belépés∆

Calling You / Only You Can Hear Me (Kimi ni shika kikoenai) (2007)

Calling You / Only You Can Hear Me (きみにしか聞こえない) (2007)

Calling You / Only You Can Hear Me (Kimi ni shika kikoenai) (2007)

iMDB

Az elsőfilmes Hagishima Tatsuya debütáló filmjéhez remek alapanyagot talált, ugyanis a történetet Adachi Hirotaka, alias Otsuichi írásai ihlették, akinek regényeiből korábban már olyan, jól eltalált drámák készültek, mint a Zoo, a Waiting in the Dark és a Tokyo Novel. A rendező számára tehát egyrészt fel volt adva a lecke, hogy egy ilyen forrásból a korábbi filmek színvonalát megközelítő, vagy akár meghaladó filmet „illik” készíteni, másrészt könnyű dolga volt, mert nem kellett azon agyalnia, hogy a sztorit toldozgassa foldozgassa, koncentrálhatott helyette arra többek között, hogy remek atmoszférát teremtsen. Ez utóbbi tökéletesen sikerült is neki.

Calling You / Only You Can Hear Me (Kimi ni shika kikoenai) (2007)

A történet több olyan dologra is fókuszál, ami úgy látszik, általános probléma lehet a japán lakosság körében, ugyanis relatíve gyakran készítenek filmeket ezekben a témákban. Az egyik ezek közül a mobiltelefonok által megváltoztatott életvitel, a másik pedig az elszeparálódás, a tömegben is magányosság érzete. Ennek a filmnek a főhősnője egy visszahúzódó, bátortalan lány, aki minden irányába érkező mondatot komolyan vesz, így azért, hogy ne sérüljön a lelke, inkább mindenki felé igyekszik semleges maradni. Ez persze elszeparálódáshoz vezet, ami azon is látszik, hogy ő az egyetlen lány az osztályban, akinek nincs telefonja. Egy napon a parkban aztán talál egy telefont, amit valaki elhagyott és éppen csörög, ám meglepve tapasztalja, hogy csak egy játék. A csörgés azonban váratlanul újra hallatszik, a lány pedig különös „telefonbeszélgetésekbe” kezd egy általa ismeretlen fiúval, Shinya-val, valamint egy titokzatos idősebb hölggyel, Harada-val.

Calling You / Only You Can Hear Me (Kimi ni shika kikoenai) (2007)

Mint említettem fentebb, a rendező fantasztikus atmoszférát volt képes teremteni, ami egy különleges, álomvilágszerű utazásra invitálja a nézőt. Külön pluszpont az egészben, hogy a történet fő szálát jópár meglepetéssel vezeti elő, azaz eleinte a néző teljesen másra számít, mint amit végül kap. Mindez a film első két harmadára igaz, amikor is jön a sajgó felismerés, hogy sajnos ezúttal sem sikerült kikerülni a melodrámák egyik bántó kliséjét és az álomszerű utazásból hirtelen átvált a történet könnyfakasztó drámába. Kapásból tudnék sorolni jópár filmet, amiben ugyanez a klisé okozza a fordulatot, de nem teszem, mert már csak a címek megemlítése is hatalmas spoiler lenne. Ugyan a film záró harmada is nagyon szépen van kivitelezve, logikusan építik tovább a történetet a klisés fordulat után (pl. Harada kilétére is ekkor derül fény, stílusosan csak érzékeltetve, hogy ki is ő), de a varázs visszavonhatatlanul megszakad és (legalábbis bennem) némi hiányérzetet okoz.

Calling You / Only You Can Hear Me (Kimi ni shika kikoenai) (2007)

Mindettől függetlenül csak felsőfokú jelzőkkel tudom illetni a filmet. Az atmoszféra fantasztikus, az aláfestő zenéket nagyszerűen eltalálták (a vége főcím alatt hallható dalt pedig az egyik ismert japán zenekar, a Dreams Come True direkt ehhez a filmhez készítette), a képi világ lenyűgöző és a színészi játék is nagyszerű. A két főszerepet a How to Become Myself-ből már ismerős Narumi Riko, illetőleg a Linda Linda Linda-ban és a Heavenly Forest-ben is feltűnt Koide Keisuke alakítja, mindketten nagyszerűen.

Calling You / Only You Can Hear Me (Kimi ni shika kikoenai) (2007)

Ha nem lenne benne az a sablonos fordulat, ami miatt átvált a műfaj melodrámába, az év egyik legjobb filmjének tartanám a Calling You-t, így azonban csak egy remek próbálkozásnak, amit sajnos elrontottak. Ettől függetlenül mindenképpen érdemes megnézni, mert az első egy óra zseniálisan mutatja be mindazt, amilyen problémákkal találkozik egy átlagos, gátlásos diák és azt, hogy hogyan léphet túl a gondjain egy ilyen álomszerű „segítséggel”.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Rendőrsztori (Ging Chaat Goo Si) (1985)

Rendőrsztori (Ging Chaat Goo Si) (1985)

Chan Ka Kui (Jackie Chan) egy hongkongi rendőr, aki egy drogdíler banda rajtaütésére szervezett akcióban elkapja a banda vezérét. A vezért, John Ko-t (Charlie Cho) előzetes letartóztatásba helyezik, a titkárnőjét, Selina Fong-ot ({Brigitte Lin}) viszont...

Invisible Target (Nan er ben se) (2007)

Invisible Target (Nan er ben se) (2007)

Invisible Target (Nan er ben se) (2007)iMDBA kortárs hongkongi filmrendezők közül talán Benny Chan az, aki leginkább tisztában van a „blockbuster” fogalmával. Ritkán rendez, úgy általában évente egyszer, a közbenső időben pedig valószínűleg kalapozza össze...

Nameless Gangster (Bumchoiwaui junjaeng) (2012)

Nameless Gangster (Bumchoiwaui junjaeng) (2012)

Az idei év egyik nagy durranása volt a dél-koreai mozipiacon a fiatal rendező, Jun Dzsongbin harmadik nagyjátékfilmje. A darab hetekig vezetette a jegyeladási listákat, a kritikusok ódákat zengtek a törtető "keresztapa" történetéről, a külföldi fesztiválok...

Hotel Hibiscus (Hoteru Haibisukasu) (2002)

Hotel Hibiscus (Hoteru Haibisukasu) (2002)

Mint már annyiszor, a Hibiszkusz szálló története is eredetileg egy manga volt, a szerzője az okinawán született Nakasone Miiko. A kezdő képsorok 1986-ban kerültek a boltokba és egészen 1998-ig futott a sorozat különféle kiadásokban. A...