belépés∆

Nemuri Kyoshiro 8 - The Sword That Saved Edo (Burai-ken) (1966)

 

 

 

Főszereplők: Ichikawa Raizo; Amachi Shigeru; Fujimura Shiko

Rendezte: Misumi Kenji

(1966, 79 perc)

A siker csalfa nőszemély. Megszédíti az embert, újabb táncba hívja, de közben alaposan rátapos a bütykére az elcsábulónak. Így járt a DAIEI, amikor a kezdeti sikereken felbuzdulva különösebb elképzelés és alapos elemzés nélkül láttak neki az újabb epizód leforgatásának.

Furcsa rablás történik Edo egyik nagy olajkereskedőjénél. A tettes békésen bújócskázik a kárvallott unokájával, miközben nyüzsög a rendőrség. A tulajdonos lapít. Nemuri kedveli a titkokat, de azt azért ő is furcsának találja, hogy egy halottal tévesztik össze, sőt egyesek azon vannak, hogy az említett állapotban maradjon az illető. Roninunk nekilát a szövevényes ügy kibogozásának és olyasvalakivel kerül szembe, akinek az alapcéljával tulajdonképpen egyetért...

Ne kerteljünk, ez a mozi a sorozat leggyengébb darabja lett. Pedig a kiinduló helyzet egyáltalán nem rossz. Mi siklott hát félre? Legfőképp a történet. Az ígéretes indítást nyögvenyelős hosszú magyarázkodás követi. Titokzatosnak szánták, de csak kusza lett. Szereplők üldögének, sétálnak, miközben nevek és rokonsági fokok röpködnek a levegőben. A kardok először a 40. percnél kerülnek elő, ami egy kalandosnak szánt történetnél nem szerencsés dolog. Ennél már csak az volt butább döntés, hogy ezt a szövegközpontú filmet az akciókban erős Misumira bízták. Ő bizony csak kínlódik, sikertelenül próbálja képrevinni a nem nekivaló mozit. Ez a két hiba döntő fontosságú, a film csöndes unalomba fullad. Mindössze 2 harci jelenet van, ahol azért a rendező felvillant valamit abból, miben is volt mester. A magam részéről a hibák közé sorolom, hogy ez igazából nem Nemuri történet, hanem egy szamuráj bosszú dráma, amibe a különc rezeshajú ronin nem illik bele. A kivitel egyébként szép, a fényképezés kifejezetten jó, a szereplők is hozzák, amit lehet, de valahogy légüres térben mozognak. Itt még Ichikawa sem tehetett semmit.

Csak gyűjtőknek és Misumi rajongóknak merem ajánlani.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 1. rész

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 1. rész

 Mizoguchi Kenji a ’20-as években kezdte a szakmát, abban a korban, mikor a japán filmgyártás még csak kialakulóban volt. Ennek a késésnek az oka a japán művészetben ekkor még rendkívül kiemelt helyet elfoglaló kabuki, és...

Hana (yori mo naho) - More Than Flower (2006)

Hana (yori mo naho) - More Than Flower (2006)

  iMDB  Hirokazu Kore-edát a modern japán film egyik legkomolyabb képviselőjeként lehet számon tartani. Eddigi munkái mind erősen art-house művek, de ettől függetlenül nem izzadságszagúak, könnyen lehet őket követni és értelmezni. Témaválasztása mindig sajátos, ami már kulcs...

In Memoriam Kurosawa Akira: The Lower Depths (Donzoko) (1957)

In Memoriam Kurosawa Akira: The Lower Depths (Donzoko) (1957)

In Memoriam Kurosawa Akira: The Lower Depths (Donzoko) (1957)iMDBEgy furcsa, szedett-vedett közösség életébe nyerhetünk betekintést, akik valamennyien a társadalom legalsóbb rétegeibe tartoznak, van köztük tolvaj, egy alkoholistává lett egykori kabuki színész, egy lecsúszott kézműves, egy...

Tokyo Raiders (Dong jing gong lue) (2000)

Tokyo Raiders (Dong jing gong lue) (2000)

Tokyo Raiders (Dong jing gong lue) (2000)iMDB  Az Egyesült Államokban egy kínai lány, Macy éppen az esküvőjére készül, azonban a vőlegény nem érkezik meg. Macy bánatában hazautazik Hongkongba, hogy összepakoljon és a férjjelölt legutolsó ismert tartózkodási...