belépés∆

The Realm of Senses

 

The Realm of Senses

IMDb


E filmet Nagisha Oshima rendezte, aki talán a Gohatto (Taboo) című filmjéről lehet imerős mégpedig 1973-ban. A történelem egyik legnagyobb botrányfilmje volt, amit meg is értek. Ha belegondolunk, a Deep Throat című pornófilm még kategórájában is botrányt kavart akkoriban, az itt tárgyalt alkotás pedig képi világában nem sokban különbözik attól. Hogy tisztán fogalmazzak, gyakorlatilag a nemi aktusból mindent mutat a kamera. Azonban a két mű ezen túl semmiben össze nem mérhető. Az Érzékek Birodalma rendes film, rendes színészekkel, képzett rendezővel, rendes történettel, ami ráadásul igaz történet. Hogy miért természetes ez a szexualitás? Hát nem éppen arra célzok ezzel, hogy valami naturalista filmecske lenne, hiszen pont egy pár túlzott perverzióit tárja fel. Inkább a bemutatásmódot emelném ki, ami ellentétben más, hasonló filmekkel, se nem túl szerény, se nem túl rámenős, nem csinál sem kikockázást, meg p*niszelrejtegetést, se nem nagytotálokat. Teljes mértékban mindent úgy mutat, mint ahogy az megtörténik, még ha ami történik, az már közel sem olyan természetes.
Maga a film rendkívül szuggesztív és megrázó, teljes mértékben magával ragadja az embert, úgyhogy aki nem fél az újszerűtől, meg nem is túl prűd, az nem hagyhatja ki.

Hozzászólások   

#2 fea 2007-09-30 22:50
A szex a szerelem része, de azért különítsük már el tőle. A filmben a szexen keresztül mutatja be Oshima a szerelmet, ebben igazad van. De ne mond nekem, hogy ez a fajta szerelem annyira általános lenne, tehát szerintem egyáltalán nem természetes a legtöbb ember számára. Ilyen értelemben vettem a "nem természetes" jelzőt, nem pedig az "aberrált" szinonímájaként (és azt sem írtam, hogy természetellene s). Pl. az étel tekintetében, mint szexuális játékszer, a legtöbben maximum addig jutnak el, hogy tejszínhabbal bekenik egymást. De amit ebben a filmben a tojással művelnek, az némileg megdöbbentő.
#1 Guest 2007-09-30 00:05
Nem inkább az-e a perverzió, hogy a mai nyugati társasalomban perverzióként mutatunk be egy VALÓS szenvedélyt?
Nagisha filmje egy sajátos nézőpontból ábrázolja a szerelmet, ami nem egyezik a hétköznapi szerelemképpel.
A szerelemnek azt a mélységét mutatja be a film, amikor két ember teljesen egyesül, és egyikük számára sincs kiút a másikból. Minden, amit mi perverziónak tekintünk, és a filmen megjelenik, végig a cselekmény logikájából következik, ezért is indokolatlan egyrészt természetellene snek nevezni, másrészt összehasonlítan i akár a Mély torokkal, akár más, kielégülést szolgáló és ún. aberrációt bemutató pornófilmmel.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Az íj - The Bow (Hwal) (2005)

Az íj - The Bow (Hwal) (2005)

Magányos halászhajó ringatózik a tengeren, messze mindentől. Egy fiatal lány (Han Yeo-reum) és egy öregember (Seong-hwang Jeon) élnek rajta. Az öreg kiskorában vette magához a lányt, akit feleségül akar venni, amint az betölti tizenhetedik életévét....

Godzilla vs. Megagurius (2000)

Godzilla vs. Megagurius (2000)

 IMDb2000-es Godzilla film, semmi különös, szokásos. Van benne egy-két "látványos" csata, egy biológiailag, tematikailag totálisan értelmetlen mostra, meg egy olyan sztori, amire valójában már nem is nagyon emlékszem. Nem jó film, de Godzillát nem azért...

Kurosawa Akira (1910-1998)

Kurosawa Akira (1910-1998)

Kurosawa Akira (黒澤 明) (1910-1998) Kurosawa Akira 1910. március 23-án született Tokyo-ban, Kurosawa Isamu és Shima nyolcadik, egyben legfiatalabb gyermekeként. Egy bátyja és három nővére társaságában nevelkedett, mert egyik bátyja még Akira születése előtt...

Mr. Vampire Saga 4 (Jiang Shi Shu Shu) (1988)

Mr. Vampire Saga 4 (Jiang Shi Shu Shu) (1988)

Mr. Vampire Saga 4 (Jiang Shi Shu Shu) (1988)iMDBEgy lakatlan terület közepén áll egymás mellett két ház. Az egyik lakója egy taoista szerzetes, különféle fekete máglyák nagy tudora, lelkes „halottgyűjtő”, aki éjszakánként kísértetekre vadászik, valamint...