belépés∆

Zatoichi in Desperation (1972)

Zatoichi in Desperation (1972) 

IMDb 


Főszereplők: Katsu Shintaro; Koike Asao; Tagaki Joji

Rendezte: Katsu Shintaro

(1972, 92 perc)

 A Zatoichi sorozat a végefelé többször gazdát cserélt. Ennél a résznél Katsunál voltak a jogok, aki a rendezést is magára vállalta. Ez volt az első eset a filmfolyamon belül. Később a Darkness Is His Ally esetében történt még ez.

Japán egyik rozoga függőhídján végzetes találkozás zajlikle Zatoichi és egy lányához igyekvő idős hölgy között. Bár véletlen baleset  volt, Zatoichi mégis önmagát hibáztatja. Vezeklésképpen elhatározza, hogy felkeresi az áldozat lányát és mindenképp a segítségére lesz. A prostituáltként dolgozó lány kivásárlási díja miatt összetűzésbe kerül a helybeli yakuza bandával, ráadásul az érintett sem túl együttműködő. Zatoichi olyan helyzetbe kerül, mint eddig még sosem. Végveszélybe...

Olyan történet került filmvászonra, amely még sosem volt a sorozaton belül. Igazi "noir mozi". Sok LEG-gel felruházható. A LEGdurvább, LEGelkeseredettebbb, LEGrosszabb. A 'Végsőkig elkeseredett" Zatoichi még sosem jelent meg a vásznon, hiszen ő minden rosszban képes volt valami jót találni. Itt kilátástalan helyzetbe kerül, csak ellenségeskedéssel és meg nem értéssel találkozik, minden ellene fordul, belőle pedig a legvadabb ösztönök törnek elő. A kegyetlen Zatoichit még sosem mutatták, de olyannak sem, aki semmi jót nem talál és nem remél a világban.

Zatoichi in Desperation (1972)
Zatoichi in Desperation (1972)
 

Szerintem ez nem Zatoichi, hanem Katsu történet. Egy magánéleti válsággal (rendkívül rosszul élt a feleségével), alkohol- és kábítószer problémákkal küszködő ember világképét kapja a néző. Az előző Zatoichi szemlélethez viszonyítva mellbevágó a dolog. Ráadásul Katsu mint rendező sem teljesít jól. A rosszul beállított kamerák képein tisztán láthatóak az imitált verések és vágások. Továbbá kifejezetten ízléstelen "poénokat" írt be a történetbe. Kész csoda, hogy még újabb 2 filmre kapott további bizalmat ezután a film után. Szerintem ez a 23. rész nagyban hozzájárult a sorozat csendes elmúlásához. Soha nem tudtam megkedvelni, a saga mélypontjának tartom.

Csak azoknak javaslom, akiket nem zavar a durvaság és a pesszimista világkép, amelyek azért - és ezt el kell ismerni - a maguk rámenős módján hatásosak, ha nyomasztóak is.

                                                                       

Hozzászólások   

#1 oldfan 2007-10-27 08:42
Úgy látszik vannak akik számára Zatoichi gyengébb kiadásban is népszerű. Vagy a Katsu rendezés kuriózumnak számít...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

School in the Crosshairs (Nerawareta gakuen) (1981)

School in the Crosshairs (Nerawareta gakuen) (1981)

School in the Crosshairs (ねらわれた学園) (1981)iMDBVolt régen egy olyan filmes műfaj, amit magyarul ifjúsági filmnek neveztek és nemcsak idehaza, hanem szerte a világban népszerű volt, többek között Japánban is. Mára ezek a történetek kimentek a...

Love is not All Around (Sup fun oi) (2007)

Love is not All Around (Sup fun oi) (2007)

Love is not All Around (十分愛) (2007)iMDBA film plakátjára ránézvén az első, ami szembeötlött, hogy akár egy fogpasztareklám fotója is lehetne. Második ránézésre az tűnt fel, hogy túlzottan is rózsaszín, míg a szereplők névsorát olvasva...

The Wolves (Shussho Iwai) (1971)

The Wolves (Shussho Iwai) (1971)

    Hideo Gosha szamuráj mozifilmjei meglehetősen jól ismertek szerte a világban, egyre inkább Magyarországon is. A japán alvilágba tett kirándulásai már nem annyira, pedig a jakuza film műfajban szintén alkotott néhány maradandó alkotást. Íme az egyik.  

My Dream Girl (2003)

My Dream Girl (2003)

A cím alapján valószínűleg mindenki egyből kitalálja Yip Wai-Man filmjének a műfaját, ami természetesen a Hongkongból szinte futószalagon kikerülő jellegzetesen bugyuta hangvételű romantikus vígjátékok közé tartozik. Sajnos a rendező más munkáit ismerve túlságosan színvonalas produkcióra...