belépés∆

Tokyo Fist (1995)

tfShinya Tsukamoto híres kultuszfilmje, a Tetsuo igazán nem gyenge gyomornak készült alkotás: erőszakos, gyors, vad, nehéz befogadni. A Tokyo Fist színes film, és még története is van, így hát igazán nem számítottam rá, hogy durvább lesz, mint a Tetsuo, pedig ez az igazság: ez a film kifejezetten sokkoló és kiakasztó.

A történet egy hagyományos szerelmi háromszögön alapszik: két férfi, egy nő. Amit azonban ebből kihoz, az egyáltalán nem hagyományos. A nő otthagyja férjét annak egy ismerőséért, aki egy bokszoló. A nő férje, Tsuda (a rendező, Shinya Tsukamoto játssza, zseniálisan!) egy biztosítási ügynök, aki belefásult munkájába, állandóan kimerült és munkán kívül nem sokat csinál, a feleségével is régen feküdt már le. A bokszoló, Kojima, éppen az ellentéte: a ringben vadállat módjára küzd, szabadidejében őrülten edz, izmos és tele van energiával, és megadja a nőnek azt a vad szerelmet, amire az vágyik. Tsuda azonban vissza akarja szerezni a feleségét, ezért ő is bokszolni kezd. Eleinte az a vágy hajtja, hogy legyőzze Kojimát, ak egyébként gyermekkori barátja, de aztán ez egyre jobban háttérbe szorul, ahogy kiderül, hogy Kojimának nincs is olyan nagy szüksége a nőre, alapjában véve gyáva alak, és ez a gyávasága vadítja annyira meg, amikor a ringben győznie kell. Tsuda azonban tovább edz, maga sem veszi észre, hogy nem lebeg már előtte cél: úgy tűnik, felesége nem tér vissza hozzá, és egy régi eset, ami miatt Kojimával gimnazista korukban megfogadták, hogy megtanulnak bokszolni és szétverni embereket, újra kísérteni kezdi, azonban már nyilvánvalóan semmit nem tehet ez ügyben. A stressz, a sikertelenség, a feleslegesség érzése, a modern életmód erős szorongásai azonban tovább hajtják, egyre több vadságot és elemi erőszakot hoznak ki belőle, ahogy lassan levetkőzi alapvető emberi gátlásait, korlátait és félelmeit. A felesége is egyre inkább kivetkőzik magából, ahogy ráébred, hogy mégsem olyan fontos, mégsem érte dolgozik mindenki, és senkitől nem kapja már meg azt a végletes szerelmet, amire vágyik.

tfKemény filmhez kemény látványvilágot alkotott Tsukamoto: a fekete-fehér képről áttért a színesre, sok szűrőt használ, sok közeli képet, gyors vágásokat, kifacsart beállításokat és a végsőkig hajszolt karaktereket remekül alakító színészeket. A film szó szerint is erőszakosabb, mint a Tetsuo, szétnyílt állkapcsok, véres péppé vert arcok kísérik a semmibe rohanó sorsokat.
Ijesztő és felejthetetlen élmény.

(imdb)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

2000 AD (Gung yuen 2000 AD) (2000)

2000 AD (Gung yuen 2000 AD) (2000)

A viszonylag nevesebb hongkongi filmrendezők között három nagy Hollywood-mániást találhatunk könnyedén. Benny Chan a rettenetes Connected-del még az első hivatalos remake-t is leforgatta, Stanley Tong a Jackie Chan amerikai befutásának megágyazó Balhé Bronxban mellett a...

The Sword of Alexander (Taitei no ken) (2007)

The Sword of Alexander (Taitei no ken) (2007)

The Sword of Alexander (大帝の剣) (2007)iMDBAz idei év filmtermését elnézegetve viszonylag hamar találtunk olyan darabokat, amik eséllyel indulhatnak az év legrosszabb filmje címéért, néhány olyan is felbukkant már, amit a legjobb filmek közé sorolhatunk, azonban...

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)iMDBEz a film tipikus példája a néző átverésének. Már a cím is az, hiszen arra lehet belőle következtetni, hogy egy erőteljesen erotikus kisugárzású főhősnő szépen lekungfuz benne mindenkit, de...

The Road Home (Wo de fu qin mu qin) (1999)

The Road Home (Wo de fu qin mu qin) (1999)

   Egy ember telefonhívást kap a szülőfalujából, hogy az apja meghalt, a mama vígasztalhatatlan és egy olyan temetést szeretne a papának, ami már úgymond "kiment a divatból". Hazamegy a faluba, ahol mindenki elmondja, hogy milyen jó...