belépés∆

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

YesAsia

Play-Asia

Napjaink egyik leghíresebb és leginkább közkedvelt fiatal japán sztárja, Ueto Aya sok más egykori idolhoz hasonlóan a színészet mellett a zene világában is igyekezett befutni. Énekesi karrierjét 2002-ben kezdte és az azóta kiadott 15 single és 6 album is bizonyítja, hogy a japán közönség körében nem csak színészként és idolként lett népszerű. 2007-ben indult harmadik koncertturnéjára, az afféle best of showként is felfogható Never Ever Tour-ra, aminek az osakai állomását DVD-re is rögzítették.

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Amikor Aya első koncert DVD-jébe, a 2003-as Pureness-be belekukkantottam, finoman szólva sem voltam lenyűgözve. Valahogy úgy nézett ki az egész, hogy az akkor még jócskán a tinikorban bennelevő idol kicsit remegve és zavarodottan állt a színpadon, a hangja sem volt olyan, mint a stúdióban rögzített számok alatt, szóval az egész egy olyan „muszájból” készült, erőltetett rendezvénynek tűnt. Szerencsére azonban mindennek a Never Ever Tour-on már nyoma sincs, Aya azóta rengeteg rutinra tett szert és jókora önbizalommal, valamint hatalmas profizmussal vezényli le az egész koncertet.

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Azt a koncertet, ami amúgy japánosan, tökéletesen van megszervezve és megszerkesztve, minden pillanata tökéletesen megkomponált, kivételt ezalól mindössze Aya számok közti szövegei jelentenek, aki igyekszik ekkor is azt a szeretetre méltó, aranyos idolt hozni, akit a sorozatokban és a showműsorokban már megismert a néző. Ezek a számok közti szövegek teszik leginkább élővé az egész show-t, kezdve azzal, ahogy Aya még az elején egy kicsit belezavarodik a szövegébe, valamint azzal, ahogyan kommunikál az osakai közönséggel. Sajnos ezeket csak az fogja igazán értékelni, aki érti valamennyire a japán nyelvet, mert a hongkongi zenei DVD-kkel ellentétben ehhez a koncert DVD-hez semmiféle feliratot és karaoke funkciót nem mellékeltek.

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

A koncert amúgy három fő részre van bontva (a ráadással együtt négyre) és ez nem csak azon vehető észre, hogy Aya három (négy) különféle fellépőruhában pompázik a koncert folyamán, hanem azon is, hogy a középső részbe igyekeztek belezsúfolni azokat a számait, amiket nem élő zenekari kísérettel ad elő. A részek közötti átvezetés során kerülnek az amúgy háttérbe szoruló résztvevők néhány perc erejéig fókuszba, így a második rész elején a háttértáncosok, míg a harmadik rész elején a zenekar, akik ekkor adnak elő egy hangulatos instrumentális számot, amiben gyakorlatilag mindegyik zenésznek van egy röpke szólóra is lehetősége (természetesen egy külön részben a koncertek állandó „tartozéka”, az egyes zenészek névszerinti bemutatása sem marad el). Ahogy mondani szokták, ügyes elgondolás!

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Mivel ez egy best of koncert, így természetesen Aya legnagyobb slágerei hangzanak fel az elejétől a végéig és külön jó pont, hogy nem erőltették a lassú, szomorkásabb számokat, inkább a vidám, dallamos dalokkal töltötték fel a mintegy két órát. Már a felütés előrejelzi mindezt, ugyanis a koncert Aya eddigi legnagyobb sikerével, az Ace wo nerae tévésorozat főcímdalával, az Ai no tameni-vel indul, amit a Kaze wo ukete, a Kanshou, a Kizuna és a Message követ. Ezzel le is zajlik a koncert első harmada és a táncosok látványos show-ja után Aya idei diszkós dala, a Way to Heaven következik. A koncert középső harmada annyira talán nem izgalmas, egymás után úgy négy-öt felejthetőbb Aya dalt hallgathatunk meg egymás után, ráadásul szintén ebbe a részbe tartozik az Aya remixalbumról a koncert dalai közé bekerült Afuresouna Ai, Daite című szám is, ami ebben az elfuserált változatban szerintem elég béna. A műsor igazán onnantól kezd el ismét pörögni, amikor visszatér a zenekar Aya mögé, azaz a Shimokita Ijou, Harajuku Miman felcsendülésekor. Ez a dal egyébként a Shimokita Sundays című sorozat főcímdalaként híresült el.

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Ezt követi a nagyon hangulatos feldolgozás, az Okuru Kotoba, amit az egész csarnok együtt énekel. A zenekar által előadott instrumentális zene után a koncert 15. dalával, a Hello-val veszi kezdetét a 3. rész, ami javarészt újfent vidám dalokból áll (Namida wo fuite, Kaze, Yume no chikara (az Attack No. 1 betétdala), Steppin’ Out, Puzzle), majd jön a négy számból álló finálé sorrendben a Pureness, a Shimokita Ijou, Harajuk Miman kicsit feltuningolt változatban, továbbá a méltán legnépszerűbb Aya sláger, az Ai no Tameni ismételten, zárásképpen pedig Aya legújabb dala, ami a Hotelier sorozat főcímzenéje és egyben az első olyan száma, aminek a szövegét is ő írta, a Namida no niji hangzik fel.

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Véleményem szerint az élő zenei aláfestésnek köszönhetően a cukipop dalocskák egész komoly darabokká váltak, így nem csak a show miatt érdemes időt szakítani erre a zenei DVD-re, hanem a zene miatt is. Minden téren korrekt tehát a produkció, a koncert első felében felhangzó néhány felejthető dal pedig megbocsátható, már csak azért is, mert a koncert hangulata végig remek.


Yume no chikara

Bónuszként megtalálható a lemezen egy mintegy 20 perces „Tour document” is, amiben betekintést kaphat a néző a kulisszák mögé, illetve a koncertturné többi állomásán elcsípett pillanatok és fontosabb események közül is hosszas válogatást láthatunk. Ezek is jópofák, bár a többségéhez nem árt némi nyelvtudás, hogy értékelni tudja az ember.


Ai no tameni

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

S.P.L. (Sha Po Lang) (2005)

S.P.L. (Sha Po Lang) (2005)

Ez egy hangulatát tekintve érdekes HK akciófilm. Néha felhagynak a könnyedre vett stílussal és afféle „noir” stílusban készítenek filmet, amiben aztán hullanak a „hősök” rendesen.

Out of Justice - This is Law (Igeoshi beobida) (2001)

Out of Justice - This is Law (Igeoshi beobida) (2001)

Out of Justice/This is Law (Igeoshi beobida) (2001)iMDBEbben a filmben egy csapat rendőr életébe és munkájába nyerhet a néző betekintést, akik éppen egy sorozatgyilkos elfogásában mesterkednek. A gyilkos mindegyik tett helyszínén otthagyja névjegyét, egy tarotkártyát,...

Bedevilled (Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal) (2010)

Bedevilled (Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal) (2010)

A kortárs horrorfilm peremvidékén kirajzolódik egy olyan csapásirány, ami a műfajra jellemző sokkeffektusokat a társadalmi problémafelvetések és az erkölcsöt próbára tevő drámák keresetlen nyomatékosító elemeiként használja fel1.  Az elsőfilmes dél-koreai Chul-soo Jang ritka erős darabbal...

First Love (Hatsukoi) (2006)

First Love (Hatsukoi) (2006)

First Love (初恋) (2006)iMDBA legnagyobb fogással járó rablás Japánban 1968 december 10-én történt, amikor is mindmáig ismeretlen tettesek 300 millió yent raboltak el fényes nappal egy pénzszállító autóból. A rendőrség hatalmas erőket mozgósított a tettesek...