belépés∆

Dhoom (2004)

 

Dhoom (2004)

 IMDb

 

Ha rákap az ember az ázsiai filmekre, akkor ez valószínűleg jele a világra való nyitottságnak, más kultúrák tolerálásának etc, etc.
Mégis: hiába tetszett a Krrish (a készítő itt is a Yash Raj Films), életem első bollywoodi mozija, és néztem meg azóta még párat (és mind tetszett a maga kategóriájában), tudatalatt ennek ellenére valahogy volt egyfajta negatív jelentéstartalma a szónak, Bollywood. Talán valami olyasmi, hogy az indiai mozi nem ér fel az igazi filmekhez, volt valami lenéző hozzáállásom. Na ennek itt lett vége. Persze jellemző, hogy "nyugati" létemre pont egy koreai rajongó fórum hatására szántam rá magam a Dhoom-ra, és komolyan mondom, szívem szerint mindenkivel végignézetném, aki a előzőekben leírt általánosító módon gondol a hindi mozira.

Becslések szerint évente 3,6 milliárdan látják az indiai filmeket világszerte, egy ekkora piacra le is gyártanak 1100 filmet (2003-as adat), tehát bőven eladhatóak a butyuta, logikátlan sztorik is, de a nagy számok törvénye alapján kell lenni köztük tényleg jónak is. Persze ezekre nem könnyű rátalálni, főleg úgy, hogy bizony magyar feliratokat illetően is gyér a felhozatal, de ez szerencsére kivétel.

 

Dhoom (2004)

 

Akció, humor és zene. Sikerült megtalálni az egészséges arányt ezek között, így nem veszi zokon az ember, ha a sztori nem feltétlenül eredeti. Néha egy bizonyos 'lehetetlen küldetés'-re asszociáltam akaratlanul, aztán némi kaszinórablás megint csak korábbi filmélményeket idézett fel. Sztori szerint a szuperzsaru és a némi ráhatással maga mellé állított alvilági figura egy agyafúrt tolvajbandával kezd macska-egér játékba, akik a színhelyről szupergyors motorokkal iszkolnak.
Amíg nem láttam a filmet, már fogalmazódott is bennem az epés megjegyzés, miszerint itt már semmi sem szent és még egy kis idő, és azon veszem észre magam, hogy a következő hindi szuperprodukcióban egy száriba öltözötött lány énekel egy luxusgőzös orrában, a film végén pedig a félmeztelen, vizes hajú legények tánckara ropja a mentőcsónakokban a csillagos ég alatt (most nagy fohász, hogy ne legyen igazam)
De szerencsére azért létezik arany középút a koppintások és az akciójelenetek terén is, amit most hál' az égnek ügyesen el is találtak.
Bár amikor vasmacskát dobnak motorcsónakból egy kamion után és hirtelen a vízből a közúton csónakáznak tovább, hát...
A Dhoom valóban profi mozi. Ha a Krrish tetszett, de zavart, hogy hogyan keveredik a képbe E.T. rokonsága, vagy túl negatív figura lett volna Don, akkor itt az alkalom.

 

Hozzászólások   

#6 Arpad 2010-01-15 20:58
Zanés-táncos akciófilm rulez! Alapmű!
#5 Guest 2008-11-19 12:39
én ma fejeztem be a dhoom 1-et hát Ali tényleg viszi a pálmát minden szinten a végén a verekedős jelenet elég gagyira sikeredett ha kicsit még tudnának csiszolni ezen, hogy ne legyenek annyira műbalhék ezek az akciók. komolyan mondom nagyon zsír movie-k lennének a TÁNCCAL együtt persze
Összességébe élvezhető film
Koi Mil Gaya na azt mondják az is nagy film Khrris játszik benne
#4 Yakuza 2008-01-31 03:34
Én most néztem meg egymás után a 2 filmet. Első bollywoodi filmek az életemben! :roll: A kettő valóban gyengébb volt, de azért a Hrithik & Aishwarya páros azért eléggé dobott az összhatáson. Ha isten lennék, én biztos ezzel a 2 emberrel népesíttetném be a Paradicsomot! Azért persze Ali vitte a pálmát mindkét moziban, eszméletlen mennyire hülye arckifejezése van annak az embernek! :D Tökre lelkes lettem, még így éccaka is! :zzz
#3 fea 2007-06-07 20:27
-> :-)

Komolyan mondtam :-)
#2 Gianni 2007-06-07 20:00
" Ha ez így megy tovább, kénytelen leszek külön india szekciót is indítani : "

Most jó lenne tudni, hogy az előző mondat kettőspontja után mi következett volna...
Melyik smilie?!

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Rubber's Lover (1996)

Rubber's Lover (1996)

A Rubber's Lover egyértelműen a Shinya Tsukamoto által a Tetsuoban lefektetett alapokra építkezik. A japánok őrült, nyers, elemi, fekete-fehér, húsbavágóan kemény és őszinte filmes cyberpunkja nagyon jellegzetes és nagyon szélsőséges: sok esetben elmondható, hogy vagy...

Out of Justice - This is Law (Igeoshi beobida) (2001)

Out of Justice - This is Law (Igeoshi beobida) (2001)

Out of Justice/This is Law (Igeoshi beobida) (2001)iMDBEbben a filmben egy csapat rendőr életébe és munkájába nyerhet a néző betekintést, akik éppen egy sorozatgyilkos elfogásában mesterkednek. A gyilkos mindegyik tett helyszínén otthagyja névjegyét, egy tarotkártyát,...

Heavenly Mission (Tin heng tse) (2006)

Heavenly Mission (Tin heng tse) (2006)

Heavenly Mission (天行者) (2006)iMDB Nyolc évvel ezelőtt egy triádcsoport tehetséges embere, Autumn Yip Thaiföldre utazott, hogy egy fegyverkereskedővel, a Doktorként emlegetett úrral találkozzon. Azonban mire a találkozóhelyre ért, már csak a Doktor feleségét találta...

Island of Light (Goya chanpuru) (2006)

Island of Light (Goya chanpuru) (2006)

Drámai hangvételű japán tinédzserfilm, ami javarészt ráadásul Okinawán játszódik? Ezen két tény tudatában Matsushima Tetsuya második rendezése igazán igéretesnek tűnt és szerencsére nem is kellett csalódnom benne. Ugyan nem éri el Nagasawa Masahiko, vagy éppen...