belépés∆

Angel Dust (1994)

 

Angel Dust (1994)


A pszihothillereket alapból is kedvelem, ez pedig különösen érdekelt, mivel Sogo Ishii csinálta, akinek az Electric Dragon 80.000 Volt című remekművet is köszönhetjük.
A film egy sorozatgyilkos után eredő érzékeny lelkű nyomozónőről szól, aki transzcendens módszerekkel igyekszik ráhangolódni a gyilkos gondolataira, lelkivilágára, hogy megakadályozza a következő bűntettet. A gyilkosságok hétfői napokon, 18:00-kor történnek a tömött metrón, de az áldozatok közt semmi egyéb kapcsolat nincs, mint hogy mind fiatal nők. A nyomozó azonban úgy érzi, hogy ezek mégsem egyszerű kéjgyilkosságok. Ahogy belemerül az ügybe, kezd rámenni a lelki és szellemi egyensúlya, mert az a sejtelme támad, hogy a gyilkosságok őfelé mutatnak... Lehetséges lenne, hogy valaki ezzel akar üzenni neki vagy rávenni őt valamire? A nő hallgat a megérzésére, és meglátogatja volt szeretőjét, aki az agymosás kétes hírű mestere, és egy eldugott Pszihoszomatikus Turbomixer-szerá klinikán dolgozik. Ez a férfi a másik kulcsfigurája a filmnek. Személyiségének hatalmas erejű kisugárzása van, ami alól még a néző is nehezen vonhatná ki magát, hát még a film szereplői...
A filmnek sok gyakran látott eleme van, azonban jónéhány különös is. Nincs például csavar a végén a tettes személyét illetően. Vannak halott fiatal nők, de nincs brutális feldarabolás vagy ilyesmi, csak apró tűszúrások. Az Angel Dust több, mint pszihothiller: a tömött vonaton elkövetett gyilkosságok, az, hogy senki nem veszi észre, mindenki igyekszik kizárni a többi embert a tudatából, és csak akkor tűnnek fel a gyilkosságok, amikor az állomásnál kitóduló tömeg már nem tartja meg a testet, és az összeesik... ezek a jelenetek, és ahogyan elő vannak adva, messzire menő gondolatokat és érzéseket ébreszt. Az éjszakai Tokió gyönyörűen fényképezett képei, a hátborzongató zene és a tökéletes ütemű cselekmény remekül fenntartja a feszültséget. A film második fele és a befejezés pedig nagyon érdekes és lenyűgöző a megvalósítása. Nem egy csavarra van kihegyezve a film, de mégis egy érdekes fordulatra, ami lassú és a néző együtt érzi meg a fordulatot a főhőssel, mégis ugyanolyan izgalmas.
Ez a film végtelenül nyugtalanító. A gyilkos áldozat... a gyilkos nem gyilkos... A nyomozó nem erkölcsi felettes hatalom, nem macska, nem egér, csak egy nő, aki nem tudja, mit tegyen... Vannak negatív szereplők, de valahogyan nehéz őket utálni: félelmetesek és elbűvölőek. És ott van a végén a nyomozónő döntése, ami az utolsó pillatanig lebegtetve van, a néző együtt tipródik vele, és ami végül történik, azt meg is lehet érteni, meg dühösnek is lehet érte lenni, sőt leginkább mindkettőt egyszerre... De nyugtalanító az agymosás, a személyiség befolyásolásának témája is, sokkolóak a kezelést bemutató képsorok, pedig semmi vér nem folyik. Ez a motívum hasonlóan bizonytalanítja el a nézőt, mint a Cure-ban a hipnózis jelensége. És ugyanúgy nem ad, nem adhat megkönnyebbülést a befejezés.
Könnyen el tudom képzelni, hogy valaki, aki kevésbé tud ráhangolódni erre a finoman szerelt filmre, és csak a nyomozás érdekli, csalódottan fog felállni a film után, de nekem éppen így tetszett. Gyöngyszem, ami megérdemli a helyét a Cure mellett.

(imdb)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

1-Ichi (2003)

1-Ichi (2003)

Prequel az Ichi the Killerhez, a főszereplő ugyanaz, a rendező más. Az egész egy kicsit egyszerűbb, nem annyira szélsőséges, de ez pont jó ahhoz, hogy Ichi előtörténetét, gimnáziumi életét bemutassa. Sajátos íze van, kicsit novella...

Kibakichi: Bakko-Yokaiden (2004)

Kibakichi: Bakko-Yokaiden (2004)

牙吉: 跋扈-溶解伝 (2004)iMDBA legenda szerint régen az emberek és a szörnyek egymás mellett éltek, azonban az emberek elkezdték üldözni a szörnyeket, akiknek menekülés lett az élete és egy isten hátamögötti kis faluban húzták meg magukat,...

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)iMDBÉrdekes lenne egyszer összeírni, hogy mik tartoznak a hongkongi filmek tipikus kliséi közé. A wuxia filmek olyan apróságai mellett, mint hogy ha egy nő férfiruhát ölt, mindenki férfinek...

Too Beautiful to Lie (Geunyeoreul midji maseyo) (2004)

Too Beautiful to Lie (Geunyeoreul midji maseyo) (2004)

  A romantikus vígjátékok végkifejlete nagyjából annyi izgalmat és meglepetést szokott tartogatni a néző számára, mint Columbo nyomozó történetei. Peter Falk legendás tévésorozatában mindig lelőtték a poént az elején, azaz megmutatták a gyilkosságot, amit aztán a...