belépés∆

The Angel's Egg (Tenshi no tamago) (2006)

The Angel's Egg (天使の卵) (2006)

The Angel's Egg (Tenshi no tamago) (2006)

iMDB

A japán filmesekre mindig is nagy hatással volt az irodalom és akár a régmúltat, akár a mostani aktuális filmtermést nézzük, bizony rengeteg közöttük a regényadaptáció. Talán ennek is köszönhető a japán drámák általában véve elég magas színvonala is, hiszen a rendezők és forgatókönyvírók eleve magas színvonalú történeteket álmodhatnak vászonra. Személy szerint emiatt szívesen veszem előre a megnézendő filmek listáján a regényadaptációkat és az elvárásaim is magasabbak ezen filmek esetében. Sajnos néhány a magas elvárások áldozatául is esik, egyik remek példa erre a The Angel’s Egg.

The Angel's Egg (Tenshi no tamago) (2006)

Először is le kell szögezni, hogy ez a film semmiféle kapcsolatban nem áll Oshii Mamoru 1985-ös megegyező című animéjével, ami elsősorban a remek atmoszférájával hódított annak idején. Togashi Shin filmje ugyanis Murayama Yuka írónő, a plakát szerint milliós példányszámban eladott keserédes romantikus regényéből készült, nívós színészek és a tévésorozatok világát idéző operatőri munka segítségével. Ez utóbbi miatt vált számomra először gyanússá a film, bár mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy az ilyesfajta látványvilág általában nem szokott a történetek színvonalán is rontani.

The Angel's Egg (Tenshi no tamago) (2006)

A sztori egyébként ígéretesen indul. Adott egy fiatal, frissen végzett tanárnő és egykori szerelme, az évekkel ezelőtt még a rajzolás terén művészi álmokat kergető, mára azonban mezei „melóssá” züllött fiatal férfi, akit a lány mindmáig szeretne „visszatéríteni” a művészet irányába. Miközben kettejük mostani dolgait követjük nyomon, szép hosszú snittek sorozatában megelevenedik a múlt is, aminek során megismerhetjük, hogy hogyan váltak a főszereplők mostani énjükké. A mozgalmas múltjuk pedig családi tragédiákat, szerelmeket és szerelmi háromszöget, valamint sok minden egyebet is rejteget.

The Angel's Egg (Tenshi no tamago) (2006)

Amiért leginkább haragudtam a filmre, az az, hogy ahelyett, hogy valami különleges történetet mutatnának be, megelégedtek azzal, hogy egy „szokásos” melodrámát álmodtak filmvászonra, a műfaj minden jellemző klisés fordulatával megtűzdelve. Ez úgy a történet első harmadának vége felé vált egyértelművé és onnantól kezdve gyakorlatilag kínszenvedés volt végigülni a filmet. A hangulata ugyanis a szokásos keserédes melodráma feelinget sugározza és ugyan igyekeztek helyenként megható pillanatokat is belefűzni, valahogy az egész mégsem lett olyan, hogy megérje végignézni. Mindamellett a karakterek motivációi sem voltak számomra hitelesek, de lehet, hogy csak azért, mert ahogy haladt előre a történet, úgy vált egyre unalmasabbá és egyben kissé idegesítővé. Kár érte, mert egyébként ügyes trükkök is vannak benne, jópofa montázsok (főleg a srác képzelgéseinek bemutatása tetszett) és a tévésorozatos hatás ellenére is a képi világ szép.

The Angel's Egg (Tenshi no tamago) (2006)

Talán a színészi játék az, ami még a fentiek tudatában is a legerősebb része a sztorinak. Mind a három főszereplő jól játszik, nem az ő hibájuk, hogy a karaktereik motivációi kissé életszerűtlennek tűnnek. A rajzoló srácot, aki aztán jócskán belebonyolódik a szerelmi háromszögbe, az All About Lily Chou Chou, a Yomigaeri és a Chekeraccho!! egyik főszereplője Ichihara Hayato játszotta, míg a két nővér közül a fiatalabbikat Sawajiri Erika (nagyon furán nézett ki ezzel a rövid frizurával, pláne mint tanárnő), az idősebbiket pedig Konishi Manami, aki már debütáló filmjében, a Blue-ban is lenyűgöző volt (nemcsak a játéka miatt). Wink

The Angel's Egg (Tenshi no tamago) (2006)

Zárszóként annyit, hogy ez a film mindenképpen a kivétel a regényadaptációk között amiatt, mert a színvonala nem igazán üti meg a japán drámáktól megszokott mércét. Véleményem szerint tévésorozatként sokkal jobban meg lehetett volna csinálni és úgy talán a karakterek motivációinak kifejtésére is bővebb (sokkal bővebb) idő állt volna rendelkezésre, ráadásul a könyv milliós olvasótáborát is jobban elérték volna vele. Mint film azonban csalódást nyújtott, így csak a melodrámák fanatikus rajongóinak nyújthat kellemes kikapcsolódást.

Hozzászólások   

#1 arnold 2008-01-07 18:15
Konishi Manami tényleg nagyon szép. igazi babaarcú csaj, pedig lassan betölti a 30-at... persze, ezzel nem azt akarom mondani, hogy öregszik, de még most is úgy néz ki, mint egy 17-18 éves tini. :P

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)

Happily Ever After (Jigyaku no uta) (2007)

  Régen nem ütött ekkorát japán film all star szereposztása, mint Yukihiko Tsitsumi 2007-es, Happily Ever After című filmjéé. Miki Nakatani és Abe Hiroshi párosa egyedülálló, mintha eddig csak erre a filmre vártak volna, ezért alakították...

Dhoom (2004)

Dhoom (2004)

  IMDb Ha rákap az ember az ázsiai filmekre, akkor ez valószínűleg jele a világra való nyitottságnak, más kultúrák tolerálásának etc, etc. Mégis: hiába tetszett a Krrish (a készítő itt is a Yash Raj Films), életem első...

Sinking of Japan (2006)

Sinking of Japan (2006)

 iMDBMint azt már korábban, az Umizaru 2: Trust of Love című film ismertetőjében megemlítettem, a 2006-os év két, nagy költségvetésű japán filmjének témája ugyanaz: tenger, katasztrófa és süllyedés. Az Umizaruban nem mertek túl messzire menni,...

Kirisute Gomen - Licence To Kill

Kirisute Gomen - Licence To Kill

Japánban szép számmal készültek csambara sorozatok az évek folyamán. Sok eltűnt a süllyesztőben, de néhány közülük máig keresett a rajongók körében.