belépés∆

Vibrator (2003)

Vibrator (2003)

 

Japán kamionos road movie. Zárkózott emberek próbálnak megnyílni, de akármilyen testi kapcsolat és egymás titkainak megismerése után sem olyan könnyű ez... A kamionos srácot az a színész játssza, aki az Ichi the Killerben Ichi-t, ő vesz fel egy lányt egy benzinkútnál, aki egy ideig vele tart az úton sehova.

A road movie-k buktatópontja az unalmasság, mert a cselekménytelenséget nehéz izgalmasan megjeleníteni. Ebben a filmben nem is teljesen sikerült, sok tipikus road movie-ziccert kihagyott, talán szándékosan, mert nem is egészen erről szól a film, a két szereplő közti kapcsolat kifejlődésének bemutatása viszont valamiért nem kötött le. Lehet, hogy azért, mert a lány egyre ellenszenvesebb lett számomra a film során, egyrészt egy-két visszataszító dolog miatt, másrészt mert a legrosszabb fajta idegesítő női stílusa volt (amikor elsírja magát, az egy érzelmi csúcspont lehet, de olyan ideges lettem annál a résznél, mint a Grave of the Fireflies alatt).
Pozitív viszont egy-két olyan jelenet, ahol valami nagyon gyakran előkerülő, de nehezen körülírható titkos gondolat vagy érzés ügyesen meg lett fogva. Azt a furcsa módszert alkalmazta ehhez a rendező, hogy a nő gondolatai egyszerűen leírva megjelennek a képernyőn. Olyan apróságok ezek, amik mégis nagyon közel hoznak egy erős érzést, amikor eszünkbe jut, hogy mi is szoktunk így érezni. Ez volt az, ami nagyon tetszett ebben a filmben, a férfi főszereplőn kívül.

Ramiz

 

Először is, ez a vibrátor nem AZ A vibrátor. A film alkotói itt (szerintem) a telefon rezgő funkciójára gondoltak, bár tény, hogy van benne egy-két sikamlós jelent.
Érdekes a pontozás az imdb-n, sokan adtak rá 6-t meg 7-t, nyolcat szinte senki, 9-et pedig megint rengetegen. Én kilencet adtam, mégpedig azért, mivel kevéset beszélnek benne, kevés az akció, cselekvés, mégis sokat mond. Ez az amit én nagyon szeretek. Szépen folydogál a film, én meg néha úgy túltelítődök érzelmekkel, hogy a kívülállónak, meg néha nekem is, teljesen érthetetlen részeknél jön rám valami sírásféle. Ez nem az, mint pl. a koreai vagy anime drámáknál rájön az emberre, és görcsbe rándul a gyomra, hanem egyszerűen tele leszek valami szeretettel és kicsordul. A szeretet (nem pedig a szerelem) az alapmotívum.
A történet egy férfi és egy nő pár napig tartó sajátos kapcsolata egy teherautóban utazva. Road movie. Imádom, ahogy fényképezve van. A főszereplő meg az a Nao Omori, aki Ichit játszotta. Talán egyetlen negatívum, hogy az a szerep annyira hozzáragadt Naohoz, hogy a film elején nem tudtam komolyan venni a figuráját...

Manu

(imdb)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Mus…

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a...

Nemuri Kyoshiro 14 - Fylfot Swordplay (Nemuri Kyoshiro manji giri…

Nemuri Kyoshiro 14 - Fylfot Swordplay (Nemuri Kyoshiro manji giri) (1969)

    Ichikawa Raizo hirtelen  és tragikus halála után  néhány, számára előkészített filmet kellett befejezni a stúdiónak, amely nem akarta veszni hagyni a már befektetett anyagiakat. Volt közöttük két újabb Nemuri történet is. Ez a második, lezáró...

Flesh Pier (Jotai sanbashi) (1958)

Flesh Pier (Jotai sanbashi) (1958)

A Super Giant sci-fi sorozatot hátrahagyva Ishii Teruo belevetette magát a film noir világába. Egyik legelső próbálkozása volt ebben a műfajban a Flesh Pier, amiben Tokyo Ginza negyedének sötét zugairól próbálja lerántani...

Toward the Terra (Terra e...) (1980)

Toward the Terra (Terra e...) (1980)

Ezen az oldalon ritkán szoktuk kényeztetni az anime rajongókat. Bízom benne, ezúttal elnyerjük a tetszésüket, mert a kedvenc műfajuk egy igazi klasszikusa kerül terítékre.