belépés∆

Shinsengumi Chronicles (1963)

 

Shinsengumi Chronicles (1963)

 iMDB


Eredeti cím: Shinsengumi Shimatsuki

RENDEZŐ: Kenji Misumi

Főszereplők: Ichikawa Raizo; Wakayama Tomisaburo

(1963; színes; 93 perc)

SZAMURÁJKÉNT AKAROK MEGHALNI! Ezzel a feltett szándékkal csatlakozik az ifjú Yamazaki a Shinsen csoporthoz. Ettől nem térítheti el sem a szerelem, sem számos keserves tapasztalat. Az idealista ifjú hamarosan szembekerül a kiábrándító valósággal. De egy szamuráj igazi erénye akkor mutatkozik meg, ha szembeszáll minden akadállyal. Ez pedig a lázadók egy erős csapata, amely magát a császárt szemelte ki célpontul...

Történelmi háttér: Az 1860-as évekre a Tokugawa sógunátus a tönk szélére jutott. A társadalmat megrázta az amerikai Perry kapitány flottájának érkezése, amely bebizonyította, hogy Japán lemaradt a világ más részeinek fejlődésétől. Hamarosan megindult a csempészáruk özönlése, köztük a lőfegyvereké is. A vidéki klánok parasztokat fegyvereztek fel és hatalomátvételre készültek. (Ezt jól mutatja be a Tom Cruise-féle Utolsó szamuráj.) A sógun nem volt képes szembeszállni a lázadókkal, akik az életére törtek, a császár elrablását tervezték, hogy kikényszerítsék a sógunátus bukását. Ekkor váratlanul vidéki roninok, parasztból lett szamurájok jöttek a segítségére, akiket régebben a sógunátus mentett meg a daymyók önkényétől. Ezek az emberek megpróbálták feléleszteni a régi szamurájerkölcsöket, egy korrupt, elmaradott társadalomban. Idealisták, igaz szamurájok és válogatott torokmetszők egyaránt voltak köztük. Szigorú szabályokat hoztak, de eleinte csak kevesen tartották be őket, majd a kegyetlen büntetések és belharcok után a csoport megerősödött. 1861-ben vívták a legnevezetesebb csatájukat, amely ennek a filmnek a fő eseménye és a megdicsőülésüket hozta... egy időre. A megítélésük máig változó. Egyeseknek véreskezű gyilkosok, akik a saját népük ellen harcoltak, másoknak igaz, becsületes szamurájok, akik sajnos egy elavult társadalmat próbáltak megmenteni. Túlélőjük 1867-re nem maradt.

Ez a film egy Shinsengumi kém emlékiratai alapján és túlélő rokonok visszaemlékezéseit felhasználva készült, ezért az egyik leghitelesebb verziója az eseményeknek. Jellemző a téma fontosságára, hogy Ichikawa otthagyta a félig leforgatott filmjét, annyira benne akart lenni ebben a filmben. Az is jellemző, hogy ezt megtehette. Egy tőle kisebb sztár egy életre kiírta volna magát a japán stúdió urak kegyéből... Ichikawa azt sem engedte, hogy megnagyobbítsák a szerepét a forgatókönyvben vagy kedvezőbb beállításban jelenjen meg. Kenji Misumi az előző évben a Destiny's Son-nal komoly rendezői sikert ért el. Az ott elkezdett stílust tette még karakteresebbé. Feszes történetvezetés, realista megközelítés, pazar képkomponálás, jó színészvezetés jellemzi a tehetséges rendező munkastílusát. Külön érdem a történet drámaiságát fokozó, képre komponált, egyedi zene, ami már a Destiny's Son-nak is az erénye volt. A zeneszerző SAITO ICHIRO megérdemli a neve megemlítését. Ichikawa és Wakayama parádéznak a szerepeikben, de kisebb karaktereket is élvonalbeli színészek alakítják. Wakayamát először láttam igazi drámai szerepben. Mennyire más, mint - az egyébként remek - kalandfilmjeiben.

A mozi az 50-es, 60-as években kiforrott szamurájfilm magasszintű darabja. Megmutatja, milyenek voltak a legjobb mozik a sorsfordító 1965-ös év előtt, amely átalakította a szamurájhősök arculatát.
 

Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!
Kattints a nagyobb mérethez!

 

Hozzászólások   

#1 Boros69 2007-07-02 20:24
Nagyon reálisan mutatja be az egyén küzdelmét az eszmeiség és az eddig "jónak" hitt szamurájok valódi viselkedése között.
Egy picivel több akciót talán elbírt volna a film, de így is kerek, kivételesen volt időm egyben végignézni, nagyon rendben van,tetszett. A Destiny's Son utánm ez volt a 2. film amit vele láttam, akkor lányos arcúnak jellemeztem, most ez megváltozott, bár vonásai még mindig lágyak de a ebben a flmebn nem láttam benne nőiességet.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Always - Sunset on Third Street (Always san-chome no yuhi) (2005)

Always - Sunset on Third Street (Always san-chome no yuhi) (2005)

   A kortárs japán filmgyártásnak a II. Világháború után kedvelt témája volt a háború utáni megváltozott élet kérdéseinek és problémáinak bemutatása. Több emlékezetes film is készült, elég, ha csak a Lady of Musashino-t említjük, amiben...

Double Suicide at Sonezaki (Sonezaki shinjuu) (1978)

Double Suicide at Sonezaki (Sonezaki shinjuu) (1978)

Ami Európában Shakespeare Rómeó és Júliája, Kínában a Butterfly Lovers, az Japánban a Sonezaki shinjuu.

Tokyo Raiders (Dong jing gong lue) (2000)

Tokyo Raiders (Dong jing gong lue) (2000)

Tokyo Raiders (Dong jing gong lue) (2000)iMDB  Az Egyesült Államokban egy kínai lány, Macy éppen az esküvőjére készül, azonban a vőlegény nem érkezik meg. Macy bánatában hazautazik Hongkongba, hogy összepakoljon és a férjjelölt legutolsó ismert tartózkodási...

The Ghost Cat of Otama Pond (Kaibyô Otama-ga-ike) (1960)

The Ghost Cat of Otama Pond (Kaibyô Otama-ga-ike) (1960)

  Bársonyos szőr, hosszú szempilla, osonó járás, szó szerint igéző tekintet jellemzi őket. Számos film kihagyhatatlan szereplői. Náluk viszont nincs epillált hónaalj, hosszú körmök helyett karmaik vannak, a férfiaknak sajnos sokba kerülnek, mert tőlük pusztulnak, nem...