belépés∆

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

A Kurosagi rengeteg elemében emlékeztet a Death Note-ra, talán túlságosan is. Ugyanúgy két nagytudású elme párviadala áll a középpontjában, akik ugyanúgy nem tudnak beilleszkedni a társadalomba, ugyanúgy nagy kérdéseket feszegetnek a harc közben, stb. stb. Ugyanúgy manga volt a forrás, ám anime helyett (mellett?) 2006-ban egy sikeres, 15.7%-os nézettséggel futó tévésorozat adta a moziváltozat alapjait és ugyanúgy elmondható, hogy igazán csak a sorozat ismeretében érthetőek a karakterek motivációi, a moziváltozatból ezekből alig jön át valami.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

De miről is van szó valójában? Itt nem terjed ki a játék az egész világra, mindössze Japánon belül zajlanak az események. Megtudjuk, hogy háromféle csaló létezik, a fehér (aki mások bizalmába férkőzik, majd kicsalja a pénzét), a vörös (aki a testiséget és a nemiséget veti be mindehhez, de ebből a sztoriból kimarad) és a fekete, aki a fehérektől csalja vissza a pénzt. A beszédes nevű Kurosaki (kuro japánul azt jelenti, fekete), aki az effajta hősöktől elvárhatóan sötét múlttal rendelkezik, ebből él, a tippeket pedig egy öreg csalótól, Katsuragi-tól kapja. A főgonosz Ishigaki névre hallgat, semmi más nem érdekli, csak hogy minél hamarabb gátlástalan eszközökkel csődbe vigye partnerei cégeit, majd lelépjen a lóvéval. Kurosagi és Ishigaki összecsap, a végeredmény pedig borítékolható.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

Hogy mi lehetett a tévésorozat sikerének titka, bevallom, nem tudom. Ha olyan volt, mint a filmváltozat, akkor pláne nem. Biztos, hogy sokat segített a neves színészek szerepeltetése, de a történet annyira unalmas és minden csavar ellenére is kiszámítható (főleg a Death Note ismeretében), hogy az ember képtelen rá odafigyelni. További probléma, hogy a csavarok és trükkök bemutatására nem szentelnek elég figyelmet, inkább csak a szereplők elmondására hagyatkozhatunk, hogy mi is történt valójában, pedig pont ez lenne az, amivel fel lehetne dobni a filmet (a semmiféle feszültséget nem tartalmazó Ocean’s Eleven-t is ez mentette meg, hiszen ott az elejétől a végéig bemutatták a hihetetlenebbnél hihetetlenebb trükköket, amikkel a csalók dolgoztak). Itt azonban ezek helyett csak Ishigaki pofavágásait és Kurosaki szomorú tekintetét figyelhetjük, valamint egy sehogyan sem a történetbe illő színházi darab díszletei közötti párbeszédfolyamot. A darab emlegetése (Julius Caesar) érthető, ám a történet elején úgy fest, hogy ezt a darabot elő is fogják adni a díszletek között (zajlanak a próbák), ám erre végül nem kerül sor, de hogy miért, arra nincs magyarázat.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

Az is nagyon látszik, hogy a rendező, Ishii Yasuharu mindeddig tévésorozatokat forgatott, hiszen az egész munka olyan, mintha egy 2 órás tanpatsu-t, azaz tévéfilmet néznénk végig. Ráadásul ahogy az iMDB-s kommentelők egyike írja, 1-2 dologban meghamisították a történetet, a tévésorozat ismeretében nem történhetett volna meg néhány apróság. Mindez még nem lenne baj, ha lekötné a nézőt, amit lát, de túlságosan is úgy írták meg a forgatókönyvet, hogy csak a sorozat ismeretében legyenek érthetőek a látottak.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

A szereplők kiválogatása sem tökéletes, nagy nevek ide, vagy oda. A főgonosz szerepében Takenaka Naoto nem rossz, de az ő fizimiskája sokkal inkább illik vígjátékokba, mint komoly, drámai történetek negatív hőséhez. Yamazaki Tsutomi a másik öreg harcos szerepében sokkal jobb, a női szereplők viszont jócskán háttérbe vannak szorítva még a tévésorozathoz képest is, így aztán hiába található meg köztük Horikita Maki, valamit a popsztár Ichikawa Yui, szinte semmit sem látunk belőlük. Kurosaki szerepében Yamashita Tomohisa, a NEWS fiúcsapat egyik énekese tulajdonképpen nem rossz, de szinte bizonyos, hogy elsősorban az énekesként szerzett rajongói fogják ezért a szerepéért isteníteni.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

A Kurosagi számomra eddig japán filmek terén az év eddigi legnagyobb csalódása, hiszen amekkora hype keringett körülötte, annyira nem nyújtott semmit sem. Lehet, hogy ha láttam volna a sorozatot, másként vélekednék róla, de csak a film ismeretében ez nagyon kevés. Nyugodtan kihagyható.

eredeti cím: 映画クロサギ
iMDB


Trailer

Hozzászólások   

#3 Alexandra 2011-08-08 21:21
Ezenkívül nagyon tetszett. Témában is más, nem tudnék választani, ha kéne. A Death Note és a Kurosagi közt.
#2 Alexandra 2011-08-08 21:20
Szerintem a Death Note-ban jobban érezhető volt a két csodás elme. Itt a rendőr nem volt egy szinten a csalóval...és nem is tudta elkapni, a D.N.-tal ellentéttel.
#1 Balázs Annamária 2010-08-14 15:19
Érdekes, amíg én néztem a sorozatot, egyáltalán nem tűnt fel a Death Note párhuzam, ezt most így hirtelen egy kicsit erőltetettnek érzem (vagy elképzelhető, hogy csak filmes szemszögből látszik).
Így utólag az mondható el, hogy a sorozatot érdemes megnézni, a filmet csak ha Yamapi fanatikus vagy.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Painted Skin (Wa pei) (2008)

Painted Skin (Wa pei) (2008)

Az 1640 és 1715 között élt Pu Sung-ling Strange Tales of Liao Zhai címet viselő, mintegy 500 kisérteties, illetőleg természetfeletti sztorit tartalmazó gyűjteménye szinte kifogyhatatlan forrása a hongkongi filmiparnak. Számtalan tévésorozat mellett olyan híres alkotások...

A category III filmek istennői

A category III filmek istennői

A category III filmek istennőiMint köztudott, a category III besorolást 1988 november 10-én hozta létre a Hong Kong Television and Entertainment Licensing Authority, hogy a csak felnőtteknek szóló tartalommal bíró filmeket a korábbiaknál könnyebben ki...

Holiday (Holli-dei) (2006)

Holiday (Holli-dei) (2006)

  Az 1988-as év igencsak eseménydús volt Dél-Koreában, hisz ekkor rendezték meg a XXIV. Nyári olimpiát Szöulban. Készültek is rá keményen, hatalmas fejlesztések, beruházások történtek akkoriban. Persze nem volt minden olyan egyszerű, ahol nem ment szép...