belépés∆

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

 
Mint oly sok más korabeli produkció, úgy David Lai és Corey Yuen Women on the Run-ja is a sokat ígérő poszterrel igyekezett kelletni magát. Ugyan a két főszereplő nő nem tartozott a hongkongi szcéna nagy alakjai közé, a célnak tökéletesen megfeleltek, a category III besorolás pedig már önmagában nézőcsalogató volt. A rendezőpáros tehát biztosra ment, még azzal együtt is, hogy az ilyen produkcióktól szokatlanul visszafogottra és szégyenlősre vették a figurát.

Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A sztori két főhősnője a férfiak áldozata. Hung rámenős rendőr, aki fülig szerelmes a családos David-be, Siu Yin pedig egy egyszerű falusi lány, akit kungfu tehetségére hivatkozva visznek el Guangzhou-ba. Mondani sem kell, hogy Hung-ot a saját céljaira használja fel David éppúgy, mint ahogy Siu Yin-ből is prostituált lesz. A már drogfüggő Siu Yin végül Hongkongban köt ki, ahol Hung felügyelete alá kerül, majd azt a feladatot kapják, hogy füstöljék ki a hírhedt drogdílert, King Kong-ot Guangzhou-ban. Persze ezúttal is csak kihasználják őket...
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Lai és Yuen átment a vizsgán, hiszen filmjükben minden megtalálható, ami egy vérbeli category III akcióhoz szükséges. Csinos lányok, rengeteg kungfu, vér, prostitúció, csoportosan elkövetett nemi erőszak, lövöldözés, alázás és így tovább. Azonban például Herman Yau-val ellentétben, aki ezeket a kellékeket mindig a néző elé dobta afféle "tessék, ha ez kell, nézzed!" alapon, addig az elsősorban "sima" akciókat gyártó Yuen némi szemérmességet csempészett a produkcióba.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A szexjeleneteket például kivétel nélkül vagy a függöny túloldaláról, vagy áttetsző üvegablak mögül rögzítették, a meztelenséget pedig inkább csak sejtetik, mint mutatják. Két olyan bunyó van, ahol Tamara Guo anyaszült meztelenül verekszik, ám ezek a jelenetek nem mérhetőek Ike Reiko legendássá vált leszámolásához a Female Yakuza Tale-ből. A fényviszonyok, a kameraszögek és a vágások úgy vannak megoldva, hogy inkább csak sejtetik, mint láttatják azt, amire a néző igazán kiváncsi, ez a fajta "művészkedés" azonban nem pont ebben a műfajban számíthat elismerésre. Hasonló a helyzet a véres leszámolásoknál és a lövöldözéseknél is, azaz a látvány tekintetében csalódást okoz a film.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

Persze minden, amihez Corey Yuen-nek köze van, elsősorban a jó kis kungfu jelenetekről szól. Nincs ez másképp ezúttal sem, tulajdonképpen az egész röpke másfél óra értelmét a látványos bunyók alkotják. Érdekesség, hogy mennyire látszik, hogy egy film akciókoreográfiáját Yuen, vagy éppen Ching Siu-Tung készítette el. Ha nem tudnám, hogy ki áll a produkció mögött, akkor is kitalálható lett volna, hogy nem Ching, hiszen elmaradnak a kamera fölött átszaltózós hatásfokozó jelenetek. A két főhősnőt játszó Tamara Guo és Farini Cheung is a verekedések során a legjobb, a főellenfél King Kong szerepében látható koreai Yuen Jung [Kim Won-jun] szintén kamatoztatja wushu és taekwondo tudását. A drámai részek hiteltelensége és a bennük tapasztalható rossz színészi játék viszont Wong Jing komolyra hangolt, rossz emlékű próbálkozásaira emlékeztet.
 
Women on the Run (Chek law kwong ban) (1993)

A Women on the Run tehát egy szórakoztató akciófilm, ami sok más társához hasonlóan jóval ígéretesebbnek mutatja magát, mint amit valójában nyújt. Egyszer nézhető, könnyen felejthető darab, a category III besorolás brutálisabb és ismertebb alkotásaival nem nevezhető egy lapon, de azért a műfaj rajongóinak érdemes egyszer rászánni az időt.

iMDB


egy kis kedvcsináló

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Fatal Move (2008)

Fatal Move (2008)

Ha a különféle harcművészeti filmeket nem számítjuk, mi más is lehetne „hongkongiasabb” téma, mint egy igazi, a triádok belső harcait bemutató, látványos akciójelenetekkel telepakolt dráma? Ha csak ezt nézzük, valamint tudatában vagyunk annak is, hogy...

Castaway on the Moon (Kimssi pyoryugi) (2009)

Castaway on the Moon (Kimssi pyoryugi) (2009)

"A Castaway on the Moon a My Sassy Girl után a legjobb koreai romantikus vígjáték". Nem egy helyen olvasható ez az összehasonlítás, még akkor is, ha a műfaji besorolás nem egészen stimmel. Az viszont bizonyos,...

Angel Dust (1994)

Angel Dust (1994)

  A pszihothillereket alapból is kedvelem, ez pedig különösen érdekelt, mivel Sogo Ishii csinálta, akinek az Electric Dragon 80.000 Volt című remekművet is köszönhetjük. A film egy sorozatgyilkos után eredő érzékeny lelkű nyomozónőről szól, aki...

Japanese Hell (1999)

Japanese Hell (1999)

 IMDb Erről a filmről azt olvastam, hogy extrém és bizarr horror és szexjelenetek vannak benne. Az első öt perc után úgy nézett ki, hogy emellett erősen low budget, tehát megnyugodtam, hogy tetszeni fog. Aztán jött egy...