belépés∆

Zero Woman R (2007)

Zero Woman R (2007)

Valahol furcsa és egyben roppant érdekes, hogy amíg a japán mainstream mozi világa óriási fantáziával és változatossággal van megáldva, addig a 30 évvel ezelőtt virágkorát élő pinku „műfaj” a kezdeti ötletesség elmúltával szinte csak önmagát ismétli. Az utóbbi idők felhozatalából szemezgetve nagyjából háromféle variációt lehet találni, a Female Prisoner feldolgozásokat, a nindzsanők ügyes-bajos dolgait boncolgató sztorikat és igen, 1974 óta a ki tudja hányadik Zero Woman változatot is leforgatták már. A 2007-es Zero Woman R egyetlen pozitívuma, hogy némely elemében felülmúlja az egyébként elhibázott koncepciójú eredeti filmet, még ha összességében nem is emelkedik ki a középszerből.


Zero Woman R (2007)

Ahogyan a Chain Gang Girls esetében már említettük, az újkeletű pink mozi már nem a fiatal, elismertségre pályázó rendezők lehetősége a kitörésre és a gyakorlásra, hanem az unatkozó, fantáziátlan, elsősorban a pénzre hajtó pornófilmeseké, akik ezekkel a gyengécske próbálkozásokkal a pornóhoz még fiatal közönséget (is) igyekeznek meghódítani. A recept egyszerű, csak fogni kell egy régi sztorit, kicsit átírogatni, hogy újnak hasson, kell bele egy csinos főszereplőnő és legalább egy agyonszilikonozott pornósztár. A Zero Woman R ezen összes feltételnek megfelel, így minden oka megvan a sikerre.

Zero Woman R (2007)

A sztori nagyjából annyi, hogy egy fiatal rendőr egy gyilkosságsorozat felderítésekor belebotlik egy rejtélyes, gyönyörű nőbe, aki egy állítólagos Section Zero rendőri osztag tagja. A rendőrt persze próbálják kollégái meggyőzni, hogy ilyen nem létezik, azonban hősünk nyomozni kezd és egyre nagyobb falakba ütközik.

Zero Woman R (2007)

Az eredeti változattal összehasonlítva a legtöbb elemében alulmarad ugyan ez a felújítás, ami nem meglepő, elvégre Hasebe Yasuharu brutalitását a mai, gyakorlatilag nullköltségvetésű darabokban nehéz lenne hitelesen ábrázolni. Sajnos a főszereplő eszköztárából kimaradtak a vörös bilincsek és a mosolyt fakasztó mezei autós üldözésre sem kerül sor, viszont feltétlenül a javára írandó, hogy végre egy újabbkeletű pinku, amit a lehetőségekhez képest igyekeztek aktualizálni. Helyenként pörgős, kemény rockzene szól a háttérben, a Zero Woman riválisaként behozott új karakter pedig hoz egy kis új színt a már ismert történetbe.

Zero Woman R (2007)

A műfaj tipikus jellegzetességeiből sikerült gyakorlatilag mindent belezsúfolni az alig több, mint 70 percbe. Átjön az Amerika-ellenesség, bár az amerikaiakat megtestesítő három darab terepszínű ruhába öltözött úriember felettébb mókás. Természetesen megtalálható a keresztény vallás kifigurázása éppúgy, mint a women in prison és a girls with guns filmek kliséi. A sztori aktualizálása mellett a stáb legnagyobb erénye az, hogy amíg Sugimoto Miki figurája az 1974-es moziban érthetetlenül béna volt, azaz ott használták ki, ahogy tudták, addig a felújításban Miura Atsuko karaktere valamivel erősebb, igaz, nem tartózkodik végig az elfogandó emberek társaságában.

Zero Woman R (2007)

Ezekben a filmekben a színészi játékra nem szokás túl sok szót vesztegetni, így leginkább a főbb szerepeket alakítók nevének felsorolására fogok szorítkozni, bár azért 1-2 érdekesség megemlíthető velük kapcsolatban. A főszereplő Rei-t a már említett Miura Atsuko alakította, aki ugyan elsősorban a „nude-idol” kategóriába tartozó modellként szerzett (kétes) hírnevet magának, de a pinku világban eddig 10 szerep erejéig színészként is dolgozott. Ehhez a karakterhez jól illett az a faarc és érzelemmentesség, amit feltehetőleg a színészi képességeinek hiánya okozott. A riválisát az elég sok helyen szilikonnal dúsított, népszerű pornósztár, az elsősorban a gorefesztivál Competitive Swimmers-ból ismert Handa Sasa játszotta, míg a fiatal zsarut a több ismertebb filmben is megfordult (A Day on the Planet, Sixty Nine, Booth) Miura Masaki. Ő a legjobb hármójuk közül, de senki sem miatta fogja megnézni a filmet.

Zero Woman R (2007)

Fujiwara Kenichi rendezése tehát egy igazi rutinmunka, számottevő újítás, vagy éppen bravúr nélkül. A rendező a biztosra ment, a már unalomig ismert kliséket egyedül az aktuálizálással próbálta meg feldobni egy kicsit, több-kevesebb sikerrel. Elsősorban azoknak ajánlott tehát, akiknek a mellékelt fotókon látható lányok felkeltették az érdeklődését, aki azonban igazi, ötletes pinku-ra lenne kiváncsi, annak továbbra is azt tudom ajánlani, hogy a 70-es évek felhozatalából válogasson.

Zero Woman R (2007)Zero Woman R (2007)

eredeti cím: ゼロ・ウーマンR警視庁0課の女/欲望の代償
WikiPedia
 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Love on Sunday (Koi suru nichiyoubi) (2006)

Love on Sunday (Koi suru nichiyoubi) (2006)

  iMDB Minél több filmjét látom, annál inkább nem tudom hová tenni Hiroki Ryuuichi filmrendezőt. Filmjei rendszeres szereplői a különféle filmfesztiváloknak világszerte, nevéhez pedig olyan, nemzetközileg is elismert alkotások fűződnek, mint a Vibrator, vagy éppen a sok...

Rendőrsztori 3 (Ging chaat goo si III) (1992)

Rendőrsztori 3 (Ging chaat goo si III) (1992)

Az Interpol a hongkongi rendőrségtől kér egy szuperzsarut, hogy a kontinentális Kínában tevékenykedő drogterjesztőt elkaphassák. A választás természetesen Chan Ka Kui-re esik (Jackie Chan), aki hamarosan Kínában találja magát, ahol Yang felügyelő (Michelle Yeoh) szárnyai...

Shin Ha-Kyun

Shin Ha-Kyun

Shin Ha-Kyun (신하균)Shin Ha-Kyun 1974 május 30-án született Szöulban. Színházi színésznek tanult a Seoul National University of Arts egyetemen, majd tanulmányai befejezése után színházi darabokban játszott, legtöbbször Jin Jang műveinek színpadi feldolgozásaiban (például a Taxi...

Rebellion (Tung moon) (2009)

Rebellion (Tung moon) (2009)

A cím sokat ígér, Herman Yau neve pedig garancia arra, hogy az ígéretek megvalósuljanak. Vagy mégsem? Ha ez a film 1997 előtt készült volna el, biztos nem az lett volna a lezárása, ami. Lehet, hogy...