belépés∆

Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

 
Míg Japánban a történelmi filmek készítőinek fantáziáját elsősorban a szamurájok élete foglalkoztatta, addig nyugaton helyettük sokkal nagyobb népszerűségre tettek szert a létük minden elemében titokzatosságra törő nindzsák. Persze mindez nem jelenti azt, hogy a nindzsalét érdekességeivel kapcsolatban ne a japán filmek között találjuk meg a legjobbakat, elég minderre oldfan kollégánk Shinobi no mono cikksorozatát megemlíteni. Ám a hímnemű shinobiknál méginkább titokzatos női harcosok sztorijai a mainstream filmesek helyett elősorban a pinku világot ihlették meg, nem véletlenül.

Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

Kunoichi. Szép, rejtélyesen hangzó megnevezés, afféle kódnév. Hogy miért? Aki csak egy kicsit is járatos a japán írásmódban, annak számára hamar világossá válik. Ha egymásra rakjuk a hiragana ku (く), a katakana no (ノ) és a kanji ichi  (一) jelet, akkor a nő (女) kanjiját kapjuk eredményül. Hogy tovább bonyolítsuk a helyzetet, létezik egy másféle eredet is a megnevezésre, ami magyarul annyit tesz, hogy a kilenc képességgel megáldott ember. Mindkét változat ráillik a nindzsanőkre, akiket egyébként a legritkább esetben neveztek ninja-nak, sokkal inkább az e film címében is megtalálható kunoichi ninpou volt az elfogadott elnevezés.
 
Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

A filmművészetben valószínűleg az 1960-as évek közepe táján jelentek meg, amikorra a korábban tabuként kezelt témák is kezdtek beszivárogni a mozivászonra. Kezdetben Nakajima Sadao rendező foglalkozott velük, de természetesen a virágkorukat a 70-es évek pinku őrülete idején élték, mind a Toei, mind a Nikkatsu előszeretettel filmesítette meg a pornográf elemekben sem szűkölködő történeteiket. Mivel a téma gyakorlatilag kifogyhatatlan és a nézőközönséget az sem zavarja, ha ugyanazt nézi meg újra és újra, csak mások a főszereplők, így mind a mai napig a pornófilmesek „művészkedő”, pinku világba tett kirándulásainak kedvelt célpontjai.
 
Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

A rövid összefoglalást követően nézzük akkor konkrétan Miyagawa Takayuki alig több, mint 1 órás szösszenetét. Személyes élményként annyit, hogy akkor fogalmazódott meg bennem, hogy meg kéne nézni ezt a filmet, amikor Kumamoto-ban sétálgatva egy régiségkereskedő boltjának kirakatában láttam meg a kissé már megsárgult poszterét. Talán a legérdekesebb az egészben a megjelenés dátuma, azaz 1976, amikorra a pinku hullám már jócskán leáldozóban volt és leginkább csak a Nikkatsu próbálta fenntartani az érdeklődést a témában az egyre brutálisabb és betegebb sztorikkal. A Toei-nál ekkor már új szelek fújtak, inkább a yakuzafilmek divatja tombolt, így elég meglepő, hogy mégis kikerült a stúdiókból egy újabb erotikus darab.
 
Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

Mivel a hullám már elült, így nagy bevételre nem lehetett számítani, ezért a néhány évvel korábbi Suzuki Norifumi agymenésekkel összehasonlítva látványosan satnyább, szegényesebb a kivitelezés. Rengeteg a közeli kép, ami főleg a csatáknál zavaró, amikből emiatt alig látni valamit, ráadásul úgy rángatják ide-oda a kamerát, hogy belefájdul az ember feje. Ez a rosszpont, a jópont viszont a különféle kunoichi trükkök bemutatásáért jár, amiket nem csak az erotikus jelenetekkel, hanem az ott érdekes módon látványos operatőri munkával is igyekeztek fokozni. Szintén dicséretre méltó a zenei aláfestés, ami sokkal stílusosabb bármelyik újabbkeletű pink mozi zenéjénél.
 
Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

A főszerepeket szokás szerint gyönyörű lányokra bízták, akik közül Tachibana Maki vitte a legtöbbre, mert a pinku-k mellett apróbb szerepekben olyan jidaigeki-kben is szerephez jutott, mint a The Fall of Ako Castle, vagy a The Gate of Youth Part 2. Hori Megumi és Kinugasu Keiko nem játszott számottevő szerepet máshol.
 
Female Ninjas in Bed with the Enemy (Kunoichi ninpou: Kannon biraki) (1976)

Összefoglalva a Female Ninjas nem tartozik a legjobb pinku-k közé, de az érdekes kunoichi trükkök miatt talán mégsem elfecsérelt idő végignézni. Az biztos, hogy a mostani, elsősorban a pornográfiát előtérbe helyező feldolgozásoknál (lásd Lady Ninja Kasumi sorozat) kicsit több betekintést nyújt a nindzsanők titkaiba, de hogy a talán legismertebb sorozat, a Female Ninja Chronicles-hez viszonyítva milyen minőséget képvisel, azt egyelőre fedje jótékony homály.

eredeti cím: くのいち忍法 観音開き

iMDB

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Divine Weapon (Shin ge jeon) (2008)

The Divine Weapon (Shin ge jeon) (2008)

   Kim Yu-Jin alkotása igazi kasszasiker volt Koreában. Három hétig vezette a box office listát, majdnem négy millióan látták és mintegy 20 millió dolláros bevételt hozott a készítőknek. Egy tipikus blockbusterről van szó tehát, úgyhogy...

She Shoots Straight (1989)

She Shoots Straight (1989)

She Shoots Straight (1989)iMDBCorey Yuen egyik korai rendezésével, a Police Assassins-szal már megmutatta, hogy képes arra, hogy egy könnyed, szórakoztató „girls with guns” filmet készítsen. Néhány évvel később úgy gondolta, hogy megpróbálkozik  a „műfajon” belül...

KIM In-sik

KIM In-sik

[김인식] KIM In-sik 1960-ban, a dél-koreai Gwangju városában született. A koreai Jeonam Egyetemen szerzett diplomát francia irodalomból, majd Párizsba ment tanulni hat évre. Filmes tanulmányait az "Ecole Superieure d’Etudes Cinematographiques" iskolában végezte, majd visszatért...

The Emperor and the Assassin (1999)

The Emperor and the Assassin (1999)

iMDB   Monumentális történelmi film, amibe a kínaiak úgy tűnik beleadtak anyait-apait, de úgy látom, hogy valahogy mégsem ragadt meg a köztudatban. Míg a Hős vagy a Repülő Tőrök Háza lassan kultfilmé válik, a Császár és...