belépés∆

The Backdancers! (2006)

バックダンサーズ! (2006)

The Backdancers! (2006)

iMDB

Az utóbbi időben a különféle zenével kapcsolatos filmek valóságos hulláma indult el Japánban, egyre másra készülnek az együttesek ügyes bajos dolgait bemutató filmek (lásd Nana, Tokyo Friends), vagy éppen a japán jellegzetességnek számító „hogyan váljunk nagyszerűvé” sémát követő alkotások, mint a Linda Linda Linda, valamint a Swing Girls. Ebbe a vonulatba tartozik a The Backdancers! is, a fő motivum azonban ezúttal nem a zene, hanem a tánc.

The Backdancers! (2006)

A történet két barátnő, Yoshika és Miu balul sikerült akciójával indul, akik korhatár alatt jutnak be egy partira táncolni, azonban a razzián fennakadnak, így ott kell hagyniuk az iskolát. Mivel mindkettejük élete a tánc, hamarosan (némi segítséggel) rátalálnak egy elhagyott, szabadtéri helyszínre, ahol rengeteg, hozzájuk hasonló fiatal táncolja át az éjszakákat. Egy napon aztán lehetőségük nyílik, hogy egy újonnan felfedezett jpop idol háttértáncosai lehessenek, kiegészülve egy exbárhölggyel, Tomoe-val és egy rózsaszín karrierálmokat kergető megtestesült cukisággal, Aiko-val. Ahogy aztán lenni szokott, az idol karrierje tiszavirág életű, a háttértáncos lányok karrierje pedig egy teljesen kezdő manager kezébe kerül. Vajon vissza tudják-e tornázni magukat a csúcsra?

The Backdancers! (2006)

A filmmel kapcsolatos egyik legfontosabb információ, hogy ez volt egy híres tv-sorozat készítő rendező, Nagayama Kozo filmes debütálása (olyan sorozatok fűződnek a nevéhez, mint a Platonic Sex tévés változata, valamint a Namida wo fuite). Ennek megfelelően kicsit gyakorlatlan volt abban, hogy a „rövidke” két órás időtartamba belezsúfoljon mindent, ami csak eszébe jutott (ő írta a forgatókönyvet is). A tévésorozatokból készült mozifilmekhez hasonlóan ebben a filmben is látunk néhány pillanatra egy csomó olyan dolgot és embert, akiket és amiket utána nem mutat be úgy a rendező, hogy teljesen átélhesse a néző a jelentőségüket a főszereplők életében, helyenként olyan volt az érzésem, hogy kapkodva készítettek el egy-egy jelenetet. Nagayama második filmjében, a Tokyo Friends-ben már valamelyest jobban ráérzett minderre.

The Backdancers! (2006)

A témából adódóan szerencsére néhány érdekesség is belekerült a történetbe, ezek közül talán a legérdekesebb az, ahogyan bemutatják, hogy hogyan lesz valakiből jpop idol, illetve az, hogy hogyan bánnak vele a kiadói és a managerei. Hasonlóképpen érdekes rész az is, amikor az egyik főszereplő lány próbálkozik a fotózás világában, hátha addigi karrierje (ex-Backdancers) segít neki a befutásban. Persze csalódnia kell… Sajnos a történet fő szála az, ami talán kevéssé izgalmas, mert kissé nehezen hihető, hogy egy „csak” táncosokból álló formáció hihetetlen sikert arasson, mint „popcsapat”.

The Backdancers! (2006)

A főszereplő lányokat úgy válogatták össze, ahogyan az idol csapatokat szokták, mind a négyen jellegzetesen más karakterek. A lázadó Miu-t a Waterboys-ból ismerős Hirayama Aya alakítja, a hipercuki Aiko-t a Hotelier sorozatban is látható Saeko, az exbárhölgyet az ezúttal is elsősorban az erotikus kisugárzásával operáló Sonim (őt többek között a Hanging Garden-ben, valamint a Koukou Kyoushi sorozatban láthattuk), míg a negyedik lányt az egykori tinipopcsapat, a Speed „vezetője”, Shimabukuro Hiroko játszotta. Túl nagy színészi feladatokat nem kaptak ezúttal, a játékukat tekintve talán Hirayama Aya volt a legjobb, a film jókora részét kitevő táncjelenetekben pedig egyértelműen az egyébként popénekesnőként is funkcionáló Sonim.

The Backdancers! (2006)

A mellékszereplők között jópár, a tévésorozatokból ismerős arc lelhető fel, sajnos azonban legtöbbjüknek csak pillanatok jutnak. A Hotelier egyik legjobb figuráját alakító Komoto Masahiro ezúttal feltűnően ripacs a kiadó menedzsereként, a háttértáncosokat alkalmazó idol szerepében a valóságban is popsztár Hasebe Yu látható, de a mellékszereplők közül egyértelműen a lakókocsijában vegetáló öreg rockert alakító Takanori Jinnai viszi a prímet. Nagyszerűen eltalált figura!

The Backdancers! (2006)

A filmről összességében az mondható el, hogy sokkal jobban sikerülhetett volna, ha nem mint filmet, hanem mint tévésorozatot forgatják le, hiszen akkor egy csomó, a filmben csak finoman érintett mellékszálat is szépen fel lehetett volna építeni. Ugyan nem éri el a Nana, a Tokyo Friends, vagy a Swing Girls színvonalát, a hibák ellenére azonban a Backdancers egy szerethető film, látványos koreográfiával előadott, videoklip szerűen leforgatott táncjelenetekkel, helyenként egész jó zenével.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Szebb holnap (A Better Tomorrow) (Ying hung boon sik) (1986)

Szebb holnap (A Better Tomorrow) (Ying hung boon sik) (1986)

Szebb holnap (Ying hung boon sik) (1986)iMDBVannak filmek, amikről nem feltétlenül szükséges hosszadalmas ajánlót írni ahhoz, hogy kedvet érezzen az olvasó a megnézésükhöz. Véleményem szerint a Szebb holnap is ezek közé tartozik és bőven elég...

Egy csipetnyi Shaw... 1. rész

Egy csipetnyi Shaw... 1. rész

  Úgy gondoltam, a Shaw Brothers-filmek hazai megjelenésének alkalmából ideje lenne szemügyre venni a kínai filmgyártás azon legendákkal tarkított korszakát, amelyet – egyelőre - itthon csak kevesek ismernek behatóan. Érdemes lesz mindjárt az elejétől elkezdeni a...

The Blue Jean Monster (Jeuk ngau jai foo dik Jung Kwai) (1991)

The Blue Jean Monster (Jeuk ngau jai foo dik Jung Kwai) (1991)

A 90-es évek elejének category III hulláma során hatalmas mennyiségben kerültek a mozikba az elvetemültebbnél elvetemültebb ötletekből készített, rendkívül szórakoztató darabok. Lai Kai Ming, aki elsősorban a Daughter of Darkness és az Erotic Ghost Story...

b420 (2005)

b420 (2005)

iMDB A japán fiatalok életéről és problémáiról számtalan filmet forgattak már, de néha-néha kijöttek hasonló témájú filmek Hongkongban (Summer Breeze of Love) és Tajvanon is (Eternal Summer, Blue Gate Crossing). Tulajdonképpen pont ideje volt, hogy Macau...