belépés∆

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (Joshuu sasori: Kemono beya) (1973)

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (女囚さそり: けもの部屋) (1973)

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (Joshuu sasori: Kemono beya) (1973)

iMDB

Matsushima Nami kalandjainak harmadik részében ezúttal a börtönélet helyett (amiből nagyon kevés van ebben a részben) inkább a “kinti”, menekültként töltött napjait ismerhetjük meg. A film legeleje izgalmas és véres akciófilmet sejtet, amikor is Nami jellegzetes módon menekül meg a metrón a rátámadó rendőrök elől. Menekülése során egy prostituálttal, Yukivel köt barátságot, aki igen nehéz sorsot él meg, mert egyrészt nem tartozik a yakuzák fennhatósága alá, így állandóan a támadásaiktól kell tartania, ráadásul a testvére értelmi fogyatékos és még őt is istápolnia kell. Nami megpróbál normális életet élni, munkát vállal, lakást bérel, de ahogy az lenni szokott, hamarosan nyomára akadnak és nem csak a rendőrök, hanem a lányfuttató yakuzák is, akiknek a főnöke Nami régi ismerőse még a börtönből.

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (Joshuu sasori: Kemono beya) (1973)

Míg a sorozat legelső része egy tipikus sexploitation film volt, a második rész a horrorisztikus betétek miatt már jóval különlegesebb alkotás, a harmadik pedig ismét csak új stílusok felé kacsintgatott. Igaz ugyan, hogy a film legeleje hamisítatlan akció, azonban az azt követő mintegy 30-40 perc sokkal inkább arra épít, hogy a szereplők lelkivilágát bemutathassa a rendező. Persze nem kell túlzottan mély mondanivalóra számítani, de az első két filmnél megszokottnál jóval több időt szentel erre Ito Shunya. A film második fele pedig egyrészt Sasori bosszúját, másrészt a menekülését az őt üldözők elől mutatja be. Ez a rész több szempontból is nagyon hangulatos, leginkább az a jelenetsor dob rajta nagyot, amikor a csatornákban bújkáló Nami-t hívja Yuki “odafentről”. A csatornákba bedobott gyufák látványa és a mellettük felhangzó hosszan megnyújtott “Sasoriii” hívószó nagyszerűen eltalált filmes ötlet. Igaz, nem csak ez az egyedüli látnivaló benne, hanem az elején a metróból menekülés, majd a megszabadulás a bilincstől és ami benne van, szintén nagyszerű. Főleg ez utóbbi van fantasztikusan megrendezve, bármelyik horrorrendező büszke lenne rá. Szintén látványos az a “sokkolónak” szánt jelenet, amikor a város közepén egy kutya egy emberi karral rohangászik a városban, egy apró probléma van csak vele, hogy a Yojimbo-ban ezt a “poént” már lelőtték.

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (Joshuu sasori: Kemono beya) (1973)

Természetesen a sexploitation filmek jellegzetességei is benne vannak ebben a részben is (vérfertőzés, nem éppen szakszerűen elvégzett abortusz, stb.), de nem ezek adják a film fő vonzerejét. A fentebb említett rendezői bravúrok mellett ezúttal is mindenképpen meg kell említeni Kaji Meiko játékát, aki szokás szerint kevés szóval, leginkább csak a mozdulataival kommunikál, a “marása” pedig ezúttal is halálos.

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (Joshuu sasori: Kemono beya) (1973)

A film tehát jó, méltó folytatása az első két résznek, érdemes megnézni, még azzal együtt is, hogy a korábbi részek szvsz jobban sikerültek, továbbá ezúttal van benne úgy 20-30 perc viszonylagos “üresjárat”, akciók nélkül.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Go Master (2006)

The Go Master (2006)

IMDb  A go első ránézésre egyszerű játék, fekete és fehér köveket kell egy négyzetrácsos táblára pakolni, s a cél az, hogy a játszma végén nekünk legyen több kövünk fenn. Ha komolyabban nekikezdünk, gyorsan rájövünk,...

A független realista - Fruit Chan

A független realista - Fruit Chan

Fruit Chan rendhagyó személyiség a hongkongi filmiparban. Míg hazájában a filmek többsége – nem negatív értelemben vett - kommersz alkotás, akciófilm, triád mozi, wuxia vagy vígjáték, addig ő teljesen más stílushoz nyúlt. Értő szemmel fordult...

Butterfly Lovers (Mo hup leung juk) (2008)

Butterfly Lovers (Mo hup leung juk) (2008)

Minden kétséget kizáróan kijelenthető, hogy 2008 a nagyköltségvetésű, látványos kosztümös filmek éve volt mind Hongkongban, mind úgy általában a kínai nyelvterületen. Rengeteg, többségében már a mandarin nyelvű piacra szánt blockbuster készült, amik árnyékában egyre jobban...

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)iMDBValószínűleg nem sokan szállnának vitába egy olyan megállapítással szemben, hogy a hongkongi film „mindenese”, Wong Jing hosszú és igencsak termékeny pályafutása során leginkább az...