belépés∆

Cure (1997)

Cure

Kurosawa Kiyoshi zseniális alkotása, a misztikus/okkult pop film és az art movie határmezsgyéjén. Annyira tetszett, hogy nekiálltam megcsinálni a magyar feliratot hozzá. Nem az a hatásvadász film, lehet hangulat kell hozzá, de engem nagyon elkapott. Ozu Yasujiro nyomdokain halad, a tökéletes atmoszférateremtés a kulcsszó, és nem a történet. Ehhez felhasználja a végletekig aprólékosan kidolgozott környezetet és a nagyszerű színészi játékot. Az ilyen szintű odafigyelés szerintem a japán film egyik sajátja, és ez ezen a filmen is nagyon jól látszik. Meg kell nézni!!


-Manu-

A Cure egy remek japán nyomozós - sorozatgyilkosságos krimi / thiller Kiyoshi Kurosawától, de több dologban is eltér a hasonló besorolású "szokványos" daraboktól. És előrebocsátom: nagyon tetszett a film.
Bár a gyilkosság módja (hatalmas X alakú felmetszés a nyakon-mellkason) elég durva, de abszolút nem azon van a hangsúly (mint pl. a Hetediknél, ami egy-két undorítónak szánt gyilkosságon kívül mást nem tud felmutatni, Brad Pitt bénázik, Morgan Freeman-nek meg abszolút nem hagynak teret, de mindegy, ez egy másik lapra tartozik).
Másrészt nem azért thiller, mert néha befosik a tisztelt néző egy ajtó mögül kieső hulla / előugró gyilkos / elfutó macska miatt, hanem mert... mert kellemes nyomasztó atmoszférája van, mert nem tudod, mi fog történni éppen, mert nem tudod, hogy "kinek mi a szerepe" vagy hogy ki vannak-e osztva a szerepek egyáltalán.
Harmadrészt a nyomozás nem telefonszámok felhívogatásából és sztriptízbárokban való verekedésekből áll, hanem lélekbúvárkodásból és pszihológiából.
Negyedrészt: sorozatgyilkosságok vannak, de sorozatgyilkos nincs. Hatalmas ötlet, és még sosem láttam ilyen "fenyegetően", ugyanakkor (illetve éppen azért) hihetően, ésszerűen előadva.

*** A post innentől spoilereket tartalmaz!! ***

Végül pedig három önkényesen kiragadott dolog, ami tetszett: 1.) végig ott volt a lehetőség, hogy a fickó is a bűvölés hatása alá kerül (nem tudjuk, hogy mi történt bent Mamiya cellájában, mielőtt kijött), de azért sem ezt a várható befejezést kapjuk, hanem egy amúgy marha "elegáns" lezárást (Mamiya-ra gondolok és az utolsó befejezetlen "X"-re...); 2.) a látomásos jelenetek finoman vannak tálalva és kevés van belőlük (nem "tolakodóak"); 3.) hasonló überpara borzongató (sőt, paranoiás) befejezést kapunk, mint A kör esetében, de míg ott szerintem kicsit bénán jött ki (túl erőltetett) és nem is tudtam komolyan venni, itt teljesen jól "ül".

-Ramiz-

imdb

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

    iMDB   Főszereplők: Ichikawa Raizo; Hongo Kojiro; Nakamura Tamao Rendezte: Kenji Misumi (1960, színes, 106 perc) A híres "The Great Buddha Pass" című regény sorozat alapján készült trilógia első része, mely jobban közelít a mű eredeti világához, mint a közismert...

Japanese Hell (1999)

Japanese Hell (1999)

 IMDb Erről a filmről azt olvastam, hogy extrém és bizarr horror és szexjelenetek vannak benne. Az első öt perc után úgy nézett ki, hogy emellett erősen low budget, tehát megnyugodtam, hogy tetszeni fog. Aztán jött egy...

Fatal Contact (Hak Kuen) (2006)

Fatal Contact (Hak Kuen) (2006)

Fatal Contact (Hak Kuen) (2006)iMDB Egy csapat fiatal Hongkongba érkezik a kontinentális Kínából, ahol egyikük kung-fu tudására felfigyel néhány bűnöző, akik illegális meccsekre kötnek fogadásokat. A naív, tisztességes Ko (Jacky Wu) nem nagyon hajlik arra,...

Blue Swallow (Cheong yeon) (2005)

Blue Swallow (Cheong yeon) (2005)

iMDB Külsőségeiben, megjelenésében a Blue Swallow egyértelműen sejteti, hogy itt bizony egy új koreai sikervárományosról van szó. Ez a film folytathatja a Shiri, vagy a JSA által megkezdett és mondjuk a Welcome to Dongmakgollal folytatott utat...