belépés∆

The Realm of Senses

 

The Realm of Senses

IMDb


E filmet Nagisha Oshima rendezte, aki talán a Gohatto (Taboo) című filmjéről lehet imerős mégpedig 1973-ban. A történelem egyik legnagyobb botrányfilmje volt, amit meg is értek. Ha belegondolunk, a Deep Throat című pornófilm még kategórájában is botrányt kavart akkoriban, az itt tárgyalt alkotás pedig képi világában nem sokban különbözik attól. Hogy tisztán fogalmazzak, gyakorlatilag a nemi aktusból mindent mutat a kamera. Azonban a két mű ezen túl semmiben össze nem mérhető. Az Érzékek Birodalma rendes film, rendes színészekkel, képzett rendezővel, rendes történettel, ami ráadásul igaz történet. Hogy miért természetes ez a szexualitás? Hát nem éppen arra célzok ezzel, hogy valami naturalista filmecske lenne, hiszen pont egy pár túlzott perverzióit tárja fel. Inkább a bemutatásmódot emelném ki, ami ellentétben más, hasonló filmekkel, se nem túl szerény, se nem túl rámenős, nem csinál sem kikockázást, meg p*niszelrejtegetést, se nem nagytotálokat. Teljes mértékban mindent úgy mutat, mint ahogy az megtörténik, még ha ami történik, az már közel sem olyan természetes.
Maga a film rendkívül szuggesztív és megrázó, teljes mértékben magával ragadja az embert, úgyhogy aki nem fél az újszerűtől, meg nem is túl prűd, az nem hagyhatja ki.

Hozzászólások   

#2 fea 2007-09-30 22:50
A szex a szerelem része, de azért különítsük már el tőle. A filmben a szexen keresztül mutatja be Oshima a szerelmet, ebben igazad van. De ne mond nekem, hogy ez a fajta szerelem annyira általános lenne, tehát szerintem egyáltalán nem természetes a legtöbb ember számára. Ilyen értelemben vettem a "nem természetes" jelzőt, nem pedig az "aberrált" szinonímájaként (és azt sem írtam, hogy természetellene s). Pl. az étel tekintetében, mint szexuális játékszer, a legtöbben maximum addig jutnak el, hogy tejszínhabbal bekenik egymást. De amit ebben a filmben a tojással művelnek, az némileg megdöbbentő.
#1 Guest 2007-09-30 00:05
Nem inkább az-e a perverzió, hogy a mai nyugati társasalomban perverzióként mutatunk be egy VALÓS szenvedélyt?
Nagisha filmje egy sajátos nézőpontból ábrázolja a szerelmet, ami nem egyezik a hétköznapi szerelemképpel.
A szerelemnek azt a mélységét mutatja be a film, amikor két ember teljesen egyesül, és egyikük számára sincs kiút a másikból. Minden, amit mi perverziónak tekintünk, és a filmen megjelenik, végig a cselekmény logikájából következik, ezért is indokolatlan egyrészt természetellene snek nevezni, másrészt összehasonlítan i akár a Mély torokkal, akár más, kielégülést szolgáló és ún. aberrációt bemutató pornófilmmel.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998)

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998)

The Storm Riders (Fung wan: Hung ba tin ha) (1998) iMDB   A Storm Riders volt Andrew Lau „wuxia” trilógiájának első darabja. A sztoriban Ma Wing Shing egyik képregényét dolgozták fel és ez volt az...

The Chaser (Chugyeogja) (2008)

The Chaser (Chugyeogja) (2008)

  Elsőfilmes rendezőként, viszonylag tapasztalatlan forgatókönyvírókkal a hátunk mögött meglehetősen nagy falat lehet thrillert forgatni; a rutin hiánya miatt beletörhet az ember bicskája. Na Hong-jin mégis bátran vállalta ezt a feladatot és úgy tűnik, nem vallott...

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)iMDBA Heat Team egy igencsak átverős film. Már a címe is az. A gyanútlan néző arra számít a cím és a műfaji besorolás (hongkongi akció) alapján, hogy akár...

Ocean Flame (Yi ban hai shui, yi ban huo yan) (2008)

Ocean Flame (Yi ban hai shui, yi ban huo yan) (2008)

A The Underdog Knight mellett a legjobb példa, hogy mennyire változik a hongkongi filmvilág, talán a most tárgyalt Ocean Flame. Ugyan a MilkyWay produkciókból ismert arcok garmadája arra enged következtetni, hogy a megszokott jó...