belépés∆

Time and Tide (Seunlau ngaklau) (2000)

 

Time and Tide (Seunlau ngaklau) (2000)

IMDb 

Tsui Hark miután teljesen feleslegesen átment az USA-ba, ott találkozott Steven Seagallal, na és néhány amcsi producerrel, akik miatt legyártott két teljesen pocsék filmet, hazatért és összedobta ezt az akciómozit. Célja egyértelműen látszik: a csorbát kiköszörülni és újra bebizonyítani, hogy az egyik legjobb akciórendező, ha hagyják dolgozni. Be is mutat rendesen Amerikának. 

Time and Tide (Seunlau ngaklau) (2000)

A történet akciófilmhez méltó - nem túl eredeti. Ettől függetlenül a több szálon futó történet szépen kavarog, a szálak hol találkoznak, hol elválnak, látszik, hogy odafigyeltek rá. Hark profizmusát mutatja, hogy teljesen ura a történetnek, nincs egyetlen értelmetlen, vagy nehezen érthető snitt sem. A filmnek két főhőse van, két férfi, akik gyorsan mély barátságot kötnek egymással, de ahogy bonyolódik a helyzet egymás ellenségei lesznek, aztán megint barátok és így tovább. A film hőse a szépfiú Nicholas Tse tökrészegen lefekszik egy nővel, akiről később kiderül, hogy rendőr, leszbikus és terhes lett tőle. Bár a lány elutasító, ő mégis pénzelni akarja, s ezért beáll egy illegális testőrcéghez dolgozni. Itt jön a számomra egyik legszimpatikusabb dolog a filmben, nagyon ügyes megoldással nem ő az akciósztár, az a szerep partnerére, Wu Baira marad. Tse egyébkén azon túl, hogy a nők számára minden bizonnyal szívdöglesztő pasi, nyugati barátaival ellentétben játszani is tud. 

Time and Tide (Seunlau ngaklau) (2000)

Bár van a filmben rengeteg machozás: a napszemüveg-bőrdzseki, illetve napszemüveg-öltöny kombináción túl a férfiak nem nagyon ismernek más öltözéket, ennek ellenére hál' istenek nincs az egész túljátszva, s megfelelő mennyiségű, kellemes humorral fűszerezve pont jó kombinációt alkot. Az akciók sem a szokványos ki nem fogyó fegyverek, golyóálló hősök klisét követik, nagyon látványosak, de valószerűek, mindennek megvan a magyarázata. A mellékszereplőkre is nagy hangsúlyt fektettek, jól kitalált karaktek, jó színészi játékkal. Ez utóbbi alól sajnos egy figura kivétel, akiről már azelőtt lerí, hogy ez az első filmszerepe, mielőtt egyáltalán megszólalna. Valószínűleg punccsal kapta ezt a szerepet és nagyon-nagyon sokat gyakorolta azt a három vérbuta mondatot, amit a kelleténél is rosszabbul ad elő. Nagy hiba ez egy ilyen jó kivitelezett filmben. A másik rossz pont, hogy úgy éreztem a végére leesik a film, veszt a lendületéből. Véleményem szerint nyugodtan lezárhatták volna az utolsó előtti helyszínen, mivel az utolsó közel sem olyan látványos, eredeti és izgalmas, mint az összes többi. Mindettől eltekintve talán a legjobb HK akció, amit láttam, könnyen emészthető, de nagyon szórakoztató mozi.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Kisaragi Sword (Kisaragi Muso Ken) (1962)

Kisaragi Sword (Kisaragi Muso Ken) (1962)

A Toei studió, mit sem törődve a csambara szamurájfilmek új vonulatával, a változás szelére bátran legyintve, továbbra is maradt a kitaposott ösvényen.  Vagy inkább úgy mondanám, kiszolgálta mind a két igényt. Ez a film tekinthető...

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre...

The Lowly Ronin (Suronin Makari Toru) (1981)

The Lowly Ronin (Suronin Makari Toru) (1981)

Mindennek van kezdete. A munkának, a feliratkészítésnek, a mérkőzéseknek, az időnek, sőt még a TV sorozatoknak is. Nem kivétel hát a Lowly Ronin mini-sorozat sem.

The Haunted School (Hau mo chu) (2007)

The Haunted School (Hau mo chu) (2007)

The Haunted School (Hau mo chu) (2007)iMDBA horrorfilmek a hongkongi filmgyártásban mindig is háttérbe szorultak és ez mind a mai napig így is van. Míg Koreában és Japánban tucatszámra készülnek a (többségében ugyan egy kaptafára...