belépés∆

Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)

Happily Ever After

 

Régen nem ütött ekkorát japán film all star szereposztása, mint Yukihiko Tsitsumi 2007-es, Happily Ever After című filmjéé. Miki Nakatani és Abe Hiroshi párosa egyedülálló, mintha eddig csak erre a filmre vártak volna, ezért alakították volna az elmúlt években filmes imázsukat. Most viszont jó pillanatban, jó filmet kaptak, és megalkották a modern japán film legösszeillőbb házaspárját.

 

 

Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)


Az 1985 és 1990 között, főleg a középkorú nők köreiben nagy népszerűségnek örvendő manga adaptációja egy első ránézésre átlagos, lecsúszott család életébe vezeti be a nézőt. A férfi munkanélküli, aki a Japánban igen népszerű pachinko automaták világában tengeti hétköznapjait, miközben felesége folyamatosan dolgozik, s esténként szívét - lelkét kiteszi, hogy férje kényelmesen érezze magát... amit persze annak esze ágában sincs értékelni. Klasszikus japán családmodell, legalábbis a férfi-nő viszonyt tekintve. Ennek ellenére a nő imádja trehány, mihaszna férjét, s csak vele hajlandó elképzelni jövőjét. A most felvetődő „miért”-re ad választ a film.

 

Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)


A filmben oly gyakran felbukkanó un. „chabudai gaeshi”, azaz az asztal szélének a férfi általi megmarkolása, majd egy hirtelen, határozott mozdulattal való megemelése és magunktól való ellökése oly módon, hogy az lehetőleg 180 fokban megforduljon, tehát a feje tetejére álljon a japán popkultúra egyik igen divatos metaforája volt az anakronisztikus férfi-női kapcsolatnak. A '80-as, '90-es években kezdtek el végleg szakítani Japánban azzal az elképzeléssel, hogy a férj feleségének teljes jogú ura, de ez a változás még napjainkban is tart. Tehát a plakáton szereplő és több alkalommal, slow motionban bemutatott asztaldobálás remekül írja le szavak nélkül a két főszereplő viszonyát, s teremti meg a film alaphangulatát - keserédes komédia, némi drámával vegyítve.
A Happily Ever After első látásra talán hasonlít Nakatani előző, Memories of Matsuko című filmjéhez, hiszen a színésznő itt is egy sorscsapásokkal tarkított női életet formáz meg, ám ez csak látszólagos egyezés. Egyrészt itt egy pár életébe kapunk bepillantást, másrészt a HEA közel sem olyan érzelmi hullámvasút, és a drámai elemek is inkább viccesre vannak véve benne. Talán ez egyébként a film egyetlen hibája, annyira hűen akarja követni a mangát, hogy attól statikus, helyenként egyenesen üres lesz. Bármennyire ügyes a két színész, valahogy mintha béklyókban vergődnének. Abe morcos kőarca és Miki együgyű idealizmusa néhol bizony erőltetettnek tűnik.

 

Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)

 

Ettől függetlenül a film igen szórakoztató, nem szokványos romantikus film és végképp nem szokványos komédia, ezért férfitársaimnak is erősen ajánlott.

imdb

 

 

Hozzászólások   

#3 YEZy 2009-07-25 03:39
Nem volt rossz film, de nekem úgy tűnt, hogy mindent túlhúztak benne. Az elején a komikus rész gyakorlatilag abszolút nélkülöz minden komolyságot, aztán ugyanezzel a lendülettel váltanak át más stílusba, majd melodrámába. Abe egyébként szenzációs, tök mindegy, milyen figurát kell alakítania, mindig elsőosztályú.
Hogy mitől jó a pachinko, arra nem sikerült rájönnöm, amikor elsétáltam egy-egy előtt, mindig megcsapott az üvöltő zene, a játékgépek zaja és a tömény bagófüst... Már ez eltérített attól, hogy benézzek... :-)
#2 fea 2009-07-24 00:28
Ahogy az alábbi kép is mutatja, a társadalom minden rétege érintve van benne szerintem. Én csak azt nem értem, mit élveznek benne ennyire, állítólag kb. 25-30 trillió yenes üzlet évente.

#1 Yakuza 2009-07-23 22:53
Manu's back! Bár csak ritkán ragadtatom magam romkomra, talán ezzel érdemes lenne próbát tennem. Egyébként csak ilyen elvadult arcok szoktak pachinkózni?

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Lam Suet

Lam Suet

Lam Suet (林雪)Lam Suet valamikor 1962-ben (ha a forrásként talált kínai oldal valóban róla szól) született Tianjin-ben, Kínában. Fiatalon, 1979-ben került Hongkongba, hogy felvegye nagyapja ráhagyott örökségét. Ahogy az lenni szokott, a pénzt elpazarolta mindenféle...

Samaritan Zatoichi (Zatoichi kenka-daiko) (1968)

Samaritan Zatoichi (Zatoichi kenka-daiko) (1968)

  "The Show Must Go On". A mondást ugyan az amerikai szórakoztatóipar tette közismertté, de a tartalma Japánban szintén igaznak számított. Akkortájt más szelek fújdogáltak, másfajta szemlélet érvényesült. A vak masszőrről szóló saga bármilyen nevessé is...

b420 (2005)

b420 (2005)

iMDB A japán fiatalok életéről és problémáiról számtalan filmet forgattak már, de néha-néha kijöttek hasonló témájú filmek Hongkongban (Summer Breeze of Love) és Tajvanon is (Eternal Summer, Blue Gate Crossing). Tulajdonképpen pont ideje volt, hogy Macau...

Triangle (Tie saam gok) (2007)

Triangle (Tie saam gok) (2007)

Triangle (鉄三角) (2007)iMDBMinden valószínűség szerint a Triangle az év egyik leginkább várt filmje lett, miután felröppentek az első híresztelések arról, hogy kik is állnak a project mögött. Johnnie To filmes cége, a MilkyWay Image...