereknek ad tanácsot, teszi helyre az életüket. Azonban míg másokon segít, saját magát és kiüresedett házasságát képtelen megmenteni.Egyik telefonos "páciense" (Shinya Tsukamoto) úgy dönt ráébreszti...

Split Second Murders (Sei sung saw liu) (2009)

Split Second Murders (Sei sung saw liu) (2009)

A cím és a rendező, Herman Yau nevének hallatán valószínűleg sokan egyből valami category III besorolású, véres krimire számítanának. A hongkongi filmipar szorgos iparosa azonban kultikussá vált darabjai mellett számtalan műfajban kipróbálta már magát, így...

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen T…

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban....

Shin Ha-Kyun

Shin Ha-Kyun

Shin Ha-Kyun (신하균)Shin Ha-Kyun 1974 május 30-án született Szöulban. Színházi színésznek tanult a Seoul National University of Arts egyetemen, majd tanulmányai befejezése után színházi darabokban játszott, legtöbbször Jin Jang műveinek színpadi feldolgozásaiban (például a Taxi...