belépés∆

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

Zero Woman Red Handcuffs (ゼロ課の女:赤いわっぱ) (1974)

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

iMDB

A japán filmesek a 70-es évek első felében szinte futószalagon készítették a különféle sexploitation filmeket, az egyes filmstúdiók egymással versenyeztek azon, hogy ki mer extrémebb filmeket kiadni a keze közül. A Toei filmstúdióból kerültek ki a "kommerszebb", könnyen emészthető és talán leginkább szórakoztató darabjai a műfajnak, amik közül az egyik leginkább erőszakos és kíméletlen darab volt a Zero Woman.

A történet főszereplője egy titkosrendőr nő, Agent Zero, „polgári” nevén Rei, aki rögtön a bevezetőben nagy bajba kerül egyik fő jellegzetessége miatt, ugyanis előbb lő és utána kérdez, így egy keresett bűnözővel kapcsolatos szál felgöngyölítése meghiúsul. Rei-t börtönbe vetik, ahol a rabok is megalázzák, azonban hamarosan történik egy újabb bűneset (egy politikus lányát elrabolják és váltságdíjat követelnek érte), amit a politikus követelésére el kell tusolni. Ki más is lenne képes egy ilyen feladat elvégzésére, mint Agent Zero?

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

A filmet Shinohara Tooru mangájából készítették, akárcsak a Kaji Meiko által sikerre vitt Female Prisoner filmeket. Ennek megfelelően a főhősnő jelleme sokban hasonlít is Matsushima Nami jellemére, azonban a külsejét tekintve igyekeztek minél inkább különbözőnek láttatni. Így aztán a sexploitation filmek jellegzetességei mellett (bármi történjen is a főszereplővel, a sminkje és a frizurája mindig tökéletes) kapott egy extra fegyvert, a címben is megemlített vörös bilincset, amit hasonlóan használ fel, mint a Sukeban Deka főhőse. Sajnos azonban a fegyver használatát, amit egy képregényben könnyen hihetővé lehet tenni, a filmen kissé sután oldották meg, így ez a hangulatnövelő tényező elveszik. Hozzátartozik a figurához az is, hogy jó érzékkel a sexploitation filmek egyik legnagyobb sztárját, Sugimoto Miki-t választották ki a karakter megformálására, aki talán az összes filmje közül ebben teljesít a legjobban.

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

Igazi mangából adaptált filmnek megfelelően a főszereplő melletti karakterek is tipikus képregényfigurák, a legjobban sikerült közülük az emberrablók vezére, aki a film során egyre őrültebb és zavartabb lesz és tulajdonképpen a legváratlanabb pillanatokban kezd el jellegzetesen röhögni. Hasonlóan jól eltalált figura a rendőrfőnök is, aki a kellőképpen gonosz politikus minden óhaját igyekszik teljesíteni és csak az az egy cél lebeg előtte, hogy az előléptetést kiharcolja mindezzel. Éles kontrasztot képez velük szemben a rablókkal tartó fiatal fiú, aki egyedül próbál meg emberien viselkedni az elrabolt hölggyel, persze a sorsa nem is lehet kérdéses.

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

Összességében azonban a film az eddig nem említett remek technikai kivitelezés ellenére sem tartozik a korszak legjobb filmjei közé, elsősorban a nagyon vékonyka történet és a benne levő logikátlanságok miatt. A főhősnő külseje és az akciói ugyan nagyon menők, ám érthetetlen módon (illetve hát elsősorban amiatt, hogy kijöjjön a 85 perces film hossza) sokáig gyengének láttatja magát, akin kedvére kiélhetik vágyaikat az emberrablók annak ellenére is, hogy a képességei alapján pár perc alatt simán végezhetne velük. Tovább „színesíti” a képet egy szintén teljesen felesleges kínzásos jelenet, ahol az egyik elfogott emberrablót vetik alá változatos kínzásoknak, aki utána úgy megy vissza a többiek közé, mintha semmi sem történt volna vele. Hasonlóképpen logikátlanok a rendőrök akciói is, akik minden emberi mivoltukat levetkőzve folytatnak hajszát az emberrablók ellen. Mindezek miatt tehát leginkább csak a sexploitation filmek (na és persze a főszerepet alakító Sugimoto Miki) rajongóinak ajánlott.

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

A mangából egyébként a 90-es évek közepén készítettek további filmeket, egészen pontosan (az iMDB szerint) hetet, majd 2004-ben ismét újrakezdték a sorozatot. Valószínűleg azonban ugyanúgy, mint a Female Prisoner-ből készített folytatások esetében is, a legjobb változat az eredeti, 70-es években készült darab.

Hozzászólások   

#1 veres norbert 2007-07-11 14:26
Jó film!
A plakátja meg gyönyörű

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Sukiyaki Western Django (2007)

Sukiyaki Western Django (2007)

„A Sukiyaki Western Djangonak sok gyökere van, viszont nincsenek határai.” Ebben az egy mondatban Tom Mes, a japán film és Takashi Miike munkásságának elismert publicistája gyönyörűen foglalta össze, mit is kell tudnunk erről az...

Tokyo Decadence (aka Topaz) (1992)

Tokyo Decadence (aka Topaz) (1992)

  IMDb A Nikkatsu Pinkből kiugrott rendező legnagyobb, egyben kultfilmje is. A címben szereplő elit kiüresedett életével foglalkozik, melyet csak különféle perverziókkal, itt kifejezetten pénzen vásárolt szado-mazochizmussal és kábítószerekkel szeretnének pótolni. A főhősnő, egy abszolút kislányos, naiv,...

Full Contact (1993)

Full Contact (1993)

 A hong-kongi akciófilmeknek van egyféle sajátos, diszkrét bájuk. Sosem törekednek a realisztikus, hihető, életszagú sztorikra vagy az árnyalt karakterekre. Gyakoriak a látványos és túlságosan is megható, de igazából eléggé kimódolt fordulatok. Sokszor adják a drámai...

Ultraman - The Next (2005)

Ultraman - The Next (2005)

iMDB Ultraman pontosan olyan hőse a japán filmnek, mint Godzilla. Míg utóbbi a mozikban pusztította vagy éppen védte Japán nagyvárosait, addig Ultraman a TV-k képernyőjén vette fel a harcot az óriásira nőtt gonosz szörnyekkel....