belépés∆

L'amant (2004)



L'amant (2004)

iMDB

Ha úgy vesszük, a L'amant is egy tinédzserfilm, de a műfaj sötét oldaláról. A magam részéről azonban egyáltalán nem sorolnám ebbe a kategóriába, még azzal együtt sem, hogy egy 17 éves lány egy évéről szól. A filmet ugyanis Hiroki Ryuuichi, a 80-as évek óta jópár v-movie-t készítő rendező jegyzi, akinek a közelmúltból olyan emlékezetesebb alkotásai ismertek, mint az I am an S&M Writer, a Tokyo Trash Baby, vagy a Vibrator. Talán ezek miatt is a filmet inkább úgy tudnám jellemezni, hogy egy tinédzserfilm „perverz tatáknak”.

L'amant (2004)

Így van, feltételezésem szerint a célközönség egyértelműen a „perverz taták” köreibe tartozó úriemberek lehettek. Hiroki már korábban is készített jópár „érdekes” témát feldolgozó filmet, aminek idősödő úriemberek voltak a főhősei (lásd a fent már említett I am an S&M Writer, vagy éppen a Teacher, Don't Turn Me On), de talán ebben ment a legmesszebbre. A „lányrablós” sztorik mindig is népszerűek voltak a japán filmesek körében, de azon filmek szánalomra méltó főhősei tettek is valamit azért, hogy nőhöz jussanak (lásd Perfect Education filmek). A L'amant hősei esetében még erről sincs szó, a lány szó szerint házhoz jön.

L'amant (2004)

Akkor jöjjön is a sztori kicsit bővebben. Adott tehát egy 17 éves lányka, aki miután a hátára tetováltat két szárnyat, ki tudja miért elvállal egy szerződést, mi szerint 3 középkorú, idősödő úriember szeretője lesz egy éven keresztül. Egy napon azonban az egyik osztálytársa is megpróbál a közelébe férkőzni (félreértés ne essék, egy lányról van szó), valamint egy moziban bekövetkező sajnálatos esemény is beárnyékolja a békés és unalmas hétköznapokat.

L'amant (2004)

A legnagyobb problémám a filmmel kapcsolatban az, hogy nincs benne kifejtve semmiféle indíték, hogy ki mit miért is tesz. Miért vállalja a lány azt, hogy a három fickó kedvére kiélje magát rajta? Nincs rá válasz, csak találgatni lehet. Miért nem tűnik fel senkinek, hogy a lány ebbe a helyzetbe vezette magát? Nincs rá válasz, ami főleg annak tükrében érdekes, hogy még a saját anyja se nagyon kutakodik utána. Mit akar tőle az osztálytársa? Egy kétértelmű pillanatot leszámítva erre se kapunk választ. Ugyanúgy a főszereplők egyikén sem látni semmiféle érzelmet a film során, mindenki „csak úgy” teszi a dolgát (leszámítva a film legvégét). Vajon így volt ez a forrásul szolgáló mangában is, vagy ott megtalálható némi magyarázat is a fenti kérdésekre? Ki tudja...

L'amant (2004)

A történet tehát annyira kong az ürességtől, hogy az már fájdalmas. Míg Kim Ki-duk Rosszfiújában egy ehhez hasonló szerződés aláírása és annak következményei húsbavágó realizmussal voltak ábrázolva, ebben a filmben még egy sima szoftpornó drámaiságát sem érik el a jelenetek. Apropó, „erotika”. A film ezen a téren is gyengusz, csak sugallják és szóban ecsetelik a dolgokat, látni nagyon keveset láttatnak. Ami tartalom van a filmben, az olyan jellegzetesen „perverz tatás”. A három idősödő úriember vezényli a lánykát, hogy éppen mit csináljon, ő meg mint a gép, végrehajtja az utasításokat. Fantasztikus...

L'amant (2004)

Szóval ez a film annyira művészi és annyira el van szakadva a valóságtól, hogy az átlagos földi halandó számára értékelhetetlen. Az egyetlen dolog, ami egy kicsit is emlékezetes belőle, az az egyébként is eléggé „perverz tatás” külsővel bíró Osugi Ren, aki a rendező jópár másik filmjében is szerephez jutott, itt meg egy afféle „Kitanós” napszemüvegben létezik és sokszor minden szó nélkül fogja a lányt, hogy szórakozzon vele egy kicsit. Rajta kívül még Taguchi Tomorowo, Murakami Jun, Andou Nozomi és Maeda Ayaka játszotta a többi főbb szerepet. Mivel egyikük sem tartozik a nagy nevek közé, így még azt sem lehet mondani, hogy valamelyik sztár miatt érdemes lenne végigszenvedni azt a másfél órát, ami csak és kizárólag „perverz taták” számára lehet érdekes.
 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Sword (Jian) (1980)

The Sword (Jian) (1980)

  Patrick Tam (After This Our Exile, 2006) a ’80-as évek elején zajló hongkongi új hullám egyik meghatározó alakja volt, a lényegre törő cím pedig első rendezését takarja, egy olyan wuxiát, amely az addig uralkodó,...

Zatoichi and the Doomed Man (Zatoichi sakate giri) (1965)

Zatoichi and the Doomed Man (Zatoichi sakate giri) (1965)

    A DAIEI stúdió szorgalmasan folytatta a kilencedik résszel elkezdett útkeresést. A gyerekek fokozottabb szerepeltetését bizonyára vakvágánynak találták. Érthető módon, hiszen azért minden új epizódban hullottak a gonoszak.

The Ninja Hunt (Ninja gari) (1964)

The Ninja Hunt (Ninja gari) (1964)

iMDB   Főszereplők: KONOE Jushiro; TAMURA Takahiro; SATO Kei Rendezte: YAMAUCHI Tetsuya (1964; fekete-fehér; 87 perc) A harmadik sógun korában még áll a Toyotomik vára, bármikor újrakezdődhet a polgárháború. Nem csoda, ha a kormányzat minden eszközzel igyekszik kiiktatni a...

Exiled - Száműzöttek (Fong Juk) (2006)

Exiled - Száműzöttek (Fong Juk) (2006)

IMDbA történet főhőse öt triádtag, öt barát, akik közül Wo megsebesíti a főnököt, aki ezért bosszúból azt az utasítást adja a többieknek, hogy öljék meg. Azonban ez igencsak nehezükre esik, így húzzák a dolgot...