belépés∆

Freesia: Icy Tears (2007)

フリージア (2007)

Freesia: Icy Tears (2007)

iMDB

Mint ahogy a filmről korábban, még látatlanban írt beharangozóban is írtuk, az utóbbi néhány év egyik nagy legnagyobb felfedezettjének tartott és már-már kultrendezővé vált Kumakiri Kazuyoshi 2007-es manga adaptációjával kapcsolatban nagy volt a várakozás. A végül elkészült filmmel kapcsolatban viszont igencsak felemásak a vélemények, nem is alaptalanul.

Freesia: Icy Tears (2007)

A sztori egyszerű és könnyen érthető, bár nem árt hozzá némi ismeret az eredeti mangával kapcsolatban. Szóval a film egy alternatív történelmi idősíkban játszódik, ahol Japán éppen háborúban áll és nagy gazdasági recesszió is sújtja még mindez mellett. A hatalmas méreteket öltött bűnözés miatt a börtönök megteltek és a kormány ezért a börtönbüntetés helyett újra hatályba helyezi a bosszú törvényét. Ennek végrehajtására persze egyből cégek is alakulnak és ezen cégek egyikének a történetébe kapcsolódik bele a néző. Megismerhetjük a nagymenő bérgyilkost, Mizoguchi-t, aki nemcsak a bűnözőket, hanem társait is előszeretettel vadássza le, hogy bebizonyítsa, hogy ő a legjobb, azonban a hallgatag, mentálisan nem teljesen 100%-os Kano-val meggyűlik a baja. Mellettük még szintén a főszereplők közé tartozik a madárlelkű Yamada és a cég ügynöke, a bosszú szerződéseket „megkötő” Higuchi kisasszony is.

Freesia: Icy Tears (2007)

Maga a történet és a kiindulópont jókora potenciált hordoz magában, a megvalósítás azonban hagy némi kívánnivalót maga után. A filmben bemutatott társadalmi rend engem nagyon is a Battle Royale-ban már látott rendszerre emlékeztetett, ami önmagában nem is probléma, mert nem ennek az embertelen rendszernek a bemutatására van helyezve a hangsúly. A fő gond az, hogy maga a rendező sem tudta eldönteni, mit is akar a történet középpontjába helyezni. Az áldozatok lélektanát? Erről nincs szó. A bérgyilkosok lélektanát? Mivel elég kattant figura mindegyik, talán Yamadát leszámítva, így igazán ezt nem lehetett a középpontba tenni. Így aztán elsősorban az akciók és Kano figurája van fókuszba helyezve, de túl sokat nem tudunk meg róla, csak sejteti a rendező, hogy mitől is lett olyan, amilyen.

Freesia: Icy Tears (2007)

A film technikai kidolgozása teljesen korrekt, jól eltalált, hangulatos aláfestő zenékkel fokozzák a hangulatot, az akciójelenetek is látványosak, bár némelyik igencsak valószerűtlen. Ez mondjuk a manga adaptációkban megszokott, hiszen ami remekül megrajzolható egy képregényben, vagy akár egy rajzfilmben, az egy élőszereplős filmben könnyedén nézhet ki komikusan. Itt is van erre példa, nem is egy. Egyébként a manga rajongóitól sok kritikát kapott a film, mert több fontos dologban is eltér a képregénytől. Ezek közül talán az a leginkább figyelemre méltó, hogy Kano különleges képességeit szinte teljesen kihagyták a filmváltozatból. A mangában képes arra, hogy ha úgy akarja, a testén sérülést nem okozva átmenjenek a lövedékek, továbbá az utánzó képessége sem került bele a filmbe. A történet elején látható kísérlet sem egészen úgy zajlott a mangában, mint ahogyan itt megvalósították. Mindenképpen a filmváltozat erényei közé sorolták viszont a Kano-t alakító Tamayama Tetsuji teljesítményét az akciójelenetekben és a film jól eltalált, az eredeti manga atmoszféráját jól visszaadó hangulatát.

Freesia: Icy Tears (2007)

Véleményem szerint a film legnagyobb hiányossága az, hogy a japán filmektől megszokott tartalmi mélység egyáltalán nem található meg benne. Nincsenek korrektül kidolgozva a karakterek, nem ismeri meg a néző a motivációikat és azt, hogy mitől lettek olyanok, amilyenek és igazándiból a történet lezárása is semmilyenre sikeredett. Így aztán jóindulattal egy közepest kaphat, reméljük, a fiatal kultrendező további munkáiban a látvány és a hangulat megteremtése mellett a japán filmekben megszokott tartalmi mélység is meg fog jelenni.
 

Hozzászólások   

#1 fea 2007-12-27 12:31
Bizony! Sajnos ez a film el lett baltázva. Jó karakterek, meg sztori, és bárgyú jellemábrázolás . A főszereplő srác nagyokat néz, és hosszan, amiből éreznünk kéne, hogy ő mennyire oda is van, meg milyen dárkos. De ehelyett csak egy oda-nem-illő, üres figurát kapunk, aki teljes bizonytalanságb an tartja a nézőt. Az említett manga elemek sokat dobtak volna az egészen. Az ilyen félbesikrült dolgokról az a véleményem, hogy jobb lett volna, ha meg sem születnek, mert így csak idegesít, hogy mennyi mindent ki lehetett volna hozni belőle.
Teljesen egyetértek. Akciók, potenciál ott van, de annyira sivár, hogy kiráz a hideg tőle.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Girl with the Diamond Slipper (Mo deng xian lu qi yuan) (1985)

Girl with the Diamond Slipper (Mo deng xian lu qi yuan) (1985)

   Wong Jing eme korai akcióvígjátéka egy érdekes elegye az ősrégi Hamupipőke történetnek, valamint a hongkongi triádos/kung-fu filmeknek. A történet egyik főszereplője egy fiatal színésznő, aki meghallgatásokra jár és várja, hogy megtalálja egy nagy szerep...

Love on Delivery (Poh waai ji wong) (1994)

Love on Delivery (Poh waai ji wong) (1994)

iMDBValószínűleg mindenki tudja, hogy mit várhat egy Stephen Chow filmtől, hiszen legyen bármi is a sztori, mindig kerül bele jó sok (esetenként igencsak fárasztó) poén, legalább egy szerelmi szál és természetesen az elmaradhatatlan kungfu....

House of Fury (Jing mo gaa ting) (2005)

House of Fury (Jing mo gaa ting) (2005)

A kommersz, kungfu jelenetekben bővelkedő akciófilm mind a mai napig az egyik legnépszerűbb műfaj Hongkongban, azonban a trendek folyamatos változása remekül látható, ha az ember találomra kiválaszt néhány címet a 70-es, 80-as, 90-es évekből és...

Violent Virgin (Shojo geba-geba) (1969)

Violent Virgin (Shojo geba-geba) (1969)

Violent Virgin (処女ゲバゲバ) (1969)iMDBEz a film egy nagyon bizarr, rémálomszerű történetet mutat be, aminek a fő motivuma, hogy a főhősnek, Hoshi-nak farka nőtt. Node, a helyzet nem ilyen egyszerű. A sztori kezdetekor két autó halad...