belépés∆

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

A Kurosagi rengeteg elemében emlékeztet a Death Note-ra, talán túlságosan is. Ugyanúgy két nagytudású elme párviadala áll a középpontjában, akik ugyanúgy nem tudnak beilleszkedni a társadalomba, ugyanúgy nagy kérdéseket feszegetnek a harc közben, stb. stb. Ugyanúgy manga volt a forrás, ám anime helyett (mellett?) 2006-ban egy sikeres, 15.7%-os nézettséggel futó tévésorozat adta a moziváltozat alapjait és ugyanúgy elmondható, hogy igazán csak a sorozat ismeretében érthetőek a karakterek motivációi, a moziváltozatból ezekből alig jön át valami.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

De miről is van szó valójában? Itt nem terjed ki a játék az egész világra, mindössze Japánon belül zajlanak az események. Megtudjuk, hogy háromféle csaló létezik, a fehér (aki mások bizalmába férkőzik, majd kicsalja a pénzét), a vörös (aki a testiséget és a nemiséget veti be mindehhez, de ebből a sztoriból kimarad) és a fekete, aki a fehérektől csalja vissza a pénzt. A beszédes nevű Kurosaki (kuro japánul azt jelenti, fekete), aki az effajta hősöktől elvárhatóan sötét múlttal rendelkezik, ebből él, a tippeket pedig egy öreg csalótól, Katsuragi-tól kapja. A főgonosz Ishigaki névre hallgat, semmi más nem érdekli, csak hogy minél hamarabb gátlástalan eszközökkel csődbe vigye partnerei cégeit, majd lelépjen a lóvéval. Kurosagi és Ishigaki összecsap, a végeredmény pedig borítékolható.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

Hogy mi lehetett a tévésorozat sikerének titka, bevallom, nem tudom. Ha olyan volt, mint a filmváltozat, akkor pláne nem. Biztos, hogy sokat segített a neves színészek szerepeltetése, de a történet annyira unalmas és minden csavar ellenére is kiszámítható (főleg a Death Note ismeretében), hogy az ember képtelen rá odafigyelni. További probléma, hogy a csavarok és trükkök bemutatására nem szentelnek elég figyelmet, inkább csak a szereplők elmondására hagyatkozhatunk, hogy mi is történt valójában, pedig pont ez lenne az, amivel fel lehetne dobni a filmet (a semmiféle feszültséget nem tartalmazó Ocean’s Eleven-t is ez mentette meg, hiszen ott az elejétől a végéig bemutatták a hihetetlenebbnél hihetetlenebb trükköket, amikkel a csalók dolgoztak). Itt azonban ezek helyett csak Ishigaki pofavágásait és Kurosaki szomorú tekintetét figyelhetjük, valamint egy sehogyan sem a történetbe illő színházi darab díszletei közötti párbeszédfolyamot. A darab emlegetése (Julius Caesar) érthető, ám a történet elején úgy fest, hogy ezt a darabot elő is fogják adni a díszletek között (zajlanak a próbák), ám erre végül nem kerül sor, de hogy miért, arra nincs magyarázat.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

Az is nagyon látszik, hogy a rendező, Ishii Yasuharu mindeddig tévésorozatokat forgatott, hiszen az egész munka olyan, mintha egy 2 órás tanpatsu-t, azaz tévéfilmet néznénk végig. Ráadásul ahogy az iMDB-s kommentelők egyike írja, 1-2 dologban meghamisították a történetet, a tévésorozat ismeretében nem történhetett volna meg néhány apróság. Mindez még nem lenne baj, ha lekötné a nézőt, amit lát, de túlságosan is úgy írták meg a forgatókönyvet, hogy csak a sorozat ismeretében legyenek érthetőek a látottak.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

A szereplők kiválogatása sem tökéletes, nagy nevek ide, vagy oda. A főgonosz szerepében Takenaka Naoto nem rossz, de az ő fizimiskája sokkal inkább illik vígjátékokba, mint komoly, drámai történetek negatív hőséhez. Yamazaki Tsutomi a másik öreg harcos szerepében sokkal jobb, a női szereplők viszont jócskán háttérbe vannak szorítva még a tévésorozathoz képest is, így aztán hiába található meg köztük Horikita Maki, valamit a popsztár Ichikawa Yui, szinte semmit sem látunk belőlük. Kurosaki szerepében Yamashita Tomohisa, a NEWS fiúcsapat egyik énekese tulajdonképpen nem rossz, de szinte bizonyos, hogy elsősorban az énekesként szerzett rajongói fogják ezért a szerepéért isteníteni.

The Black Swindler (Eiga: Kurosagi) (2008)

A Kurosagi számomra eddig japán filmek terén az év eddigi legnagyobb csalódása, hiszen amekkora hype keringett körülötte, annyira nem nyújtott semmit sem. Lehet, hogy ha láttam volna a sorozatot, másként vélekednék róla, de csak a film ismeretében ez nagyon kevés. Nyugodtan kihagyható.

eredeti cím: 映画クロサギ
iMDB


Trailer

Hozzászólások   

#3 Alexandra 2011-08-08 21:21
Ezenkívül nagyon tetszett. Témában is más, nem tudnék választani, ha kéne. A Death Note és a Kurosagi közt.
#2 Alexandra 2011-08-08 21:20
Szerintem a Death Note-ban jobban érezhető volt a két csodás elme. Itt a rendőr nem volt egy szinten a csalóval...és nem is tudta elkapni, a D.N.-tal ellentéttel.
#1 Balázs Annamária 2010-08-14 15:19
Érdekes, amíg én néztem a sorozatot, egyáltalán nem tűnt fel a Death Note párhuzam, ezt most így hirtelen egy kicsit erőltetettnek érzem (vagy elképzelhető, hogy csak filmes szemszögből látszik).
Így utólag az mondható el, hogy a sorozatot érdemes megnézni, a filmet csak ha Yamapi fanatikus vagy.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Human Vapor (Gasu ningen dai ichi gou) (1960)

The Human Vapor (Gasu ningen dai ichi gou) (1960)

Jó ötven évvel ezelőtt Tsuburaya Eiji és Honda Ishirou párosa hatalmas mennyiségben ontotta az érdekesebbnél érdekesebb, elvetemültnél elvetemültebb sci-fi/horror mozikat, természetesen a kaiju eposzok mellett.

13 Beloved (13 game sayawng) (2006)

13 Beloved (13 game sayawng) (2006)

Főként a japán filmekre jellemző, hogy a készítők egy átlagpolgárt, az "ordinary salesman"-nek is nevezett karaktert teszik főszereplőnek. Ez a fickó egy teljesen hétköznapi figura, becsülettel dolgozik, fizeti az adót, autója és esetleg családja is...

The Big Deal (Tan san fung chuk) (1992)

The Big Deal (Tan san fung chuk) (1992)

 A 90-es évek eleje minden tekintetben a hongkongi film legfényesebb korszaka volt. A 2008-as termésnek nagyjából a duplája készült el akkoriban évente, így egyrészt a nagy költségvetésű, a kor technikai színvonalának megfelelő darabokból éppúgy...

Angelica Lee Sum-Kit

Angelica Lee Sum-Kit

Angelica Lee Sum-Kit (李心潔)Lee Sum-Kit 1976 január 23-án született Kedah-ban, Malajziában, nemzetiségét tekintve azonban nem maláj, hanem malajziai kínai. Karrierjét énekesnőként kezdte, először szülőhazájában, majd Taiwan-ra költözött, hogy ott próbáljon szerencsét. Hamarosan piacra került két...