belépés∆

The Haunted Samurai (Tsukigami) (2007)

The Haunted Samurai (Tsukigami) (2007)

Nem kellene ugyan, mert már megszokhattuk volna, de az ember időről időre újra és újra meglepődik azon, hogy milyen színes és elképesztő ötletekkel képesek előállni a japán filmesek. Ez persze elsősorban a mangakák és a regényírók érdeme, akik hatalmas mennyiségben készítik a forrásmunkákat, közülük is az egyik leghíresebb a sok tekintetben Wong Jing-re emlékeztető Asada Jirou, akinek munkáiból olyan ismert alkotások születtek, mint a Railroad Man, a Failan, a When the Last Sword is Drawn, valamint a Riding the Metro. Az író, aki egy cameo szerep erejéig fel is tűnik a filmben, Tsukigami című műve egy igencsak érdekes feldolgozása a sógunátus bukása idején történteknek, egy lecsúszófélben levő szamuráj nézőpontjából bemutatva.

The Haunted Samurai (Tsukigami) (2007)

Asada regényei szinte kivétel nélkül zseniális ötleteken alapulnak, a végkifejlet azonban néha csalódást kelt bennük (legalábbis a filmek alapján ez a benyomásom). A The Haunted Samurai is beleillik ebbe a képbe, hiszen nagyon okosan szőtte bele a történelmi események sűrűjébe a japán mondavilág egyes szereplőit, míg a vígjátéki kereteken belül pont megfelelő mennyiségű drámai résszel igyekszik fajsúlyosabbá tenni a történetet. A lezárás pedig olyan, amilyen.

The Haunted Samurai (Tsukigami) (2007)

Főhősünk, Hikoshirou, egy egykoron nagynevű szamuráj család legfiatalabb sarja, aki ugyan jóravaló ember, de az események úgy alakultak, hogy megbélyegzetté vált. Egy éjszaka, miután telebeszélték a fejét egy szentély isteneivel, részegen megtalálja a helyet (illetve egy helyet, amit ennek hisz), az ima után pedig fura alakok kezdik el kísérteni, szép sorban egymás után. Az első közülük a Szegénység Istene, akit jóval veszedelmesebb testvérei követnek, Hikoshirou-nak pedig nincs könnyű dolga, hogy jóvátegye hibáját...

The Haunted Samurai (Tsukigami) (2007)

A sztori ugyan kevésbé elvetemült, mint a Maiko Haaaan, vagy a Mayonaka no Yaji-san, Kita-san, a fantázia terén azonban nincs szégyenkeznivalója. Az istenségeket megtestesítő figurák jól eltaláltak (elsősorban a shinigami, szerintem senki se számítana ilyen karakterre, főleg a Death Note után), a fordulatok kiszámíthatatlanok, a poénok pedig kellőképpen elborultak ahhoz, hogy szórakoztatónak hassanak. Egy idő után azért kissé fárasztóvá válik az egész és mint írtam fentebb, a lezárás csalódást keltő. Az angol cím félrevezető, ugyan valóban a szamurájok korában játszódik a történet (annak is a legvégén), de aki látványos csatákra, valamint a hősiesség bemutatását keresi, az jobb, ha messzire elkerüli a filmet, még azzal együtt is, hogy Hikoshirou a maga módján valóban hősies karakter.

The Haunted Samurai (Tsukigami) (2007)

A filmet a japán rendezők egyik nagy öregje, Furuhata Yasuo rendezte, akinek már volt némi rutinja Asada regényeinek adaptálásában, hiszen a Railroad Man-t is ő vitte mozivászonra. Jó munkát végzett, ügyesen válogatta ki a szereplőket, jó érzékkel adagolta a humort és a látvány terén sincs ok a panaszra (a Toei Movie Land díszletei külön élményt nyújtottak, mivel jómagam is sétálgathattam közöttük).

The Haunted Samurai (Tsukigami) (2007)

A The Haunted Samurai tehát egy jól eltalált ötvözete a jidaigeki és a fantasy műfajának. Alapvetően könnyedre van hangolva, ám van benne némi keserédesség, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy átjöjjön a mondanivalója és kis túlzással még a japán drámák közé is besorolhatóvá teszi. Nekem nagyon tetszett, bár kétségtelen, hogy nem tartozik a könnyen nézhető darabok közé.

eredeti cím: 憑神
iMDB


Trailer


Making of

Hozzászólások   

#1 Nuszbaum Ferenc 2009-02-01 22:09
És ráadásul kedvenc színészem játszik benne, Satoshi Tsumabuki, úgyhogy meg kell nézzem; a Josee, the Tiger and the Fish óta nézem a filmjeit, nem kevés bennem az elfogultség : )

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Blue Jean Monster (Jeuk ngau jai foo dik Jung Kwai) (1991)

The Blue Jean Monster (Jeuk ngau jai foo dik Jung Kwai) (1991)

A 90-es évek elejének category III hulláma során hatalmas mennyiségben kerültek a mozikba az elvetemültebbnél elvetemültebb ötletekből készített, rendkívül szórakoztató darabok. Lai Kai Ming, aki elsősorban a Daughter of Darkness és az Erotic Ghost Story...

Agitator (Araburu tamashii-tachi) (2001)

Agitator (Araburu tamashii-tachi) (2001)

Takashi Miike kedvenc témájának, a jakuzafilmeknek egy újabb darabja, amely hasonlít is a többire és különbözik is tőlük. Történetileg nem sok újat hoz, a szokásos motívumok bukkannak fel jól átgondolva és profin tálalva: árulások,...

Kisaragi (2007)

Kisaragi (2007)

Napjaink filmgyártásának egyik legfontosabb eleme a látványvilág kialakítása. A soha nem látott környezet és minden addiginál lenyűgözőbb képek megvalósítása azonban rengeteg pénzbe kerül és bizony sokszor már nem elég a „valóság”, hanem igénybe veszik a...