belépés∆

Funky Forest: The First Contact (2005)

 

Funky Forest: The First Contact (2005)

Úgy látszik, ez az év a szürrealista filmeké Japánban. Az Eli, eli… , a Rampo Noir és a Tokyo Zombie után íme itt az a film, amire talán leginkább vártunk és most már bátran kijelenthetem, könnyedén felülmúlja említett társait.

Korábban az Ázsiafilmen könnyedén vágtam bele az előzetesbe azt a jól hangzó reklámszlogent, ami a filmhez járt: „Funky Forest, ahol az átlagos a különleges, a különleges pedig hétköznapi.” Bevallom, akkor azt hittem, nagyjából kapisgálom, mit is akar ez jelenteni, de most el kell ismernem, igencsak mellélőttem. Közel se voltam ahhoz, amit ez a mondat takar. Nem tartom magam járatlannak a filmek világában, de én ilyet még nem láttam.

Funky Forest: The First Contact (2005)

 

Történet: hát az nincs. Ez akkor válik igen furcsává, mikor rájövünk, hogy a film közel két és fél órás. Hogy lehet ez? Az egész gyakorlatilag rövid kis snittekből áll, melyek elég lazán ugyan, de kötődnek egymáshoz. Ezen rövid filmecskékben több ember életébe kukkanthatunk bele, akik elsőre teljesen normálisnak tűnnek, de valahogy a valóság egyszer csak kizökken az általunk megszokott ritmusból és olyan elképesztő dolgok történnek velük, hogy az ember nem győzi kapkodni a fejét. Persze mindez a film valóságában teljesen természetes. Így találkozhatunk a kicsit sem hibbant komikus párossal, a Vakond Testvérekkel, vagy Nottival és Takefumival, akiknek némileg bizarr álmaiba pillanthatunk bele, illetve Guitar Brotherrel, aki csoki-faló testvérét traktálja folyamatosan leányfogó gitárnótáival.

Funky Forest: The First Contact (2005)

Talán ez még nem tűnik furcsának, de ha mindehhez hozzávesszük, hogy néha megjelennek idegen lények, akikkel úgy tűnik, az ember tökéletes szimbiózisban él, és a velük való kapcsolatfelvétel általában igencsak perverz és némileg gyomorforgató (az emberek különböző testnyílásaikon keresztül tudnak kapcsolatba lépni a guszta – amolyan Meztelen ebédes - lényekkel), akkor már némileg más a felállás. De említhetném Asano Tadanobu szereplését, aki mostanság felvett szokásához híven ismét igen sokat gitározik a filmben a tőle megszokott „profizmussal”, ám ezúttal hanyagolja a torzítókat és különböző effekteket. Csak akusztikusan nyomja. Még sorolhatnám, de nem akarom lelőni a poénokat, pedig abból van, nem is kevés.

Funky Forest: The First Contact (2005)

Katsushito Ishii valami hihetetlen fantáziával van megáldva. Olyan részletességgel vannak kidolgozva az egyes jelenetek, hogy nem tudom elképzelni, hogyan férhetett be a Taste of Tea óta eltelt időbe. Szinte minden egyes snitt büszkélkedhet valami apró, pici, ám nagyon eredeti ötlettel. Érdemes nagyon odafigyelni, miközben nézzük a filmet. Egyébként pont itt bújik meg az egyetlen kis negatívum is. Egyszerűen rettentően fárasztó végigülni azt a két és fél órát. Annyira tömény és újszerű az egész, hogy lehet bármennyire jó, mindenképpen strapás végignézni.

 

Funky Forest: The First Contact (2005)

 

Na de vissza a dicsérethez. A látványvilág hihetetlenül modern és gyönyörű, mondhatni „funky”. A zenék szintúgy, a színészekről nem is beszélve. A lányok szexik (itt annyira nem gyomorforgató azért az a bizonyos kapcsolatfelvétel), a fiúk pedig egyszerűen marha jól játszanak.

Tehát az egész olyan, mint egy LDS trip - széttöredezett, de mégis összeáll. Egységes a hangulat, s egy külön világba kalauzol el minket, ami teljesen elmebeteg, de önmagában mégis értelmezhető. Nyilván sok embernek meg fogja ülni a gyomrát, de ettől függetlenül meg kell nézni, mert ilyet még nem láttunk.

IMDb

Hozzászólások   

#13 Guest 2006-12-15 01:38
Oké, én csak azt vitattam, hogy ilyet még nem lehetett látni ázsiai vagy nem ázsiai filmekben. De végül is a "hagyományos filmekhez" képest újszerű, az tény. :-)
#12 Guest 2006-12-13 15:41
nem vagyok elfogult, és épp elég ázsiai filmet láttam már ahhoz, hogy tudjam, miről beszélek - nem azt mondtam, hogy zseniális remekmű, azt mondtam, hogy újszerű.
#11 Guest 2006-12-12 23:08
Noh, most értem a végére... :-) Ramizzal értek egyet, mert sehol sincs ez a film a Taste of tea-hoz képest. Abban brilliáns humor volt, itt pedig abszurd és úgy látszik, nekem ez nem fekszik annyira. Voltak benne jó részek, de nekem nem állt össze egy egésszé. Végig olyan érzésem volt, mintha tévét néznék és kapcsolgatnék a csatornák között. Egy jelenet innen, egy meg onnan, néha meg egy zenetévé éppen futó klipjére kapcsolok. Akkor vesztettem el végleg a fonalat, amikor vagy 3 percen keresztül "fordították meg a kazettát". :D
#10 Guest 2006-12-12 22:59
Komolyan nem tudok mást elképzelni, hogy vagy nagyon elfogultak vagytok az ázsiai filmek iránt, vagy pedig tényleg nem láttatok még elég nem ázsiai filmet. De igazából egyik hipotézis sem állja meg a helyét, mert ázsiai filmekben is láttunk már elégszer hasonló "extravagáns nagyon újszerű" dolgokat elsütni.

Na mindegy, végül is ha bejött nektek ez a Funky Forest az újszerűségével, akkor bejött, annál jobb, végül is mindenki az ilyen pozitív élményekért ül le egy film elé. :-)
#9 Guest 2006-12-12 18:01
"egyetlen egy különösen egyéni vagy újszerű sem"

Nem értem miről beszélsz. Szerintem nem egy filmről beszélünk...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Hachiko (Hachiko monogatari) (1987)

Hachiko (Hachiko monogatari) (1987)

Arra a kérdésre, hogy vajon melyik az a valóban megtörtént eseményeken alapuló történet, amit (majdnem) minden japán ismer, nagy valószínűséggel az egyik legjobb válasz mindenképpen Hachiko, a sanyarú sorsú akita sztorija. Az 1920-as és 30-as...

High Risk (Sue daam lung wei) (1995)

High Risk (Sue daam lung wei) (1995)

High Risk (Sue daam lung wei) (1995)iMDBA hongkongi film aranykorának 1993-ban vetett véget az amerikai filmek mindent elsöprő hegemóniája, először a Jurassic Park „képében”, letaszítva a nézettségi listák elejéről a hazai produkciókat. A hanyatlás során...

Guilty of Romance (Koi no tsumi) (2011)

Guilty of Romance (Koi no tsumi) (2011)

Shion Sono az új évezred ázsiai filmjének egyik legizgalmasabb alkotója. Provokatív munkáiban a mindennapi élet általános gondjainak szikrája terebélyesedik az eltúlzott reakciók és végzetes következmények tisztítótüzévé, figuráinak lelki harcait pedig fokozatosan fordítja át a fizikai...

2000 AD (Gung yuen 2000 AD) (2000)

2000 AD (Gung yuen 2000 AD) (2000)

A viszonylag nevesebb hongkongi filmrendezők között három nagy Hollywood-mániást találhatunk könnyedén. Benny Chan a rettenetes Connected-del még az első hivatalos remake-t is leforgatta, Stanley Tong a Jackie Chan amerikai befutásának megágyazó Balhé Bronxban mellett a...