belépés∆

Violent Virgin (Shojo geba-geba) (1969)

Violent Virgin (処女ゲバゲバ) (1969)


iMDB

Ez a film egy nagyon bizarr, rémálomszerű történetet mutat be, aminek a fő motivuma, hogy a főhősnek, Hoshi-nak farka nőtt. Node, a helyzet nem ilyen egyszerű. A sztori kezdetekor két autó halad egy pusztaságban, aminek a kellős közepén állnak meg. Egy yakuzacsoport tagjai furikáznak oda, hogy megbűntessék a főnökük parancsa szerint a főnökhöz hűtlen barátnőt és elcsábítóját. A „párocskát” megkötözve, bekötött szemmel egymás mellé teszik, majd bulizni kezdenek és néha „rájuk néznek”, megalázó pózokba és helyzetekbe kényszerítve őket. A „párocska” férfitagja azonban egy óvatlan pillanatban megszökik és a dolgok innentől kezdve egy különös, pornográf rémálomként folytatódnak.

Violent Virgin (Shojo geba-geba) (1969)

Mint Wakamatsu Kouji filmjei általában, ez is egy minimálköltségvetésű, gyakorlatilag amatőr színészekkel leforgatott pink film. Technikailag sok érdekesség van benne, amit az ilyesmire fogékonyak értékelhetnek. A leginkább szembetűnő ezek közül az, hogy a „valóságot” végig fekete-fehérben mutatják be, míg az álmokat színesben, persze a kettő közötti határ mindig összemosódik. Hasonlóan érdekes, hogy ugyanúgy, mint a The Embryo Hunts in Secret-ben, itt is a különösen erőszakos jeleneteknél csak a képet látjuk, a hangot nem halljuk, hanem egy furcsa, az adott jelenethez nem kifejezetten hozzáillő zenét hallgathatunk. Az is Wakamatsu sajátosság, hogy a teljes film egyetlen helyszínen, egy mezőn játszódik (igaz, ez a mező jó nagy, ellentétben a The Embryo-ban látható klausztrofóbiás érzéseket kiváltó lakással).

Violent Virgin (Shojo geba-geba) (1969)

Maga a történet annyira szürreális, hogy nem engedi igazán közel magához a nézőt. Nincs igazi logika a történet folyásában, valahogy olyan érzésem volt, miközben néztem, hogy néhány „őrült” ötletet igazi átmenetek nélkül gyúrtak össze egy történetbe és a lényeg az volt, hogy minél inkább elborult, illetőleg megbotránkoztató legyen. Van itt eleinte meztelenül, majd később női ruhában menekülő férfi, aki találkozik a mezőn egy szintén elég perverz társasággal, akiknél van egy távcsöves puska is, amit kipróbálhat. Van itt keresztre feszített meztelen nő, de megnézhetünk egy nemi erőszakot is, aminek a résztvevőkön kívül még egy halott nő is a „tanúja”, vannak őrületbe hajszolt emberek, stb. stb.

Violent Virgin (Shojo geba-geba) (1969)

Hogy ez a film jó-e, azt majd mindenki eldönti maga, aki rászán 66 percet. Megbotránkoztatónak nem tartanám, mert ahhoz túlzottan is szürreális, inkább egyfajta perverz álomként fogható fel, ami a japán filmművészet egyik legbetegebb elméjével bíró filmrendezőjének agyából pattant ki.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Distance (2001)

Distance (2001)

 IMDb Hirokazu Kore-eda filmje, aki többek között a Nobody Knows-t és az After Life-ot rendezte. A NN-t nagyon szerettem. A hétköznapi élet valóságát nagyon elkapta Kore-eda mindkét filmben, olyan nómint egy szocio-dráma, bár inkább légies,...

Yonggari (1999)

Yonggari (1999)

  Ez a film úgy lett nekem anno beharangozva, hogy ez a "koreai Godzilla". Én marha, akkor majdnem kiadtam 4000 forintot a DVD-ért.Mára már ("hála" a 'Best Hollywood'nak) egy ezresért hazavihető, de a tizedét nem...

The Princess Blade (Shura Yukihime) (2001)

The Princess Blade (Shura Yukihime) (2001)

Yuki (Yumiko Shaku) egy anno testőrséget ellátó, mára kitaszítottá, megvetetté, de egyben rettegetté is vált bérgyilkosklán tagja. Rájön, hogy a klán jelenlegi vezére Byakurai (Kyusaku Shimada) ölte meg az édesanyját, ezért elmenekül a klántól.

Canary (Kanaria) (2005)

Canary (Kanaria) (2005)

Egy napon egy anya két gyermekével csatlakozik a Nirvana nevű szektához. A szekta törvényei szerint szétválasztják őket, amit főleg a kishúg, Asako bír nagyon nehezen. A kislányt nagyapja végül magához veszi, kimentve a szektából, a...