belépés∆

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

 
Mint oly sok más korabeli produkció, úgy David Lai és Corey Yuen Women on the Run-ja is a sokat ígérő poszterrel igyekezett kelletni magát. Ugyan a két főszereplő nő nem tartozott a hongkongi szcéna nagy alakjai közé, a célnak tökéletesen megfeleltek, a category III besorolás pedig már önmagában nézőcsalogató volt. A rendezőpáros tehát biztosra ment, még azzal együtt is, hogy az ilyen produkcióktól szokatlanul visszafogottra és szégyenlősre vették a figurát.

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A sztori két főhősnője a férfiak áldozata. Hung rámenős rendőr, aki fülig szerelmes a családos David-be, Siu Yin pedig egy egyszerű falusi lány, akit kungfu tehetségére hivatkozva visznek el Guangzhou-ba. Mondani sem kell, hogy Hung-ot a saját céljaira használja fel David éppúgy, mint ahogy Siu Yin-ből is prostituált lesz. A már drogfüggő Siu Yin végül Hongkongban köt ki, ahol Hung felügyelete alá kerül, majd azt a feladatot kapják, hogy füstöljék ki a hírhedt drogdílert, King Kong-ot Guangzhou-ban. Persze ezúttal is csak kihasználják őket...
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Lai és Yuen átment a vizsgán, hiszen filmjükben minden megtalálható, ami egy vérbeli category III akcióhoz szükséges. Csinos lányok, rengeteg kungfu, vér, prostitúció, csoportosan elkövetett nemi erőszak, lövöldözés, alázás és így tovább. Azonban például Herman Yau-val ellentétben, aki ezeket a kellékeket mindig a néző elé dobta afféle "tessék, ha ez kell, nézzed!" alapon, addig az elsősorban "sima" akciókat gyártó Yuen némi szemérmességet csempészett a produkcióba.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A szexjeleneteket például kivétel nélkül vagy a függöny túloldaláról, vagy áttetsző üvegablak mögül rögzítették, a meztelenséget pedig inkább csak sejtetik, mint mutatják. Két olyan bunyó van, ahol Tamara Guo anyaszült meztelenül verekszik, ám ezek a jelenetek nem mérhetőek Ike Reiko legendássá vált leszámolásához a Female Yakuza Tale-ből. A fényviszonyok, a kameraszögek és a vágások úgy vannak megoldva, hogy inkább csak sejtetik, mint láttatják azt, amire a néző igazán kiváncsi, ez a fajta "művészkedés" azonban nem pont ebben a műfajban számíthat elismerésre. Hasonló a helyzet a véres leszámolásoknál és a lövöldözéseknél is, azaz a látvány tekintetében csalódást okoz a film.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Persze minden, amihez Corey Yuen-nek köze van, elsősorban a jó kis kungfu jelenetekről szól. Nincs ez másképp ezúttal sem, tulajdonképpen az egész röpke másfél óra értelmét a látványos bunyók alkotják. Érdekesség, hogy mennyire látszik, hogy egy film akciókoreográfiáját Yuen, vagy éppen Ching Siu-Tung készítette el. Ha nem tudnám, hogy ki áll a produkció mögött, akkor is kitalálható lett volna, hogy nem Ching, hiszen elmaradnak a kamera fölött átszaltózós hatásfokozó jelenetek. A két főhősnőt játszó Tamara Guo és Farini Cheung is a verekedések során a legjobb, a főellenfél King Kong szerepében látható koreai Yuen Jung [Kim Won-jun] szintén kamatoztatja wushu és taekwondo tudását. A drámai részek hiteltelensége és a bennük tapasztalható rossz színészi játék viszont Wong Jing komolyra hangolt, rossz emlékű próbálkozásaira emlékeztet.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A Women on the Run tehát egy szórakoztató akciófilm, ami sok más társához hasonlóan jóval ígéretesebbnek mutatja magát, mint amit valójában nyújt. Egyszer nézhető, könnyen felejthető darab, a category III besorolás brutálisabb és ismertebb alkotásaival nem nevezhető egy lapon, de azért a műfaj rajongóinak érdemes egyszer rászánni az időt.

iMDB


egy kis kedvcsináló

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Goodbye, Mr. Cool (Gau lung bin sat) (2001)

Goodbye, Mr. Cool (Gau lung bin sat) (2001)

Goodbye, Mr. Cool (Gau lung bin sat) (2001) iMDB  

Way of Blue Sky (Aozora no yukue) (2005)

Way of Blue Sky (Aozora no yukue) (2005)

Nagasawa Masahiko filmje egy újabb bizonyítéka a japán tinédzserek életével és a felnőtté válás problémáival foglalkozó drámák magas színvonalának. Akárcsak az egy évvel később szintén általa rendezett The Night Picnic esetében, úgy itt is elsősorban...

Francis Ng Chun-Yu

Francis Ng Chun-Yu

Francis Ng Chun-Yu (吳鎮宇)Ng Chun-Yu 1961 december 21-én született Hongkongban. Sok más hongkongi színészpalántához hasonlóan ő is a TVB színészképzőjében tanulta a színészetet, azonban az akkoriban még félénk Francis háromszor is elbukott a záróvizsgán. Végül...

Female Slave Ship (Onna dorei-sen) (1960)

Female Slave Ship (Onna dorei-sen) (1960)

A japán akciófilmek legemlékezetesebb korszaka mindenképpen az 1970-es évekhez kötődik, azonban már a kora 50-es évektől kezdve történtek próbálkozások a hagyományos és magas színvonalú drámák mellett a jellegzetes „B film” kategóriájú mozik készítésére is. Messze...