A fiatal hongkongi rendezők legígéretesebb alakja, Patrick Kong igen termékeny volt az utóbbi időben, a korábbi évenkénti egy filmmel ellentétben 2008-ban három alkotással jelentkezett. Ugyan az igazi nagy dobása még mindig várat magára, azonban saját jellegzetességei már most felfedezhetőek minden egyes munkájában. Sajnos a Nobody’s Perfect esetében nem a legmegfelelőbb műfajt sikerült kifognia, mert ez a meglehetősen harsány és ütődött vígjáték sok tekintetben visszalépés a korábbi darabjaihoz képest, azonban a rendező szándékai még így is átjönnek rajta.
A sztori főhőse két egykori osztálytárs, Alexis és Alexandra, akikbe anno ugyanaz a fiú volt szerelmes. A srác egyszer csak újra feltűnik Hongkongban és elhívja egy bulira mindkettejüket, ám ott egy szerencsétlen helyzetnek köszönhetően a két lány lelke testet cserél. Ez pedig minden filmben óriási bonyodalmakat szokott okozni, természetesen itt sincs másként.
A testcserés sztorik a vígjátékok egyik alapkliséjének számítanak időtlen idők óta. Csak az ázsiai produkciókból válogatva ki ne emlékezne
Hirosue Ryouko remeklésére a
Secrets (Himitsu)-ból, vagy éppen a
Tenkousei aranyos tinédzsereire? A japán alkotásokhoz képest mindig könnyed és harsány hongkongi filmek vajon képesek-e bármiben is felnőni hozzájuk? A válasz természetesen nem, de ez nem is volt célja a rendezőnek, hiszen a hongkongi fiatalok ízlése még csak nem is hasonlít a japánokéhoz.
Kong-nál jobban pedig jelenleg senki sem ért ahhoz, hogy milyen sztorikkal lehet a fiatalságot becsábítani a moziba. Az összetevők egyszerűek. Kell egy rakat népszerű popsztár, egy fiatalos téma, ami esetünkben a bulvársajtó hírkreálásának folyamata és ahol csak lehet, parodizálni mindent és mindenkit. Kong pedig ez utóbbiban már-már
Wong Jing elvetemültségét ostromolja, hiszen a helyi Story magazin híreinek szereplői egytől-egyig röhejes figurák, míg a parodizálás tetőpontját a japán pornófilmek egyik tipikus kliséjének kifigurázása adja. Azt hiszem, ezzel az egy mondattal már elértem azt, hogy mindenki ezt a jelenetet keresse majd benne... Természetesen a Kong-ra jellemző csavar sem maradhat el a sztori végéről, ami szokás szerint ügyes és ugyanúgy fejfogásra készteti a lefárasztott nézőt, mint egyébként a többi poén.
A szereplők többsége nem először dolgozott együtt a rendezővel. Az egykori
Cookies popcsapat két legnépszerűbb tagja, a cuki
Stephy Tang és
Kary Ng önfeledten bohóckodja végig az egész filmet az újra a ripacskodásával előrukkoló
Sammy Leung-gal együtt, miközben a többi fiatal sztár (
Joey Leung,
Chelsea Tong,
Terence Chui) békésen asszisztál nekik. Tudnak ők ennél jóval hitelesebben is játszani, de ahhoz komolyabb témájú történet szükséges.
Összességében azonban Kong ezen filmje csalódást okoz, mert ugyan benne vannak a rendező jellegzetességei, de egyrészt a korábbi munkáinak lényege, a párkapcsolatok szarkasztikus bemutatása ezúttal elmarad, másrészt a harsány vígjátéki elemek miatt az egész sokkal inkább emlékeztet
Wong Jing és
Jingle Ma munkáira, mint Kong saját filmjeire. Reméljük, a hamarosan várható következő rendezésével, a
Love Connected-del visszatér arra az útra, amin a
Love is not All Around-dal elindult.
iMDB
Trailer
Stephy és Kary betétdala