belépés∆

The Monster X Attack The G8 Summit (Girara no gyakushuu: toya-ko samitto kikiippatsu) (2008)


The Monster X Attack The G8 Summit (Girara no gyakushuu: toya-ko samitto kikiippatsu) (2008)

 
Amióta a Toho bejelentette, hogy a Godzilla Final Wars után az egyre csökkenő népszerűség miatt felfüggeszti a sorozat további epizódjainak forgatását legalább 10 évre, a kaiju filmek rajongói nem sok élvezetben részesültek. Ugyan készült egy Big Man Japan, de az áldokumentumfilmes stílus és a számítógépes animációk miatt nem lett olyan, mint amire számítani lehetett, míg a kölyök Gamera kalandja elsősorban a gyerek nézők számára nyújtott igazi szórakozást. Az utóbbi idők messze-messze legjobb kaiju filmjére mintegy 4 évet kellett várni, amikor a trash filmek nagymestere, Kawasaki Minoru, akinek olyan remekművek öregbítik karrierjét, mint az Executive Koala, a Crab Goalkeeper és a The Rug Cop, leporolta a több mint 40 évvel ezelőtt jókorát bukott Girara-t és az űrből érkezett brutális szörnyet a G8 Kyouto-i tanácskozásának kifigurázására használta fel.

The Monster X Attack The G8 Summit (Girara no gyakushuu: toya-ko samitto kikiippatsu) (2008)

No de ki (vagy inkább mi) is az a Girara? Ennek kiderítéséhez vissza kell mennünk a kaiju filmek aranykorába, a dicsőséges 60-as évekbe, amikor a filmstúdiók egymással versengve dobták piacra az újabb és újabb szörnyes katasztrófafilmeket. A legtöbb profitot természetesen a Toho akasztotta le Godzillával, ám nem kellett szégyenkeznie a Daiei-nek sem, akik Gamera révén szintén sikerrel csalogatták be a nézőket a mozikba. Mindezt nem nézhette tétlenül a nagynevű Shouchiku stúdió sem, akik végül 1967-ben mutatták be saját szörnyüket, Girarát. Azonban a kissé ütődött külsejű, nem különösebben tehetséges óriás nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a stúdió úgy járt vele, mint néhány évvel később, a pinku korszak tetőpontján a Toho a Rica sorozattal. Rutintalan rendezők és hozzá nem értő tokusatsu felelősök miatt nagy bukta lett belőle, a továbbiakban nem is kísérleteztek újabb folytatás elkészítésével.
 
The Monster X Attack The G8 Summit (Girara no gyakushuu: toya-ko samitto kikiippatsu) (2008)

Komolyra hangolt sztorit egy ilyen „főszereplővel” újraforgatni nem lenne érdemes, azonban az abszurd humor mestereként Kawasaki egy elborult vígjátékban keltette újra életre a kacsafejű, groteszk gyíktesttel megáldott, ütődött szuperképességekkel felszerelt szörnyet. A fő poén pedig az az egészben, hogy a fantázialény csak egy eszköz a kezében ahhoz, hogy remek ötletekkel és hihetetlenül elborult gegekkel figurázza ki a világ vezető politikusait és „világmegváltó” tárgyalásukat.
 
The Monster X Attack The G8 Summit (Girara no gyakushuu: toya-ko samitto kikiippatsu) (2008)

A sztori ugyanis nagyjából annyi, hogy a Kyouto-ban tárgyaló G8-ak szokásos perpatvarát zavarja meg a hír, hogy Girara földet ért Japánban. A hatalmas önbizalommal megáldott amerikai elnök javaslatára a 8 nemzet szép sorban egyéni technikájával próbálja meg felvenni a harcot az óriással, de ahogy az már lenni szokott, a megoldás kulcsa nem az ő kezükben van, hanem a csinos riporternő által felfedezett aprócska templomban leledző hívők azok, akik valószínűleg segíteni tudnak.
 
The Monster X Attack The G8 Summit (Girara no gyakushuu: toya-ko samitto kikiippatsu) (2008)

A rendező már a legelső pillanatoktól kezdve tudatja a nézővel, hogy itt semmi másra nem kell számítani, mint a folyamatosan adagolt elborult poénokra. Zseniálisak a politikusok paródiái, akik közül Sarkozy elnök alteregója viszi a prímet, hiszen még külsejét tekintve is megszólalásig hasonlít az igazira, de az akár Sas József imitátornak is elsőosztályú, Kim Dzsong-Il-t alakító színész sem volt rossz. Az egyes nemzetek szupertitkos arzenáljában nem minden esetben érvényesül a politikai korrektség (főleg a németekében, de az orosz sem akármilyen, ráadásul még aktuálpolitikai kicsengése is van!), míg a templomnál zajló események szintén mulatságosak.
 
The Monster X Attack The G8 Summit (Girara no gyakushuu: toya-ko samitto kikiippatsu) (2008)

Ez persze még nem minden. Az élvezhetőséget nagyban növeli, hogy Kawasaki meg sem próbálta a modern kor technikai lehetőségeit igénybe venni a forgatás során, hanem ugyanazokat az effekteket használta fel, mint a kaiju filmek fénykorának trükkmesterei. Ennek megfelelően a Girara bőrébe bújt kaszkadőr nagyokat tapos a modellautókon, viruló fejjel rugdossa szét a makett házikókat, a mosolyt fakasztó régies videotrükkök pedig egész egyszerűen fenomenálisak. A zenei betétek szintén jól el lettek találva, főleg Girara tánca tetszett, az egész filmre a koronát pedig Kitano Takeshi cameo-ja teszi fel, aki ugyan nem jelenik meg a maga valójában, de az egyik kulcsfontosságú szereplőnek kölcsönzi a hangját.
 
The Monster X Attack The G8 Summit (Girara no gyakushuu: toya-ko samitto kikiippatsu) (2008)

Girara új kalandja egyértelműen nem a széles nagyközönség számára készült, hanem azoknak, akik rajonganak az úgynevezett B, vagy ha jobban tetszik, „rossz” filmekért. Kicsit olyan az érzése a nézőnek, mintha a rendezővel összekacsintana az elején, hogy mindketten tudják, hogy ez az egész csak móka, de ha már móka, akkor a direktor igyekszik kihozni belőle a legtöbbet. A japán Ed Woodnak is nevezett Kawasaki pedig ezen a téren úgy látszik, verhetetlen. Ez a műve Wong Jing The Vampire Who Admires Me-jéhez hasonlóan nagy eséllyel pályázik az év legjobb trashfilmje kitűntető címre. Kár, hogy egyelőre kevesek kiváltsága lesz, mert nincs hozzá angol felirat.

eredeti cím: ギララの逆襲/洞爺湖サミット危機一発
iMDB


Trailer
 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

After this our exile (Fu zi) (2006)

After this our exile (Fu zi) (2006)

After this our exile (父子) (2006)iMDBA hongkongi filmekkel kapcsolatban sokan szokták azt (az egyébként talán jogos) kritikát megfogalmazni, hogy a legtöbbjük igazi közönségfilm, szórakoztató, könnyed és ezek miatt súlytalan és felejthető alkotás. Ezért is örültem...

Young and Dangerous (1996)

Young and Dangerous (1996)

    iMDB   A Y&D az utóbbi idők egyik legsikeresebb sorozata Hongkongnak. A '80-as évek triádfilmjeit újjáélsztve, azokat felrázva, fiatal színészekkel megspékelve új lendületet vitt e stílusba. Az első résztől pont ezért vártam valami megrázót, egyedien jót, de...

My Darling of the Mountains (Yama no anata) (2008)

My Darling of the Mountains (Yama no anata) (2008)

Íme a Japánt mostanában sújtó remake-mánia egyik újabb bizonyítéka. A már több remek produkciót felmutatott Ishii Katsuhito ugyanis nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen újraforgatta a japán film valaha élt egyik legnagyobb alakjának, Shimizu Hiroshi-nak...

Dream (Bi-mong) (2008)

Dream (Bi-mong) (2008)

Nincs is annál hálátlanabb feladat, mint Kim Ki-Duk filmjeiről ajánlót, vagy kritikát írni. Ennek legfőbb oka, hogy annyira egyéni stílusa van, hogy igazándiból nem is lehet a többi rendező munkáihoz hasonlítgatni a műveit, ráadásul a...