belépés∆

Wonder Seven (7 jin gong) (1994)

Wonder Seven (7 jin gong) (1994)

 
1994-ben járunk, a hongkongi filmipart sújtó krízis kellős közepén. Ez volt az az átmeneti időszak, amikor gyakorlatilag eltűntek a nagy költségvetésű, látványos szuperprodukciók, a helyüket pedig a könnyedre hangolt, sztorit alig-alig tartalmazó, elsősorban a látványos akciókra hangsúlyt fektető mozik vették át. Az ekkorra már rendezőként is egész korrekt múlttal rendelkező Ching Siu-Tung második, egyben utolsó próbálkozását tette meg forgatókönyvíróként, a már nevében is röhejes Charcoal Tan társaságában. Jól is tette, hogy többet nem írt scripteket, mert egyértelműen ezen a téren bukik el a Wonder Seven.

A cím beszédes, hiszen egy héttagú speciális kommandóscsapat a főszereplő, akiknek egy fegyverkereskedőt kell elkapniuk. Az akció persze balul üt ki, ugyanis nem csak ők pályáznak a Yeung nevű úriember pénzére és bankkártyáira, hanem egy kérlelhetetlenül gonosz bűnöző is, akinek nem akármilyen küllemű szárnysegédje van. De vajon be tudja-e teljesíteni céljait, vagy bukja a pénzt és a nőt is?
 
Wonder Seven (7 jin gong) (1994)Wonder Seven (7 jin gong) (1994)
 
Hét főhős. Az bizony elég sok és ahhoz, hogy mindegyikükkel megismerkedhessen a néző, idő kell. Egy korabeli hongkongi akcióban viszont ilyesmire nem volt lehetőség, a még másfél órát sem kitevő játékidő és a közönség elvárásainak megfelelően legalább 50 percet kitevő tömény akció közepette kidolgozott, emlékezetes karakterek bemutatása teljességgel lehetetlen feladat volt. Ching pedig meg sem próbálta őket bemutatni, tulajdonképpen a csoportból talán ha hárman tekinthetők valóban főszereplőnek, a többiek részéről 1-2 apróbb gegre futja csak.
Ezen persze kár agyalni, vérbeli Ching Siu-tung produkcióhoz méltóan semmi másról nem szólt ez az egész, mint a látványos akcióról, amit a könnyedre és humorosra hangolt átvezető képsorokkal igyekeztek kitölteni. Aki tehát erre vevő, az semmiképpen se hagyja ki a filmet, hiszen máshol nem biztos, hogy láthat tóban úszkáló libák közé berepülő kaszkadőrt, vagy éppen a disznóólbeli trágyába arccal beleeső statisztát, miközben hőseink elvijjogják, hogy éppen milyen technikát alkalmaztak az ellenséggel szemben. És még az első 5 perc sem telt el!
 
Wonder Seven (7 jin gong) (1994)Wonder Seven (7 jin gong) (1994)
 
Az elmaradhatatlan kamera feletti átugratást sem nélkülöző motoros üldözések, valamint a poénra vett, nem elsősorban a tökéletes akciókoreográfiára, hanem a humoros pillanatokra fókuszáló bunyójelenetek egyáltalán nem rosszak, azonban a szintén elmaradhatatlan, golyószóróval lövöldöző, de sosem találó hadseregek elleni csaták már kevésbé izgalmasak. Vajon miért nem lehetett ezeket egyszerűen kifelejteni? A vége felé egy helikopteres menekülési kísérlet is borzolja a kedélyeket, ami azon kívül, hogy ihletet adott Wong Jing-nek a High Risk-hez, feltűnően ütődöttre sikeredett. Igaz, nem szerepelt a célok között, hogy a legcsekélyebb komolyság is felfedezhető legyen.
Ez már a szereplőválasztásnál kiderült, hiszen ha a hét főhős közül a három nagyobb szerepet kapó egyike a dagadt Kent Cheng, ott biztos, hogy komédia lesz a végeredmény. Sajnos az egyetlen igazi harcművész közöttük, a szerzetest megformáló Hung Yan-yan nincs benne a háromban, mint ahogy Eason Chan élete párja, a cuki Hilary Tsui sem. A forgatókönyv esetlenségét az bizonyítja talán legjobban, hogy nem is a hét hős van igazán középpontban, hanem a főgonosz nője, akit a poszteren is látható ellenállhatatlan Michelle Yeoh játszik. Messze nem ez a legjobb filmje, azonban azon kevesek közé tartozik, ahol nem csak hidegvérrel kaszabol, hanem időnként még mosolyog is.
 
Wonder Seven (7 jin gong) (1994)Wonder Seven (7 jin gong) (1994)
 
Mindez persze kevés ahhoz, hogy ne az akkoriban a filmstúdiókból tonnaszám kikerülő közepes akciók egyikeként tekintsünk a Wonder Seven-re. Ching Siu-Tung rendezőnek ugyan nem rossz, forgatókönyvírónak azonban pocsék, így a vége felé egyre inkább széteső sztorit [pl. Elvis Tsui miért akart mindenáron a hetes vezetőjével bunyózni vajon?] csak a látványos akciók miatt érdemes megnézni.

iMDB


Trailer

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Lost in love (Sarang-eul Nochida) (2006)

Lost in love (Sarang-eul Nochida) (2006)

Lost in love (Sarang-eul Nochida) (2006)  iMDB  

Goyokin (1969)

Goyokin (1969)

    iMDB  Sajnos elfelejtettem e film készültének évét, mire odajutottam, hogy megnézzem. Miután vége lett, örvendezve ültem, hogy egy igen jó szamurájfilmre bukkantam, talán a '80-as évek legjobbjára. Gondoltam akkor készülhetett, de nem. 1969-ben. Ez a film...

Now and Forever (Yeolliji) (2006)

Now and Forever (Yeolliji) (2006)

 IMDb  Ezt a filmet úgy kezdi megnézni az ember, hogy egy sima romantikus film, de azért annál többet fog adni.

Tokyo Serendipity (Koisuru madori) (2007)

Tokyo Serendipity (Koisuru madori) (2007)

A japán hétköznapi életet bemutató filmeknek se szeri, se száma és szerencsére általánosságban az is elmondható róluk, hogy aránylag magas színvonalat képviselnek. A pezsgő irodalmi élet szinte tálcán kínálja a jobbnál jobb regényeket adaptálásra, de...