belépés∆

The Storm Warriors (Fung wan II) (2009)

thestormwarriors


A 90-es évek vége felé Andrew Lau rendezésében került először megfilmesítésre Ma Wing Shing kultikussá vált képregénysorozata, a The Storm Riders. A film hatalmas sikert aratott mind a nézőszámot, mind a bevételeket tekintve és a maga korában irányadónak számított a helyi filmesek számára a benne felvonultatott digitális trükköket illetően. A nagy sikernek köszönhetően rengeteg pletyka kelt szárnyra a folytatással kapcsolatban, többek között Andy Lau-t emlegették, mint a következő rész főhősét, ám az évek csak múltak, Andrew Lau pedig kihátrált a projekt mögül. Nagyjából két évvel ezelőtt egy újabb folytatásról kezdtek hírek kiszivárogni, ami igyekezett egyrészt a nagy elődhöz hű maradni, másrészt a mai trendeknek és követelményeknek megfelelni.
A projektet az elsősorban a látvánnyal operáló horror és thriller szösszeneteikkel elhíresült Pang fivérek vették a szárnyuk alá, ami sok szempontból ígéretesnek látszott. Az ikrek a rendezői karrier előtt videotrükkökkel és vágással foglalkoztak (többek között az eredeti filmben is közreműködtek), így pont ideális alanynak tűntek ahhoz, hogy a képregény látványvilágát mozivászonra vigyék. Szerencsére a két főszereplőt, azaz Aaron Kwok-ot és Ekin Cheng-et sikerült megnyerniük a folytatáshoz, ami már csak azért is nagy szó, mert tegye fel a kezét, aki helyettük tudna mondani valakit a hongkongi ifjú titánok közül, aki hozzáillene ehhez a két karakterhez. Sajnos a többi nagy nevet, így Sonny Chiba-t, Anthony Wong-ot, Francis Ng-t nem láthatjuk már, ráadásul a helyükbe lépő Simon Yam és Nicholas Tse messze-messze alatta marad annak a szintnek, amit hozniuk kellene, persze nem a képességeik hiánya miatt.
A fentiek tudatában jó hír viszont, hogy ez a sztori abszolút nem a színészekről szól. Ezt olyannyira kéretik komolyan venni, hogy a rendezőpáros és a forgatókönyvíró gyakorlatilag megfeledkezett róluk. Szinte egyáltalán nincsenek párbeszédek, amik pedig vannak, azok üres fecsegésként hatnak, vagy éppen teljességgel értelmetlenek. Színészi játékról sem érdemes beszélni, hiszen a legtöbb karakternél csak arra volt szükség, hogy elképesztően menően nézzenek ki, ahogy hosszú loboncukba időnként bele-belekap a szél. Még az n plusz egyedik Ekin Cheng-Charlene Choi románc sem segít a szereplőkön, nincs két értelmes mondat, amit válthatnának egymással.
Ugyan olyan reklámok is megjelentek a Storm Warriors-szal kapcsolatban, hogy ez bizony egy fantasy harcművészeti alkotás, ezt is kéretik fenntartásokkal kezelni. A fantasy rész rendben van, de erről majd később, a harcművészet viszont kimerül annyiban, hogy hőseink új technikákat sajátítanak el, bemutatnak néhány formagyakorlatot és nagyon vagány fegyvereik vannak. A harcok és csaták a látványos koreográfiák helyett a képregényes látványt igyekeztek előtérbe hozni, azaz legtöbbször szuperközeliben láthatjuk óriási elánnal koncentráló hőseinket, amikor pedig látszana, hogy mit csinálnak, akkor rajzfilmszerűen belassítják őket. Aki kung-fu-t, vagy vívást szeretne látni, az ne itt próbálkozzon!
Térjünk rá a fantasy-re, hiszen ez talán a legjobb az egészben. Csak az egyik eleme ennek a lenyűgöző látványvilág, amivel megalkották a tájakat. A lényeg azonban a csaták CG-vel a végletekig való feltuningolása, aminek segítségével egyszerűen nincs lehetetlen. Az ezer kard beállás a nyitójelenetben, az ellenfelek lefagyasztása, vagy akár a két főhős egymás ellen fordulása mind-mind igazi látványorgiát jelent, nem is beszélve a különféle energianyalábokat, tűzgolyókat és egyéb érdekességeket felvonultató jelenetekről.
Mindez azonban kevés ahhoz, hogy Pang-ék új verziója még csak egyáltalán megközelítse Andrew Lau-ék legendás eredetijét. A képi világ rendben van, főként a már-már öncélú stílusoskodásba hajló képregényes megvalósítás, azonban a még a képregény ismerőinek számára is nehezen követhető, emiatt unalomba fulladó történet, a magukból nem sokat megmutató karakterek és a helyenként bántóan idióta dialógusok sokat rontanak az összképen.
Igazából ez egy olyan film, amit mindenki meg fog nézni, de mindenki szerint kár volt elkészíteni. A legnagyobb érdekessége egyértelműen az, hogy tűnődésre készteti a nézőt, hogy vajon a jövő wuxia akciói ebbe az irányba haladnak-e majd? A számítógépes technika segítségével az írók legőrültebb fantáziái is átültethetőek a mozivászonra, azonban már itt is látni lehet, hogy ha csak ezek kivitelezésére koncentrál a stáb, akkor a végeredmény óhatatlanul közelebb lesz a nézhetetlenhez, mint az örök klasszikushoz.
Zárszóként még annyi, hogy a folytatásra ezúttal messze nem kell majd olyan sokat várni (ez egyébként a történet lezárásából is nyilvánvaló), mint erre, mert hamarosan érkezik a harmadik rész, amiben remélhetőleg a kritikák hatására a kiküszöbölik a hibákat. Ráadásul ideje lesz sietni vele, elvégre Ekin és Aaron vészesen közeledik az 50 felé...

iMDB


Előzetes

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Love on Sunday (Koi suru nichiyoubi) (2006)

Love on Sunday (Koi suru nichiyoubi) (2006)

  iMDB Minél több filmjét látom, annál inkább nem tudom hová tenni Hiroki Ryuuichi filmrendezőt. Filmjei rendszeres szereplői a különféle filmfesztiváloknak világszerte, nevéhez pedig olyan, nemzetközileg is elismert alkotások fűződnek, mint a Vibrator, vagy éppen a sok...

Szigorúan piszkos ügyek II (Infernal Affairs II) (2003)

Szigorúan piszkos ügyek II (Infernal Affairs II) (2003)

Az első rész hatalmas sikere után várható volt, hogy lesz valamiféle folytatás. Mivel onnan folytatni, ahol az első rész abbamaradt, nem volt érdemes, így egy úgynevezett „prequelt” készítettek, ami igyekszik igen részletesen bemutatni a Yan...

High Kick Girl (2009)

High Kick Girl (2009)

Az iskoláslány karatetündér sokkal többet érdemelne ennél.

Jet Li Lianjie

Jet Li Lianjie

  Li Lianjie 1963 április 26-án született Peking egyik külvárosában, Heibei-ben. Két éves volt, amikor apja meghalt, onnantól kezdve édesanyja nevelte. Nyolc évesen került a Pekingi Amatőr Sportiskolába, ahol a wushu rejtelmeit kezdte megtanulni. Erről a...