belépés∆

Tokyo Fist (1995)

tfShinya Tsukamoto híres kultuszfilmje, a Tetsuo igazán nem gyenge gyomornak készült alkotás: erőszakos, gyors, vad, nehéz befogadni. A Tokyo Fist színes film, és még története is van, így hát igazán nem számítottam rá, hogy durvább lesz, mint a Tetsuo, pedig ez az igazság: ez a film kifejezetten sokkoló és kiakasztó.

A történet egy hagyományos szerelmi háromszögön alapszik: két férfi, egy nő. Amit azonban ebből kihoz, az egyáltalán nem hagyományos. A nő otthagyja férjét annak egy ismerőséért, aki egy bokszoló. A nő férje, Tsuda (a rendező, Shinya Tsukamoto játssza, zseniálisan!) egy biztosítási ügynök, aki belefásult munkájába, állandóan kimerült és munkán kívül nem sokat csinál, a feleségével is régen feküdt már le. A bokszoló, Kojima, éppen az ellentéte: a ringben vadállat módjára küzd, szabadidejében őrülten edz, izmos és tele van energiával, és megadja a nőnek azt a vad szerelmet, amire az vágyik. Tsuda azonban vissza akarja szerezni a feleségét, ezért ő is bokszolni kezd. Eleinte az a vágy hajtja, hogy legyőzze Kojimát, ak egyébként gyermekkori barátja, de aztán ez egyre jobban háttérbe szorul, ahogy kiderül, hogy Kojimának nincs is olyan nagy szüksége a nőre, alapjában véve gyáva alak, és ez a gyávasága vadítja annyira meg, amikor a ringben győznie kell. Tsuda azonban tovább edz, maga sem veszi észre, hogy nem lebeg már előtte cél: úgy tűnik, felesége nem tér vissza hozzá, és egy régi eset, ami miatt Kojimával gimnazista korukban megfogadták, hogy megtanulnak bokszolni és szétverni embereket, újra kísérteni kezdi, azonban már nyilvánvalóan semmit nem tehet ez ügyben. A stressz, a sikertelenség, a feleslegesség érzése, a modern életmód erős szorongásai azonban tovább hajtják, egyre több vadságot és elemi erőszakot hoznak ki belőle, ahogy lassan levetkőzi alapvető emberi gátlásait, korlátait és félelmeit. A felesége is egyre inkább kivetkőzik magából, ahogy ráébred, hogy mégsem olyan fontos, mégsem érte dolgozik mindenki, és senkitől nem kapja már meg azt a végletes szerelmet, amire vágyik.

tfKemény filmhez kemény látványvilágot alkotott Tsukamoto: a fekete-fehér képről áttért a színesre, sok szűrőt használ, sok közeli képet, gyors vágásokat, kifacsart beállításokat és a végsőkig hajszolt karaktereket remekül alakító színészeket. A film szó szerint is erőszakosabb, mint a Tetsuo, szétnyílt állkapcsok, véres péppé vert arcok kísérik a semmibe rohanó sorsokat.
Ijesztő és felejthetetlen élmény.

(imdb)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Az elnök utolsó durranása - The President's Last Bang (2005)

Az elnök utolsó durranása - The President's Last Bang (2005)

A forgatókönyv-író és rendező Im Sang-Soo (A Good Lawyer's Wife) sorban negyedik filmje, 2005-ben került bemutatásra első alkalommal a New Yorki Filmfesztiválon, ahol meglepő sikert aratott, majd nemzetközi szinten is igen nagy elismeréssel övezték. Ez...

Moonlight whispers (Gekkou no sasayaki) (1999)

Moonlight whispers (Gekkou no sasayaki) (1999)

Moonlight whispers (月光の囁き) (1999)   iMDB  

Anthony Wong Chau-Sang

Anthony Wong Chau-Sang

„Anthony Wong… nagy valószínűséggel a legdühösebb ember Hong-Kongban.” (Simon Yam)Wong Chau-Sang 1961 szeptember 2-án született, egy kínai anya és egy brit tengerész apa fiaként, aki elhagyta a családot még Wong gyerekkorában. Az iskolában sohasem volt...

Revenge (Adauchi) (1964)

Revenge (Adauchi) (1964)

 IMDb  Főszereplők: NAKAMURA Kinnosuke; TANBA Tetsuro; MITA YoshikoRendező: IMAI Tadashi(1964; fekete-fehér; 104 perc)A Tokugawa korszak hosszú békeidőszakát élik a klánok. A szamurájok hétköznapjait belengi az unalom. A semmittevés rossz tanácsadó, ilyenkor könnyen felforrnak az indulatok, mert...