belépés∆

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

Zero Woman Red Handcuffs (ゼロ課の女:赤いわっぱ) (1974)

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

iMDB

A japán filmesek a 70-es évek első felében szinte futószalagon készítették a különféle sexploitation filmeket, az egyes filmstúdiók egymással versenyeztek azon, hogy ki mer extrémebb filmeket kiadni a keze közül. A Toei filmstúdióból kerültek ki a "kommerszebb", könnyen emészthető és talán leginkább szórakoztató darabjai a műfajnak, amik közül az egyik leginkább erőszakos és kíméletlen darab volt a Zero Woman.

A történet főszereplője egy titkosrendőr nő, Agent Zero, „polgári” nevén Rei, aki rögtön a bevezetőben nagy bajba kerül egyik fő jellegzetessége miatt, ugyanis előbb lő és utána kérdez, így egy keresett bűnözővel kapcsolatos szál felgöngyölítése meghiúsul. Rei-t börtönbe vetik, ahol a rabok is megalázzák, azonban hamarosan történik egy újabb bűneset (egy politikus lányát elrabolják és váltságdíjat követelnek érte), amit a politikus követelésére el kell tusolni. Ki más is lenne képes egy ilyen feladat elvégzésére, mint Agent Zero?

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

A filmet Shinohara Tooru mangájából készítették, akárcsak a Kaji Meiko által sikerre vitt Female Prisoner filmeket. Ennek megfelelően a főhősnő jelleme sokban hasonlít is Matsushima Nami jellemére, azonban a külsejét tekintve igyekeztek minél inkább különbözőnek láttatni. Így aztán a sexploitation filmek jellegzetességei mellett (bármi történjen is a főszereplővel, a sminkje és a frizurája mindig tökéletes) kapott egy extra fegyvert, a címben is megemlített vörös bilincset, amit hasonlóan használ fel, mint a Sukeban Deka főhőse. Sajnos azonban a fegyver használatát, amit egy képregényben könnyen hihetővé lehet tenni, a filmen kissé sután oldották meg, így ez a hangulatnövelő tényező elveszik. Hozzátartozik a figurához az is, hogy jó érzékkel a sexploitation filmek egyik legnagyobb sztárját, Sugimoto Miki-t választották ki a karakter megformálására, aki talán az összes filmje közül ebben teljesít a legjobban.

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

Igazi mangából adaptált filmnek megfelelően a főszereplő melletti karakterek is tipikus képregényfigurák, a legjobban sikerült közülük az emberrablók vezére, aki a film során egyre őrültebb és zavartabb lesz és tulajdonképpen a legváratlanabb pillanatokban kezd el jellegzetesen röhögni. Hasonlóan jól eltalált figura a rendőrfőnök is, aki a kellőképpen gonosz politikus minden óhaját igyekszik teljesíteni és csak az az egy cél lebeg előtte, hogy az előléptetést kiharcolja mindezzel. Éles kontrasztot képez velük szemben a rablókkal tartó fiatal fiú, aki egyedül próbál meg emberien viselkedni az elrabolt hölggyel, persze a sorsa nem is lehet kérdéses.

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

Összességében azonban a film az eddig nem említett remek technikai kivitelezés ellenére sem tartozik a korszak legjobb filmjei közé, elsősorban a nagyon vékonyka történet és a benne levő logikátlanságok miatt. A főhősnő külseje és az akciói ugyan nagyon menők, ám érthetetlen módon (illetve hát elsősorban amiatt, hogy kijöjjön a 85 perces film hossza) sokáig gyengének láttatja magát, akin kedvére kiélhetik vágyaikat az emberrablók annak ellenére is, hogy a képességei alapján pár perc alatt simán végezhetne velük. Tovább „színesíti” a képet egy szintén teljesen felesleges kínzásos jelenet, ahol az egyik elfogott emberrablót vetik alá változatos kínzásoknak, aki utána úgy megy vissza a többiek közé, mintha semmi sem történt volna vele. Hasonlóképpen logikátlanok a rendőrök akciói is, akik minden emberi mivoltukat levetkőzve folytatnak hajszát az emberrablók ellen. Mindezek miatt tehát leginkább csak a sexploitation filmek (na és persze a főszerepet alakító Sugimoto Miki) rajongóinak ajánlott.

Zero Woman Red Handcuffs (Zeroka no onna: Akai wappa) (1974)

A mangából egyébként a 90-es évek közepén készítettek további filmeket, egészen pontosan (az iMDB szerint) hetet, majd 2004-ben ismét újrakezdték a sorozatot. Valószínűleg azonban ugyanúgy, mint a Female Prisoner-ből készített folytatások esetében is, a legjobb változat az eredeti, 70-es években készült darab.

Hozzászólások   

#1 veres norbert 2007-07-11 14:26
Jó film!
A plakátja meg gyönyörű

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Show Must Go On (2007)

The Show Must Go On (2007)

IMDb  A főnökéhez végtelenül lojális, ám az események szerencsétlen alakulása miatt vele, és saját bandájával mégis szembeforduló gengszter figuráját már jól ismerjük mindannyian. Kevés olyan recept van a filmiparban, mely az esetek döntő többségében...

Neighbour No. 13 (Rinjin 13-gô) (2005)

Neighbour No. 13 (Rinjin 13-gô) (2005)

Japánban népszerű témája van ennek a 2005-ös thrillernek, ami sajnos egy nagyon is létező dologról szól: a gyerekek közti, egy-egy társuk felé irányuló üldözésről és erőszakoskodásról ("bullying"). Felbukkan ez a téma például az {ln:Ichi the...

Love Com (2006)

Love Com (2006)

Love Com (2006)iMDBKoizumi Risa élete maga a pokol, ugyanis a diáklány testmagassága 170 centi, ami (japán mércével legalábbis) nagyon magasnak számít és emiatt kap kosarat. Otani Atsushi élete szintén maga a pokol, ugyanis a fiú...

Shin Ha-Kyun

Shin Ha-Kyun

Shin Ha-Kyun (신하균)Shin Ha-Kyun 1974 május 30-án született Szöulban. Színházi színésznek tanult a Seoul National University of Arts egyetemen, majd tanulmányai befejezése után színházi darabokban játszott, legtöbbször Jin Jang műveinek színpadi feldolgozásaiban (például a Taxi...