belépés∆

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

 
Mint oly sok más korabeli produkció, úgy David Lai és Corey Yuen Women on the Run-ja is a sokat ígérő poszterrel igyekezett kelletni magát. Ugyan a két főszereplő nő nem tartozott a hongkongi szcéna nagy alakjai közé, a célnak tökéletesen megfeleltek, a category III besorolás pedig már önmagában nézőcsalogató volt. A rendezőpáros tehát biztosra ment, még azzal együtt is, hogy az ilyen produkcióktól szokatlanul visszafogottra és szégyenlősre vették a figurát.

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A sztori két főhősnője a férfiak áldozata. Hung rámenős rendőr, aki fülig szerelmes a családos David-be, Siu Yin pedig egy egyszerű falusi lány, akit kungfu tehetségére hivatkozva visznek el Guangzhou-ba. Mondani sem kell, hogy Hung-ot a saját céljaira használja fel David éppúgy, mint ahogy Siu Yin-ből is prostituált lesz. A már drogfüggő Siu Yin végül Hongkongban köt ki, ahol Hung felügyelete alá kerül, majd azt a feladatot kapják, hogy füstöljék ki a hírhedt drogdílert, King Kong-ot Guangzhou-ban. Persze ezúttal is csak kihasználják őket...
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Lai és Yuen átment a vizsgán, hiszen filmjükben minden megtalálható, ami egy vérbeli category III akcióhoz szükséges. Csinos lányok, rengeteg kungfu, vér, prostitúció, csoportosan elkövetett nemi erőszak, lövöldözés, alázás és így tovább. Azonban például Herman Yau-val ellentétben, aki ezeket a kellékeket mindig a néző elé dobta afféle "tessék, ha ez kell, nézzed!" alapon, addig az elsősorban "sima" akciókat gyártó Yuen némi szemérmességet csempészett a produkcióba.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A szexjeleneteket például kivétel nélkül vagy a függöny túloldaláról, vagy áttetsző üvegablak mögül rögzítették, a meztelenséget pedig inkább csak sejtetik, mint mutatják. Két olyan bunyó van, ahol Tamara Guo anyaszült meztelenül verekszik, ám ezek a jelenetek nem mérhetőek Ike Reiko legendássá vált leszámolásához a Female Yakuza Tale-ből. A fényviszonyok, a kameraszögek és a vágások úgy vannak megoldva, hogy inkább csak sejtetik, mint láttatják azt, amire a néző igazán kiváncsi, ez a fajta "művészkedés" azonban nem pont ebben a műfajban számíthat elismerésre. Hasonló a helyzet a véres leszámolásoknál és a lövöldözéseknél is, azaz a látvány tekintetében csalódást okoz a film.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Persze minden, amihez Corey Yuen-nek köze van, elsősorban a jó kis kungfu jelenetekről szól. Nincs ez másképp ezúttal sem, tulajdonképpen az egész röpke másfél óra értelmét a látványos bunyók alkotják. Érdekesség, hogy mennyire látszik, hogy egy film akciókoreográfiáját Yuen, vagy éppen Ching Siu-Tung készítette el. Ha nem tudnám, hogy ki áll a produkció mögött, akkor is kitalálható lett volna, hogy nem Ching, hiszen elmaradnak a kamera fölött átszaltózós hatásfokozó jelenetek. A két főhősnőt játszó Tamara Guo és Farini Cheung is a verekedések során a legjobb, a főellenfél King Kong szerepében látható koreai Yuen Jung [Kim Won-jun] szintén kamatoztatja wushu és taekwondo tudását. A drámai részek hiteltelensége és a bennük tapasztalható rossz színészi játék viszont Wong Jing komolyra hangolt, rossz emlékű próbálkozásaira emlékeztet.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A Women on the Run tehát egy szórakoztató akciófilm, ami sok más társához hasonlóan jóval ígéretesebbnek mutatja magát, mint amit valójában nyújt. Egyszer nézhető, könnyen felejthető darab, a category III besorolás brutálisabb és ismertebb alkotásaival nem nevezhető egy lapon, de azért a műfaj rajongóinak érdemes egyszer rászánni az időt.

iMDB


egy kis kedvcsináló

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Terror of Mechagodzilla (Mekagojira no gyakushuu) (1975)

Terror of Mechagodzilla (Mekagojira no gyakushuu) (1975)

A 70-es évek közepére kifulladni látszott a tokusatsu mánia, olybá tűnt, már nem tudnak igazán újat kitalálni a forgatókönyvírók, ráadásul az olajválság hatásai következtében a stúdiók forrásai is lecsökkentek. A Toho azért még sikeresen összekalapozta...

Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

A fiatal hongkongi rendezők legígéretesebb alakja, Patrick Kong igen termékeny volt az utóbbi időben, a korábbi évenkénti egy filmmel ellentétben 2008-ban három alkotással jelentkezett. Ugyan az igazi nagy dobása még mindig várat...

Closed Note (2007)

Closed Note (2007)

Vannak filmek, amiket attól függően, hogy milyen nézőpontból, hozzáállással és elvárással kezdi el megnézni valaki, teljesen más benyomásokat fog szerezni róla. Valószínűleg a legtöbb, ilyen hatást kiváltó alkotás elsősorban az emberi érzelmekre kíván fókuszálni és...

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

How to Become Myself (あしたの私のつくり方) (2007)iMDBIchikawa Jun neve a japán drámák rajongói számára mindig is garancia volt a minőségre. A mintegy 20 éve alkotó rendező kezei közül az évek során olyan remek darabok kerültek ki,...