belépés∆

Sword Devil (Ken Ki) (1965)

 

Sword Devil (Ken Ki) (1965)
 

Rendező: Kenji Misumi

Főszereplők: Ichikawa Raizo; Date Saburo

Egy nyomorban élő, fizetésnélküli szamuráj, aki a származása miatt a legdurvább megaláztatásnak van kitéve nap-nap után, találkozik egy roninnal, aki mestere az iado (kardrántásos) technikának. A dolog egyszerű: ránts kardot és vágj, gyorsabban, mint az ellenfeled. A közemberből az úr testőre lesz és számtalan kihívással kell szembenéznie...

A fenti rövid ismertető ugyan pontos, de korántsem adja vissza a film lényegét. Bár a kardok tényleg sűrűn előkerülnek, különösen a film végefelé, ez nem kalandfilm, hanem nyomasztó hangulatú drámai történet, a szokatlan fajtából. A forgatókönyvet Shibata Renzaburo jegyzi, akit igazából a Nemuri Kyoshiro sorozat tett ismertté és mindig híres volt formabontó forgatókönyveiről. Az elején hosszan taglalja egy kicsiny, átlagos klán hétköznapjait, a központba egy rendkívül alacsonyrangú szamurájt állítva. (Neki a "kutyafi" megszólítás "jár" és szószerint értve!) A keményen dolgozó, rendkívüli fizikai érzékekkel és képességekkel rendelkező, de mélyen megvetett és megalázott ifjúnak semmi reménye a boldogulásra, amíg egy véletlen, rendkívüli esemény nem történik. Pártfogásába veszi a klán ura, aki fokozatosan megőrül. Innen kezdve válik igazán drámává a történet. A legkisebb szeretetért is hálás, tisztalelkű szamuráj hidegvérű gyilkossá lesz annak az embernek az érdekében, akinek a puszta léte romlásba viheti a klánt. Az ellenfelei ugyan durvalelkű alakok, de mégis ők képviselik a túlélés lehetőségét. Ehhez hozzájön még a szerelmi ellentét és máris nyilvánvaló, hogy minden együtt van egy igazi drámai történethez.

A film szerintem egyértelműen a háborús nemzedék lelki konfliktusainak kivetítése a múltba. Lehet-e őszinte hittel, a hagyományokból merítkezve szolgálni azt, ami káros a többségnek? Fel kell-e áldozni önmagunkat olyanokért, akik nem szimpatikusak, de mégis az előbbrejutást szolgálják? Misumi és nemzedéke elkötelezetten szolgálta a 2. Világháborúban a Tenno-t, az isteni császárt, aki kiszolgálta azokat, akik véres erőszakba hajszolták a japán hadsereget. Vajon fel kellett volna ezt akkor ismerniük és meg kellett volna tagadniuk a tradíciót? Nekik ez húsbavágó, lelkiekben gyötrő kérdés volt akkoriban.

A főhőst sokáig követhetjük szörnyű hétköznapi világában, reménytelennek tűnő sorsában, ahol minden szépség és jóság az értékét veszíti. Amikor pedig minden áldozatot vállalva kiáll a meggyőződése mellett, a néző már tudja, hogy rosszul döntött, mégis neki szurkol. Ám boldog végre számítani nem lehet...

Azoknak ajánlom akik szeretik a szokatlan hangulatú, az átlagtól  jóval eltérő filmeket. Például a HARAKIRI, KURONEKO, ONIBABA ismerőinek. Nem közönségfilm, másfajta megközelítést igényel.

 

Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Shaolin foci (Shaolin soccer) (2002)

Shaolin foci (Shaolin soccer) (2002)

    A valamikori arrogáns, és nagyképű aranylábú focista Golden Leg Fung, egy régi “balesetnek” köszönhetően, immár csak egy szánalmas öregember, aki egykori csicskája kitartottjaként tengődik, nem túl sikeres futballedzőként. Ám a megtört férfi, egy nap új...

Tange Sazen: Hyakuman ryo no tsubo (2004)

Tange Sazen: Hyakuman ryo no tsubo (2004)

  iMDBTange Sazen nem mai figurája a Japán chambaráknak. Az első filmet 1933-ban forgatták a félkezű, félszemű, lecsúszot szamurájról, s ez a 2004-es feldolgozás, annak szinte képről-képre történő újraforgatása. Sazent egy utcai harc során sebesítik meg...

Contract Lover (Hup yeu ching yan) (2007)

Contract Lover (Hup yeu ching yan) (2007)

Contract Lover (Hup yeu ching yan) (2007)iMDB A „hongkongi gagyi” filmek világába tett utazásunk következő állomása egy friss darab, mégpedig a Contract Lover. Ez a film igazándiból egyetlen egy dolog miatt érdekes, mégpedig amiatt, hogy...

Maiko Haaaan!!! (2007)

Maiko Haaaan!!! (2007)

A címből és a poszterből kikövetkeztethetően ez bizony egy vígjáték, ráadásul nem is akármilyen! Az egész tisztességes sztárparádét felvonultató alkotás ugyanis annyi abszurditást zúdít a nézőre olyan természetességgel, hogy azt bizony még a nagy Stephen Chow...