belépés∆

Sarutobi Sasuke and The Army of Darkness 1 - The Heaven Chapter (Sarutobi Sasuke Yami no Gundan Ten no Maki) (2004)

Sarutobi Sasuke

Úgy látszik, a New Shadow Warriors filmek meghozták a remélt sikert, mert folytatásokat is írtak hozzá. Nem aprózták el, rögtön 4 teljes moziba ugrottak bele.

A sekigaharai csata után a Toyotomi erők visszaszorultak az oszakai vár környékére. A Tokugawák és szövetségeseik fojtogató gyűrűt vontak köréjük, és bár a feladat korántsem egyszerű, tudják, az idő nekik dolgozik. Sarutobi Sasuke, aki Toyotomi Hideyori fő nindzsája, fölismeri ezt, miként azt is, nyílt ütközetben megsemmisülnek. Csak egy megoldás marad, megölni az ellenség fővezérét, bízva abban, hogy a merénylet a szövetség szétesését hozza. A cél érdekében Sarutobi Sasuke kegyetlen kiképzésnek veti alá az embereit. A kevés számú túlélő majd alkalmas lesz a feladatra. Eközben a Tokugawa fővezért az ellenség elmenekült parancsnoka, Sanada Yukimura aggasztja. A saját Iga nindzsáinak parancsot ad a felkutatására és megölésére. A két nindzsa csapat találkozása csak idő kérdése...

Arat a halálKunoichi

Úgy tűnik, az Azuminak egy jó hatása mégis csak volt. Felélesztette a kissé háttérbe került nindzsa vonulatot. Egyfajta "mini-bummnak" lehetünk a tanúi a filmpiacon. A shinobik ismét szalonképesek a filmes világban, bár korántsem a szó eredeti értelmében. Sőt, inkább ellenkezőleg. Az új történetek ugyanis vérgőzösek, kifejezetten durvák. A történelmi háttér csak körítés, a valóság aztán hamar eltűnik a fikciók sorozatában. Jöhetnek a tinédzser szereplők, persze néhány öreg motorost is mozgósítanak a szakmából, mert valakinek azért a hangulatot sem árt fenntartani. Nyomul a metál zene, magas az elhalálozási ráta, Chang Cheh mester pedig elégedetten nézné a spriccelő piros nedűt, ha még megtehetné. Sorjáznak a technikai rásegítések. (A Predátor valószínűleg elsápadna az irigységtől, ha látná, micsoda álcahálót lehet teremteni pusztán az akarat segítségével.) A misztikum meglehetősen erős a történeten belül, számos rejtély vár még későbbi kibontásra. A régi idők valószerű, igazi drámai helyzeteket hordozó nindzsa történetei eltűntek. (Ilyen a korszellem.) Akik azokat kedvelték, nosztalgiából vélhetőleg megnézik az új filmeket, de aligha fogják átírni miattuk a személyes toplistákat.

Nincs tökéletes álcaSarutobi harcra készen

Istenigazából nehéz ezekről a mozikról írni, mert semmilyen kötődésük nincs ahhoz a klasszikus történelmi korhoz, amibe helyezik őket, és amelyről annyi kiváló shinobi történet forgatódott. Sem a jelmezek, sem a helyzetek nem valósághűek, a szereplők viselkedéséről nem is beszélve. (Jó hír: a nindzsanők egyre rövidebb szoknyát hordanak.) Ugyanakkor szép kiállításúak, pazarul fényképezettek, mozgalmasak, rámenősek, és a maguk belső logikája szerint épkézláb történetek. A "Heaven Chapter" sem rossz, ha így nézzük. Japán vadregényes, szemet gyönyörködtető tájain vették fel, látványos effektekkel rakták teli. A történet nem hihető ugyan, de azért nem bugyuta. A két nagy öreg harcos, Sugawara Bunta és Matsukata Hiroki megbízhatóan hozzák magukat, viszont a tini nindzsák összecsapásain csak mosolyogni fognak, akik már láttak valódi harci tudással rendelkező színészekkel leforgatott mozikat. Így hát a harcok ezernyi vágással készültek, enyhén gyorsított felvétellel, közeli kameraállásokkal, hogy a hibák ne legyenek annyira bántóak. Néha azért kinyílik a kameraállás, és a tömegjeleneteknél feltűnően kilóg a képzetlenség lólába. (Az "elvadult" erdőben található kalyiba környékén látható, csodásan nyírt, geometrikus sövénykerítés viszont a rendezőt minősíti.)

Tokugawa nagyúrVérivó

A célközönség minden bizonnyal a 18-25 közötti, horrorfilmeken felnőtt ifjúság lehet. Ők már hivatalosan is megtekinthetik a durváskodásokat, és a rémfilmek rémes forgatókönyvein megedződve a történeteket még jónak is fogják találni.  Csak azoknak merem ajánlani, akiket nem zavar az, hogy kitaláció az egész, és nincsenek magas elvárásaik küzdelmi téren. Akkor kapnak egy mozgalmas, misztikummal, vérrel és mocsokkal bőven megrakott filmes szappanoperát. Mert bizony a nagy célig, a Tokugawa uralkodó elleni merényletig még hosszú az út az ifjú hősöknek. Alig vágták ki magukat – persze kellő áldozatok árán- az első komoly zűrből, már ott liheg a nyakukon a következő, még veszélyesebb ellenfél. Folyt. köv.

Főszereplők: Matsukata Hiroki; Ando Nozomi; Sugawara Bunta; Yoshida Takeshi

Rendező: Miyasaka Takeshi

(2004; 83 perc)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Castaway on the Moon (Kimssi pyoryugi) (2009)

Castaway on the Moon (Kimssi pyoryugi) (2009)

"A Castaway on the Moon a My Sassy Girl után a legjobb koreai romantikus vígjáték". Nem egy helyen olvasható ez az összehasonlítás, még akkor is, ha a műfaji besorolás nem egészen stimmel. Az viszont bizonyos,...

Kaji Meiko

Kaji Meiko

Kaji Meiko (梶芽衣子)Kaji Meiko 1947. március 24-én született Tokyo Chiyoda városrészében, születésekor az Ota Masako nevet kapta. Karrierje előtti életéről nem sokat tudni, annyi azonban biztos, hogy miután leszerződött a Nikkatsu filmstúdióhoz, 1967-ben szerepelt először...

Three Extremes (2004)

Three Extremes (2004)

 iMDBHárom híres ázsiai filmrendező állt össze, hogy három, egymástól történetileg független, témájukban hasonlóságokat mutató rövid lélegzetvételű filmet csináljanak. Mindhárom film a horror kategóriába sorolható, ám különböznek mind az amerikai és európai horrorfilmektől, mind a manapság...

Lopakodó lelkek - 3-Iron (Bin-jip) (2004)

Lopakodó lelkek - 3-Iron (Bin-jip) (2004)

Remekmű ez a koreai kis filmecske, Kim Ki-Duktól, aki a Magyarországon is bemutatott Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz-t is jegyzi.