belépés∆

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

 

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)


Szinte hihetetlen, de a hongkongi filmkritikusok legnagyobb kedvencének számító rendezőnő, Ann Hui 1979 óta, azaz kerek 30 éve van a pályán. Főként az újabbkeletű filmjei állandó disputákra adhatnak okot, hiszen egyre inkább elfordul a trendektől és igyekszik sajátos, egyéni történetekkel jelentkezni. Szerény véleményem szerint meglehetősen felemásak a produkciói, nagyszerű darabok éppúgy fellelhetőek közöttük, mind dögunalmas tanmesék. Legújabb filmje, a baljós képzeteket tápláló címmel ellátott The Way We Are szokás szerint elnyerte a filmkritikusok tetszését, de vajon megfelel-e a közönség elvárásainak is?

 

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

 

Hui a The Postmodern Life of My Aunt-hoz hasonlóan ezúttal is az idősödő nőket vette górcső alá, akiket nem meglepő módon a felnőtt gyerekek, válások, megözvegyülés, munka és a megélhetés problémái foglalkoztatnak. Főhősnőnk a megözvegyült Mrs. Cheung, aki egy szupermarket eladójaként dolgozik és nevelgeti érettségi előtt álló, kissé lusta fiacskáját. Egy napon találkozik a Granny becenevet hamarosan kiérdemlő öregasszonnyal, aki egyedül tengeti életét ugyanabban a toronyházban. Összebarátkoznak és a maguk módján igyekeznek egymásnak segíteni.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

Izgalmasan hangzik, nem igaz? Ha akarom, egy szívmelengető, hétköznapi történetnek is felfoghatom, viszont ugyanúgy megállja a helyét az a megállapítás is, hogy valójában egy dögunalmas hongkongi Szomszédok-at láthat az, aki kíváncsi a történetre, idealizáltan „jó” szereplőkkel, akiknek figuráján keresztül a kisembert szeretné okítani a rendezőnő. Sajnos egyébként ez az utóbbi megállapítás tűnik erősebbnek, egyszerűen az egyébként hamar szimpatikussá váló szereplők túlságosan eseménytelen élete nem köti le a nézőt. Értem én, hogy Hui ezzel sem akar a megszokott történetekhez hasonlót alkotni, de valami nagy esemény, váratlan probléma sokat dobott volna a sztorin.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

Így viszont ásítások közepette értékelhetjük, ahogy Mrs. Cheung szeretettel beszél a jóravaló és engedelmes fiáról, aki mint egy robot, mindenben engedelmeskedik neki, Granny kétségbeesett és sokszor értelmetlen ajándékozási kényszeréről, amivel szeretné visszafizetni az irányába sugárzott szeretetet, stb. stb. Leginkább a túlzott és kényszeres kínai udvariaskodás ábrázolása a legérdekesebb mindebből, továbbá a helyenként valóban gyönyörű operatőri munkával elkészített éjszakai látképek a városról.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

A rendezőnő jó kapcsolatai révén elég nívós szereplőket tudott keríteni, plusz személyes kedvencét, a fiatal Leung Chun-lung-ot a fiú szerepével igyekezett befuttatni. Paw Hee-Ching akár a HKFA-n is esélyes lehet a legjobb színésznő kategóriában egy jelölésre, bár győzelmi esélyei azért valószínűleg nem lesznek.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

Hongkongi filmkritikusok ide, vagy oda, véleményem szerint a The Way We Are sem tartozik Hui legjobb filmjei közé. Akárcsak a The Postmodern Life of My Aunt, úgy ez is unalomba fullad és sokszor kiszámítható. Vajon miért nem tud megint egy olyan erejű történetet találni, mint a remek Goddess of Mercy volt?


iMDB


Trailer

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Cutie Honey (2004)

Cutie Honey (2004)

 IMDb Végül is egy aranyos akció-vígjáték, a hagyományos japán trash szuperhős sci-fik stílusában (Power Rangers, Ultraman). A harcok látványa egy kicsit egyedi, tetszett, hogy nem csak CG-re alapoznak. Van benne egy-két jó poén, meg úgy...

One Fine Spring Day (Bomnaleun ganda) (2001)

One Fine Spring Day (Bomnaleun ganda) (2001)

    Az évszakok változásának kifejező erejéhez vonzódó dél-koreai rendező, Hur Jin-ho második nagyjátékfilmje egy szakítás történetét meséli el. A koreai filmest láthatóan kizárólag a férfi-nő kapcsolat bemutatása érdekli, minden egyes filmje e körül forog. Bár...

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)

Casino Tycoon (Do sing daai hang san goh chuen kei) (1992)iMDBValószínűleg nem sokan szállnának vitába egy olyan megállapítással szemben, hogy a hongkongi film „mindenese”, Wong Jing hosszú és igencsak termékeny pályafutása során leginkább az...

Zoo (2005)

Zoo (2005)

 Dicséretesnek tartom azt a viszonylag új, de mára már meghonosodni látszó filmkészítési szokást, mely úgy tűnik, igen nagy népszerűségnek örvend Ázsiában, legfőképp Japánban. A Jam Films trilógiával kezdve indult el az az újszerű gondoltat, miszerint...