belépés∆

Noroi - Az átok (2005)

Noroi - Az átok (2005)

Masafumi Kobayashi riporterként dolgozik egy tokiói kiadónál. Életét a természetfeletti jelenségeknek szentelte. Rendkívül elhivatott és alapos fickó, ezt támasztja alá jelmondata is: "Bármilyen rémisztő is legyen, az igazságot akarom." A legutóbbi munkája során azonban valami nagyon rosszul sül el. Két nappal Noroi című filmjének befejezése után a háza leég, felesége meghal a tűzben, ő maga pedig nyom nélkül eltűnik. Mi az ezen tragédiához vezető előzményeket ismerhetjük meg.

A Ringu az ázsiai horrorfilmgyártásban mérföldkő lett. Azóta rengeteg film készült hasonló kaptafára, hasonló történettel, sőt hasonló effektekkel és hatásvadász elemekkel. Ezek a szinte unalomig ismételt elemek azonban sokszor nem tudják elérni a kívánt hatást, gyakran például nem is attól ijedünk meg, amit látunk, hanem az ehhez hozzáadott hirtelen és erős hangeffektektől. Kérdem: tényleg ez kell a jó horrorhoz? A válaszom: szerintem nem feltétlen, az ezeket a kaptafákat mellőző, rendhagyó filmek jobban megmaradnak az emberben, gondolok itt pl. a Marebito-ra. Éppen ezért vetettem magam kiéhezett hiénaként a Noroi-ra is, hiszen láttam az előzetesében, hogy ez más lesz, mint a legtöbb ázsiai horror. Noha az alapötlet itt se teljesen új, ugyanis egy áldokumentumfilmmel van dolgunk. Ennek a meglehetősen sajátos stílusnak talán a leghíresebb alkotásai a Cannibal Holocaust és a Blair Witch Project. A Noroi az utóbbihoz hasonlít inkább, főleg a története miatt, bár ez a film némileg könnyebb helyzetben van, hiszen az ázsiai emberek jóval fogékonyabbak a spirituális dolgokra, éppen ezért hitelesebbnek is tűnik. A költségvetés szempontjából is hasonló a helyzet, de itt azért már találkozunk egy kevés számítógépes effekttel.
Zárszóként csak annyit tudok mondani, hogy nekem nagyon tetszett, azoknak ajánlom, akik az ilyen jellegű filmeknek a hangulatát át tudják érezni és ők szerintem nem is fognak csalódni. Ijedősöknek, félősöknek pedig egyáltalán nem ajánlott!
Előzetes

Hozzászólások   

#6 Guest 2007-05-31 23:00
Tudtok mondani más okkult horrort?
#5 fea 2007-05-31 21:22
Nagyon BWP-s, de én így is rettentően borzongtam, meg ijedeztem rajta
#4 arnold 2007-05-21 14:05
oknyomozó riport, amit valóba a The Blair Witch Project-re hasonlít, de a misztikus japán horrorokból is sokat merít, sőt kicsit még "x-aktás" is... minimum egyszer mindenképp érdemes megnézni.
#3 arnold 2007-05-14 10:29
érdekesnek tűnik...
#2 kisho 2007-05-13 23:49
Nem túlságosan, de tény, hogy vannak hasonlóságok.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

The King of Pigs (Dwae-ji-ui wang) (2011)

The King of Pigs (Dwae-ji-ui wang) (2011)

  Mielőtt a film kitárgyalásra térnék, muszáj pár bevezető szót ejtenem arról, ami a film központi konfliktusát adja. A magyar nyelvben nincs megfelelő szó, ami tömören leírhatná, mit is takar a "bullying". Leginkább iskolai zaklatásnak fordítják,...

The Taking of Tiger Mountain (Zhi qu weihu shan) (2014)

The Taking of Tiger Mountain (Zhi qu weihu shan) (2014)

  Tsui Hark rendezőként, színészként és producerként egyaránt ismert. Miután a gyakorlata megvolt, a művei többnyire sikeresnek bizonyultak, Kínában úgy gondolták, alkalmas egy történelmi alapokon nyugvó kalandfilm levezénylésére, annak ellenére, hogy többségében nem a hazai piacra...

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)iMDBEz a film tipikus példája a néző átverésének. Már a cím is az, hiszen arra lehet belőle következtetni, hogy egy erőteljesen erotikus kisugárzású főhősnő szépen lekungfuz benne mindenkit, de...